Magazín

6 zaujímavosti o prvom Porsche na elektrinu

Porsche Taycan
600 návrhov

...vzniklo pri vymýšľaní mena pre prvé elektrické Porsche. Nakoniec zvíťazilo označenie Taycan. Pochádza z turkických jazykov (hovoria nimi Turci, Tatári a obyvatelia stredoázijských republík) a dá sa preložiť ako duša mladého temperamentného koňa, čo sa spája s logom automobilky. Svoj význam má slovo aj v japončine, kde označuje fyzický zážitok. V oboch prípadoch celkom trefné.

Porsche Taycan
560kW (761 koní)

...je výkon najsilnejšej verzie Turbo S (na Slovensku dostupnej od 189 702 €). Okrem toho sú momentálne v ponuke aj verzie Turbo s 500 kW (680 k, od 156 152 €) a 4S s výkonom 390 kW (530 k) od 109 234 €.

Porsche Taycan
450 km

...predstavuje najvyšší dojazd verzie Turbo podľa metodiky WLTP. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2 s, Turbo S má akčný rádius vo veľkosti 412 km a na stovku sa dostane za drvivé 2,8 s. Menšia batéria modelu 4S dodá energiu na 407 km, pričom rýchlosť 100 km je na tachometri za stále krátky čas – 4 sekundy.

Porsche Taycan
22,5 minúty

...trvá jednosmernému prúdu s maximálnym nabíjacím výkonom nabitie batérie z 5 na 80 % na rýchlonabíjačke. Silnejšia batéria Performance Battery Plus s kapacitou 93,4 kWh sa bežným domácim striedavým prúdom s výkonom 11 kW nabije za 9 hodín, základnej Performance Battery s kapacitou 79,2 kWh stačí 8 hodín.

Porsche Taycan
4 displeje

...využíva Porsche Taycan. Jeden špeciálne zakrivený sa nachádza pred vodičom a plní funkciu prístrojovej dosky, druhý je klasická stredová obrazovka na navigáciu, informácie a zábavu, tretí na stredovej konzole slúži na ovládanie mnohých funkcií a štvrtý sa na požiadanie montuje pred spolujazdca, aby neprišiel o možnosť vlastnej zábavy.

Porsche Taycan
2 batožinové priestory

...ponúka Porsche Taycan. Vpredu má objem 81 dm3, vzadu je to 407 dm3, väčšia batéria znamená jeho zmenšenie na 366 dm3.

Porsche Taycan

--------------- Koniec článku ---------------

Zaujímajú vás športové autá? V našom videoteste sme porovnali najstarší Mustang s tým najnovším:
Rád skúšam nové veci a neznášam jednoliatý spôsob života. Práve vďaka tomu som sa dostal aj k písaniu článkov. V novinárskej branži sa pohybujem od roku 2015, začínal som ako kameraman a redaktor v košickej regionálnej televízií Naša (ktorá sa neskôr preorientovala na Košice:Dnes). 90% svojho času venujem video-tvorbe a fotografii, no popritom sa rád uvoľním aj pri ďalších kreatívnych prácach.