Prísnejší vodičák na autá s výkonom nad 100 kW? Obyčajní vodiči by si nemali sadnúť za volant silných áut, navrhuje Matěj Skalický.

echo adrotate_group(61);Redaktor Českého rozhlasu, Matěj Skalický, vo svojom autorskom príspevku na portáli iDNES.cz zverejnil článok so zaujímavou myšlienkou, ktorá by podľa neho mala pomôcť zvýšiť bezpečnosť na cestách. Opiera sa pritom o štatistiky nehodovosti na cestách, ktoré poukazujú na chybovosť mladých vodičov. **Tí si častokrát sadnú za volant výkonného auta, na ktoré nie sú skúsenosťami z autoškoly… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Redaktor Českého rozhlasu, Matěj Skalický, vo svojom autorskom príspevku na portáli iDNES.cz zverejnil článok so zaujímavou myšlienkou, ktorá by podľa neho mala pomôcť zvýšiť bezpečnosť na cestách. Opiera sa pritom o štatistiky nehodovosti na cestách, ktoré poukazujú na chybovosť mladých vodičov. **Tí si častokrát sadnú za volant výkonného auta, na ktoré nie sú skúsenosťami z autoškoly dostatočne pripravení.** Ak sa niečo zomelie, môže to dopadnúť tragicky. Jazda v silnom aute by podľa Skalického mala byť za odmenu. Ide hlavne o schopnosti, skúsenosti a chladnú hlavu, ktorú si človek za volantom rýchleho auta musí zachovať v každej situácii. Nie nadarmo sa hovorí, že strach je najhorší vodič. Pre ustráchanú skupinku preto odporúča doškoľovacie kurzy a školu šmyku. A vyjazdených, o niečo starších vodičov nie je hanba poslať na polygón znovu, aby svoje umenie predviedli a získali si dôveru lektorov, štátu a hlavne chodcov alebo ostatných vodičov. **Argumentuje tým, že niečo podobné funguje už roky pri získavaní vodičského oprávnenia na motorky.**
**„Do 100 kW by sa mohla urobiť skupina B1, pre riadenie silnejších áut s výkonmi do 200 kW by vodič dostal pečiatku na kategóriu B2 a nad túto hranicu potom už voľné „béčko“, teda úplne identicky tak, ako je to v prípade jednostopových vozidiel.** Možno by potom vodiči začali brať vážne nielen sami seba a ostatných, ale hlavne niekoľkotonovú masu ocele a plastov, ktorú je rovnako jednoduché rozpohybovať na 150 km/h ako poslať pri najbližšej príležitosti do zvodidiel. Alebo do auta v protismere,“ komentuje Matěj Skalický Nás v redakcii zaujíma, čo si o tomto návrhu myslíte vy! Mal by opodstatnenie aj na Slovensku? **–KONIEC ČLÁNKU–**





Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!