Ženy sú vraj neverné aj pri výbere auta. Podľa čoho si vyberajú autá muži a ženy?

Tak, ako sú muži a ženy rozdielni v mnohých iných oblastiach, rovnako je to aj pri výbere auta. Aké sú ich priority, keď sa rozhodnú kúpiť si nové auto? Prečítajte si výsledky nedávneho výskumu.
Vydané  Text: 

Výsledky britského výskumu búrajú zaužívané stereotypy, napríklad že ženy sa rozhodujú pre auto na základe jeho vzhľadu, čo zohľadňujú aj marketéri tým, že dbajú na dizajnové prvky modelov určených predovšetkým pre ženy. Prekvapivo sa zistilo, že tento atribút je dôležitejší pre mužov ako pre ženy a **muži si dokonca o 20 % častejšie vyberajú auto podľa jeho farby**. Podľa očakávaní je však pre mužov rozhodujúci výkon auta.
Ženy sú pri kúpe nového auta trochu pragmatickejšie a zvažujú najmä jeho náklady na palivo, servis a celkovú praktickosť. Čo sa týka výberu značky, **muži sú vernejší jednej značke**, zatiaľ čo ženy nemajú problém meniť značky áut. Mužov tiež o 40 % viac ovplyvňuje **reputácia značky a jej status**.
Zdá sa teda, že pre mužov sú prioritami pri výbere skôr vonkajšie parametre ako vzhľad a prestíž vyplývajúca z vlastnenia vozidla konkrétnej značky, samozrejme spolu so silou a výkonnosťou motora. **Ženy sú o 25 % viac ovplyvnené spotrebou vozidla** ako muži a o 20 % sú pre ne dôležitejšie **náklady na servis**. Nezabúdajú pri tom tiež myslieť na náklady spojené s poistením auta a zvažujú tiež vzdialenosť predajcu áut od ich bydliska.
Ak si myslíte, že ženy ovplyvňujú pri výbere auta aj rozhodnutia muža, máte pravdu. Rovnako ako v iných rozhodnutia majú dôležité slovo aj v tomto prípade. Až **50 % mužov priznalo, že ich partnerky majú vplyv na ich rozhodnutie o kúpe auta**, zatiaľ čo len 39 % žien berie do úvahy názor ich partnera pri rozhodovaní. Dalo by sa predpokladať, že ženy využívajú svoje ženské zbrane pri zjdenávaní ceny auta, ale opak je pravdou. U mužov je o 20 % väčšia pravdepodobnosť, že sa im podarí vyjednať **lepšiu cenu auta ako u žien**. Ktoré faktory sú rozhodujúce pre vás pri kúpe auta?








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.