Ako ušetriť pri prihlasovaní vozidla na inšpektoráte? V týchto prípadoch to máte zadarmo!

Nad väčšinou z týchto možností nemáte priamu kontrolu, avšak je dobré vedieť, kde si môžete nárokovať zľavu z poplatku za prihlásenie auta do evidencie. Každé euro je predsa dobré. **Spravte si aspoň 4 deti** Veru tak. Ak prihlasujete auto kategórie M1 s najmenej šiestimi miestami s výkonom do 110 kW a poberáte prídavok na dieťa na štyri deti, zníži sa vám… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Nad väčšinou z týchto možností nemáte priamu kontrolu, avšak je dobré vedieť, kde si môžete nárokovať zľavu z poplatku za prihlásenie auta do evidencie. Každé euro je predsa dobré. **Spravte si aspoň 4 deti** Veru tak. Ak prihlasujete auto kategórie M1 s najmenej šiestimi miestami s výkonom do 110 kW a poberáte prídavok na dieťa na štyri deti, zníži sa vám poplatok o 50 %, najviac však na 33 €. Nezabudnite si kópiu rodných listov vašich detí. **Kúpte si malú motorku kategórie L1e** Poplatok nemusíte platiť ani za motorku kategórie L1e, to znamená s motorom s objemom do 50 cm3 s výkonom do 4 kW a maximálnou rýchlosťou do 45 km/h. **Vypočítajte si vlastný koeficient** Staršie autá majú registračný poplatok znížený koeficientom v závisosti od ich veku. Ak prinesiete znalecký posudok, na ktorého základe sa vypočíta iný koeficient zostatkovej hodnoty vozidla ako používa polícia, je možné vypočítať nový poplatok a môžete ušetriť. Otázka je, koľko zaplatíte za daný posudok, aby sa vám to oplatilo. **Kúpte si ekologické auto** Registračný poplatok sa zníži o 50 % (najviac však na 33 €) ak si kúpite hybrid, plug-in hybrid, elektromobil alebo auto na CNG, LPG či dokonca vodíkový pohon. **Dedenie** Ak ste vozidlo zdedili na základe úradného príkazu alebo rozhodnutím súdu a zánikom bezpodielového spoluvlastníctva manželov, ste od prihlasovacieho poplatku oslobodení. **Zdravotný stav** Ak ste na auto dostali príspevok z dôvodu kompenzácie ťažkého zdravotného postihnutia, ste od poplatku oslobodení. Ak ste iba držiteľom preukazu ZŤP, zníži sa vám poplatok o 50 %, najviac však o 100 €. Viac tipov nájdete v aktuálnom čísle časopisu Auto motor a šport 7/2020 **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.