Volkswagen Golf GTI Clubsport: Najvýkonnejšie sériové GTI so špeciálnym jazdným profilom sa postará o dokonalú zábavu

Ostrejší dizajn, vyšší výkon či špeciálny jazdný režim. To je len malá ochutnávka toho, čo ponúka nový Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Výkon pohonnej jednotky dosahuje až 300 konských síl.
Na želanie sú k dispozícii špeciálne disky kolies s hmotnosťou len 8 kilogramov.
Vydané  Text: 

Volkswagen naďalej pokračuje v odhaľovaní výročných verzií modelu Golf. Samotný príchod modernizácie, ako oslava 50. výročia samotného modelu, bol len začiatok. Jeho ďalším pokračovaním je Golf vo verzii GTI Clubsport, ktorý sa oficiálne stáva najvýkonnejším sériovým GTI. Volkswagen Golf GTI Clubsport tak ponúkne špičkový výkon v spojení s naladením prispôsobeným okruhu Nürburgring.

Premiéra počas 24-hodinových pretekov

Premiéra najvýkonnejšieho GTI prebehla počas legendárnych pretekov Nürburgring 24 Hour, ako jasný odkaz na športový potenciál tohto modelu. Prepracovaný Volkswagen Golf GTI Clubsport prichádza s modifikovanou prednou časťou, vyšším výkonom, unikátnymi diskami kolies a v neposlednom rade špeciálnym jazdným profilom umožňujúcim odomknúť plný potenciál auta.

Naoko najzásadnejšie zmeny sa na Golfe GTI Clubsport udiali v prednej časti. Tu dostala novinka výraznejší predný nárazník so štíhlejšími svetlometmi a ostrejšími tvarmi. Takéto prevedenie má navodzovať ešte väčšiu emóciu dravosti a agresívnosti v porovnaní s klasickou verziou Golf GTI. Novinkou je aj prepojenie predných svetlometov, ktoré sa spája v podsvietenom logu automobilky.

TEST Volkswagen Golf GTI: Týždeň sme jazdili legendu z Wolfsburgu. Je to jej labutia pieseň?

Disky kolies s hmotnosťou len 8 kilogramov

Dizajnové zmeny nastali aj v ponuke kolies. Sériovo je Volkswagen Golf GTI Clubsport dostupný s 19-palcovými diskami Queenstown, ktoré sú svojim dizajnom priamym odvolaním na klasické kolesá Detroit z piatej generácie modelu Golf GTI. Zaujímavou možnosťou je potom voľba rovnako veľkých diskov s názvom Warmenau. Ide o špeciálnu verziu odľahčených kolies, ktorých každý z diskov váži len 8 kilogramov (hmotnosť bez pneumatiky).

Interiér sa môže pochváliť nanovo vyvinutým koženým športovým volantom, novým infotainmentom s väčším displejom a v najvyššej verzii aj s integráciou ChatGPT.

Golf GTI Clubsport nezostáva svojej povesti nič dlžný

Mnohých však najviac zaujíma to, čo má Volkswagen Golf GTI Clubsport pod kapotou. Tu pracuje preplňovaný benzínový dvojliter s označením EA888 LK3 evo4. Benzínový motor dosahuje výkon 221 kW a krútiaci moment má hodnotu 400 Nm. Obe tieto hodnoty sú na predné kolesá prenášané cez elektronicky riadený predný diferenciál. K dispozícii je aj adaptívny podvozok DCC.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Motor je nastavený na výkon 221 kW (300 koní) a 400 Nm krútiaceho momentu. Medzi prednými kolesami pracuje elektronicky riadený diferenciál.

Volkswagen novým majiteľom najvýkonnejšieho GTI súčasnosti ponúkne aj špeciálny jazdný profil nazvaný Special. Nastavenie pohonnej jednotky mechanici odladili tak, aby poskytovalo primeranú jazdnú dynamiku prispôsobenú okruhu Nürburgring a to konkrétne jeho legendárnej Nordschleife. K dosiahnutiu maximálneho výkonu auta dopomáhajú modifikované nastavenia podvozku DCC a pozmenená konfigurácie Vehicle Dynamics Manager (VDM). Vďaka tomu dokáže Golf GTI Clubsport šprintovať z 0 na 100 km/h už za 5,6 sekundy pričom maximálna rýchlosť v špecifickom nastavení končí na hodnote 267 km/h. V normálnom režime je rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.