Magazín

Prísnejší vodičák na autá s výkonom nad 100 kW? Obyčajní vodiči by si nemali sadnúť za volant silných áut, navrhuje Matěj Skalický.

Renault Megane Tourist Trophy

Redaktor Českého rozhlasu, Matěj Skalický, vo svojom autorskom príspevku na portáli iDNES.cz zverejnil článok so zaujímavou myšlienkou, ktorá by podľa neho mala pomôcť zvýšiť bezpečnosť na cestách. Opiera sa pritom o štatistiky nehodovosti na cestách, ktoré poukazujú na chybovosť mladých vodičov. Tí si častokrát sadnú za volant výkonného auta, na ktoré nie sú skúsenosťami z autoškoly dostatočne pripravení. Ak sa niečo zomelie, môže to dopadnúť tragicky.

Jazda v silnom aute by podľa Skalického mala byť za odmenu. Ide hlavne o schopnosti, skúsenosti a chladnú hlavu, ktorú si človek za volantom rýchleho auta musí zachovať v každej situácii. Nie nadarmo sa hovorí, že strach je najhorší vodič. Pre ustráchanú skupinku preto odporúča doškoľovacie kurzy a školu šmyku. A vyjazdených, o niečo starších vodičov nie je hanba poslať na polygón znovu, aby svoje umenie predviedli a získali si dôveru lektorov, štátu a hlavne chodcov alebo ostatných vodičov. Argumentuje tým, že niečo podobné funguje už roky pri získavaní vodičského oprávnenia na motorky.

Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford  POP Up Store

„Do 100 kW by sa mohla urobiť skupina B1, pre riadenie silnejších áut s výkonmi do 200 kW by vodič dostal pečiatku na kategóriu B2 a nad túto hranicu potom už voľné "béčko", teda úplne identicky tak, ako je to v prípade jednostopových vozidiel. Možno by potom vodiči začali brať vážne nielen sami seba a ostatných, ale hlavne niekoľkotonovú masu ocele a plastov, ktorú je rovnako jednoduché rozpohybovať na 150 km/h ako poslať pri najbližšej príležitosti do zvodidiel. Alebo do auta v protismere,“ komentuje Matěj Skalický

Nás v redakcii zaujíma, čo si o tomto návrhu myslíte vy! Mal by opodstatnenie aj na Slovensku?

--KONIEC ČLÁNKU--

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!