Nemci už zasa sklamali. Vieme, ktoré autá sú najlacnejšie na údržbu.

Vozidlá od Toyoty sú najmenej nákladné na údržbu. Vyplýva to z nezávislej štúdie, ktorú zrealizovala a publikovala na svojej webovej stránke jedna z najväčších amerických spoločností zaoberajúcich sa opravou a údržbou vozidiel YourMechanic. Toyota sa spomedzi 30 porovnávaných značiek umiestnila štatisticky na poslednej priečke, čo sa týka výšky priemerných nákladov na údržbu auta počas jeho prvých 10 rokov životnosti.
Servisná firma YourMechanic disponuje obrovským množstvom údajov na základe vykonávanej údržby a opráv vozidiel svojich klientov.
Podľa týchto dát zostavila rebríček, ktoré hlavné značky áut predávané v USA a Kanade si vyžadujú najčastejšie opravy a stoja ich užívateľov počas prvých desiatich rokov najviac. Analytici zoskupili ceny za údržbu počas 10 rokov pri každom modeli danej značky a vypočítali výšku priemerných nákladov pre majiteľa za každú značku. Priemer nákladov za ročnú údržbu bol odhadnutý podľa výdavkov účtovaných klientom počas každých dvoch návštev servisu kvôli výmene oleja.
Podľa tohto rebríčka je Toyota najekonomickejším výrobcom áut, ktorého modely si vyžadujú v horizonte prvých 10 rokov využívania v priemere najnižšie výdavky na údržbu a opravy.
Firma YourMechanic zistila aj to, že pri určitých značkách bola údržba vybraných modelov výrazne vyššia než ostatných v danej „rodine“ značky. Toyota vzišla aj v tomto ohľade ako vyvážená značka. Žiadny z jej modelov sa nedostal na zoznam najdrahších áut na údržbu.
Priemerné náklady na údržbu podľa značiek počas prvých 10 rokov | ||
zoradené od najdrahšej po najlacnejšiu; zdroj: TS Toyota | ||
poradie |
značka |
náklady |
1. |
BMW |
17 800 $ |
2. |
Mercedes-Benz |
12 900 $ |
3. |
Cadillac |
12 500 $ |
4. |
Volvo |
12 500 $ |
5. |
Audi |
12 400 $ |
6. |
Saturn |
12 400 $ |
7. |
Mercury |
12 000 $ |
8. |
Pontiac |
11 800 $ |
9. |
Chrysler |
10 600 $ |
10. |
Dodge |
10 600 $ |
11. |
Acura |
9 800 $ |
12. |
Infiniti |
9 300 $ |
13. |
Ford |
9 100 $ |
14. |
Kia |
8 800 $ |
15. |
Land Rover |
8 800 $ |
16. |
Chevrolet |
8 800 $ |
17. |
Buick |
8 600 $ |
18. |
Jeep |
8 300 $ |
19. |
Subaru |
8 200 $ |
20. |
Hyundai |
8 200 $ |
21. |
GMC |
7 800 $ |
22. |
Volkswagen |
7 800 $ |
23. |
Nissan |
7 600 $ |
24. |
Mazda |
7 500 $ |
25. |
Mini |
7 500 $ |
26. |
Mitsubishi |
7 400 $ |
27. |
Honda |
7 200 $ |
28. |
Lexus |
7 000 $ |
29. |
Scion |
6 400 $ |
30. |
Toyota |
5 500 $ |

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk