Jedinečné motoristické podujatie nenechalo nikoho chladným! Takto vyzerala tohtoročná Mercedes-Benz Tour.

Mercedes-Benz Tour každoročne láka skupinku tých najvernejších motoristických srdciarov a veteránistov. **Pred wellness hotelom v Patinciach sa preto v jedno septembrové poobedie zhromaždili tie najkrajšie modely, ktoré automobilka za posledných 80 rokov vyrobila.** Nechýbali úplne nové autá, youngtimery či skutočné skvosty ako napríklad model 500K vyrábaný medzi rokmi 1934 až 1936. Nečudo, že majitelia spustili debatný… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Mercedes-Benz Tour každoročne láka skupinku tých najvernejších motoristických srdciarov a veteránistov. **Pred wellness hotelom v Patinciach sa preto v jedno septembrové poobedie zhromaždili tie najkrajšie modely, ktoré automobilka za posledných 80 rokov vyrobila.** Nechýbali úplne nové autá, youngtimery či skutočné skvosty ako napríklad model 500K vyrábaný medzi rokmi 1934 až 1936. Nečudo, že majitelia spustili debatný krúžok už krátko po príchode, vyplnili tak čas medzi registráciou účastníkov a večerou. Zároveň mohli svoje autá obohatiť o súťažné štartovacie čísla, ktoré všetci dostali hneď po príchode do hotela.
**Hlavná časť trojdenného programu totiž pozostávala zo závodu na presnosť, počas ktorého mal každý vodič prejsť pripravenú trať za presne stanovený čas.** V sobotu ráno sa preto po výdatných raňajkách ešte narýchlo všetci stretli v zasadačke, kde boli rozdané posledné pokyny a itinerár. Ten obsahoval do detailu rozpísanú trasu a úlohy, ktoré vodičov cestou čakali. **Na základe údajov o prejdenej vzdialenosti a priemernej rýchlosti si pritom jednotlivé posádky mohli ešte pred samotným štartom vypočítať presný čas príchodu do cieľa tak, aby sa čo najviac priblížili k utajenému výsledku.** Zatiaľ čo viacerí urputne počítali, s blížiacim sa štartom začali organizátori zoraďovať autá podľa poradových čísel. Každý účastník musel prejsť štartovacou bránou, od ktorej sa vozidlám začal počítať čas.
Po hrubých výpočtoch som presne o 9:51 ráno vyrazil z Patiniec na modernizovanom Mercedese-Benz GLC 300d. Itinerár ma navigoval do neďalekého Štúrova, kde si pre účastníkov pripravili organizátori prehliadku baziliky v susednom Ostrihome. Aj keď prvá etapa trvala menej ako 30 minút, stihol som sa tesne pred príchodom na parkovisko úspešne stratiť v sieti štúrovských uličiek.
Nie je jednoduché šoférovať a pozerať do papierového itinerára, no po chvíľke som narazil na ďalšieho účastníka, ktorý ma zaviedol na to správne miesto. **Zaparkovali sme naozaj štýlovo, priamo v cente na hlavnej ulici. Toľko Mercedesov na jednom mieste v Štúrove určite ešte nevideli a okamžite upútali pozornosť miestnych.**
Po obedňajšej prestávke začali vodiči z námestia postupne odchádzať. Závod totiž pokračoval ďalej a každý si predsa strážil čas. Ja som vyrazil o pár minút skôr, aby mi zostalo dosť času na riešenie úloh po ceste. **Dokopy boli tri, pričom už cestou do Štúrova sme museli nájsť a zaznačiť do papierov názov firmy z veľkého vodojemu. Ďalej sme hľadali číslo na veži historického tanku a orientačné číslo kostola v obci Zalaba.** Potom už zostávalo strážiť si čas na navigácii tak, aby sa zhodoval s plánovaným príchodom do cieľa. Ale nič nešlo ako po masle. Najprv nám do cesty spadli rampy železničného priecestia, čakanie na vlakovú súpravu ukradlo viacerým účastníkom cenných 5 minút. Tie som porušením viacerých rýchlostných limitov síce získal rýchlo naspäť, no pár metrov pred cieľom ma opäť zlákala nesprávna slepá ulička. Vlastná hlúposť ma stála ďalšie dve minúty, ktoré mi zobrali posledné šance na výhru. [GALLERY id=30237] Nevadí, aspoň sme sa cestou dobre zabavili a stretli množstvo zaujímavých majiteľov, ktorí sa rozrozprávali aj o vzťahu k značke Mercedes-Benz. Niektorí chodia na Tour kvôli autám, iní to považujú za dobrú príležitosť stretnúť starých priateľov. A v určitej chvíli nabrala táto akcia priam až rodinnú atmosféru, pričom na slávnostnom vyhodnotení nechýbali dokonca ani slzy. **Ešte pred odovzdávaním cien totiž vedenie klubu oznámilo zúčastneným smutnú správu týkajúcu sa prezidenta, Franz Strachwitza, ktorý sa pre zhoršujúci zdravotný stav rozhodol odstúpiť zo svojej funkcie.** Na jeho žiadosť však bol ešte v ten istý večer zvolený jeho nástupca, Ján Novotný. Na počesť Graf Strachwitza sa vedenie rozhodlo menovať ho do pozície čestného doživotného predsedu a člena klubu Mercedes-Benz Slovensko. Na záver nechýbala ani dojemná rozlúčka a standing ovation pre jednu z najdôležitejších postáv klubu Mercedes-Benz.
Posledný deň nás čakala spanilá jazda do Nových Zámkov v kolóne krásnych Mercedesov. Samozrejmosťou bol policajný sprievod aj mávajúci okoloidúci. Mercedes-Benz Tour bola oficiálne ukončená na námestí v Nových Zámkoch, kde zaparkovali všetky autá účastníkov a pritiahli pozornosť celého mesta.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.