Foto: Na mieste kde nič nie je vzniká film! Hlavnú úlohu si „zahrá“ hovnocuc Anežka

Praga V3S, ľudovo nazývaný aj „vetrieska“ je pôvodne terénny vojenský nákladný automobil. Jeho výroba začala v roku 1953. Svojou jednoduchosťou a robustnou konštrukciou patrila vetrieska medzi najlepšie terénne nákladné automobily svojich čias. Vďaka vysokej svetlosti podvozku aj napriek relatívne malému priemeru kolies zaisťuje dobrú priechodnosť cez terén.
Vydané  Text: 
Anežka je už viac ako 40 ročná dáma. Slúži ako „hovnocuc“, žumpárske auto. Pochádza z Ďurkova a vo výnimočných prípadoch je využívaná dodnes. Pod kapotou schováva chladený radový 6-valcový dieselový motor Tatra 912. Ten je pomerne hlučný, no spoľahlivý aj za extrémnych tepelných podmienok. V prípade, že neštartuje, treba použiť zapálený oheň pred nasávacím potrubím pod kapotou. V jej prítomnosti človek cíti, že ide o podstivý naftový motor vďaka vypúšťaným emisiám. „Je to super štýlové auto, ktoré má dušu, dokonca 10 duší ale samozrejme nie je to nové auto a sú s tým spojené aj isté problémy.”, prezradil režisér filmu.
Časť štábu, vľavo režisér Adam Šoltés, hlavný kameraman Matúš Chovanec

Filmári pocítili históriu na vlastnej koži

Filmári spoločne s hlavným hercom Michalom Solteszom si na vlastnej koži okúsili „komfort“ tohto vozítka. Za nového stavu spotrebovala 30 litrov paliva na 100 kilometrov. S pribúdajúcim vekom je spotreba pochopiteľne vyššia, a to je len jeden finančný výdaj v rámci nakrúcania filmu. V priebehu nakrúcania stihla Anežka vybiť viac ako 6 batérií, práve v čase, keď sa mali natáčať scény v Košiciach sklamalo štartovanie, a tak boli mladí filmári nútení natáčanie preložiť: „Počas filmovačky sme mali problém s Anežkou najmä so štartovaním, kedy sa Anežka rozhodla, že jednoducho štartovať nebude a dnes akurát sme odhalili s mechanikom že problém bol asi v spínacej skrinke a v palivovej pumpičke.” , vyjadril sa režisér filmu Adam Šoltés.

Žumpár Jano a jeho neľahký osud

Venovať sa práci, ktorá vás baví nie je ani v dnešnej dobe jednoduché. Jano to pociťuje na vlastnej koži vďaka nezmyselnému zákonu politikov – zaviedli staromládeneckú daň. Pre jednoduchého živnostníka z miesta, kde údajne nič nie je – východného Slovenska je to priam likvidačné. V priebehu niekoľkých dní musí spraviť to, čo nedokázal celé roky. Nájsť ženu, ktorá by úradne dosvedčila, že spolu žijú.

Medzinárodný štáb

Režisér filmu Adam Šoltés pochádza z Gyňova, z obce, kde sa väčšia časť filmu natáčala. Študuje v Zlíne. Produkčná filmu Klára Vašáková z Česka študuje na tej istej škole. O kameru sa postaral Matúš Chovanec z Akadémie umení v Banskej Bystrici. Zvuku sa venuje Michal Kolárik z VŠMU. Na filme okrem iných pracovali aj dvaja Španieli na pozícií kamerových asistentov.
Malá chvíľa pred hrobovým tichom, klapka, akcia!

Študentský film a financovanie

Aby sa projekt podarilo finančne pokryť, museli študenti vytvoriť aj zbierku na portáli HitHit. Aktuálne je vyzbieraných 40% z celkovej potrebnej sumy na náklady. „ Natočenie takéhoto filmu kde sa vyskytuje staré vozidlo alebo väčšia si vyžaduje nemalé finančné prostriedky, ktoré žiaľ ako študenti nemáme a tak okrem sponzoringu firiem sme sa rozhodli, že sa pokúsime film Anežka dofinancovať aj cez kampaň na portáli HitHit, kde nás môžete podporiť aj vy“ , poznamenal Adam.

VIDEO:

Čo na natáčanie hovorili domáci?

Spočiatku boli dedinčania opatrní, ale zároveň zvedaví. Rôznymi otázkami sa snažili dopracovať k odpovedi na otázku, čo sa tam práve natáča? V niektorých prípadoch išlo aj o príjemný zážitok pre Gýňovčanov, ktorí si aj zaúčinkovali vo filme na pozícií komparzu. „Aj keď nie všetci boli natešení, napríklad chlapi boli riadne mrzutí keď sme im večer obsadili krčmu“, dodal Adam.

Aký osud čaká Anežku po dotočení?

Anežka je magisterským filmom Adama Šoltésa. Plánuje ho prihlásiť do rôznych filmových festivalov.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.