Hľadajme skutočných vinníkov! Nadávame na autá, ale lesy nám miznú pred očami…

Nemám rád paniku, zastrašovanie a už vôbec nie dezinformácie, ktoré spôsobujú obrovské škody.
Vydané  Text: 

Žijeme v rýchlom svete. Jedna kauza strieda druhú, no v našom motoristickom svete jedna kauza rezonuje už niekoľko rokov. Dieselgate. Volkswagen zmenil softvér, aby dokázal splniť prísne emisné limity. Chápem celospoločenské rozhorčenie mnohých, veď ak ide o morálku, všetci sme na tom lepšie ako vinník. Už len zo zásady. Nikto si však dané hodnoty nerozmení na drobné, neporovná emisné limity osobných a nákladných vozidiel. A tých je na cestách Ameriky skutočne dosť a to nielen na diaľniciach, ale aj v mestách. A vzhľadom na ich množstvo majú na „zamorení“ ovzdušia škodlivými emisiami NOx vo veľkých mestách identický, ak nie väčší podiel ako automobily Volkswagen. Tento odsek však nie je obhajovaním Volkswagenu spod zodpovednosti, ale skôr poukázaním na fakty. Ak teda je cieľom vyčistiť vzduch vo veľkomestách, treba riešiť problém celoplošne a nie iba naháňať jednu automobilku, pričom po novom sa do prípadu zamiešala aj samotná FBI. Hrozba obrovských sankcií taktiež ešte nepominula. To je však iba jeden z výsledkov tejto kauzy. Ten ďalší sa dotýka nielen Volkswagenu, ale aj ostatných automobiliek. Naftové motory sú v zóne ohrozenia. A to aj napriek tomu, že aj merania v reálnej premávke dokázali, že sú emisne čisté, dokonca niekedy čistejšie ako benzínové motory. Ekologická lobby si vyžiadala zákaz vjazdu starších naftových modelov do centier miest. Podotýkam starších, teda takých, čo sú namontované v modeloch áut, ktoré už na prvý pohľad považujeme za staré. Teda takých, akými Slovák nebude merať cestu do Stuttgartu, Milána, či Paríža. S moderným naftovým motorom, ktorý plní normu Euro 6d, vám zákazy nehrozia. A zároveň sa opýtam, kto z nás by chcel parkovať s autom v centre Paríža? Parkovné je drahé a pohyb autom po Paríži v dopravnej špičke je hotová samovražda. Osobne by som do centra akéhokoľvek európskeho veľkomesta autom nešiel. Dokonca ani do centra Bratislavy nechodím autom, takže panika ohľadom zákazu vjazdu do centier veľkých miest v podstate nemá na našinca žiaden vplyv. Navyše, tento zákaz čistotu vzduchu nevyrieši. Vykurovacie kotle sa v mestách postarajú o dostatočný prísun škodlivých emisií aj bez samotných áut. A okrem oxidov dusíka sú škodlivé aj emisie CO2. Tento plyn má na svedomí klimatické zmeny a spracovať ho dokážu iba stromy a rastliny. A tie ničíme vo veľkom aj u nás na Slovensku. Lesy nám miznú pred očami, produkcia kyslíka je v dlhodobom horizonte ohrozená a aj pri klesajúcich hodnotách CO2 vo výfukových plynoch ho bude v atmosfére stále viac. Takže ak chcú politici skutočne niečo riešiť, nech sa sústredia na rozvoj a nie bezhlavé rúbanie lesov. Tie budeme skutočne všetci potrebovať namiesto nezmyselných zákazov, či astronomických pokút.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.