Inzercia


Vw
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu. Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Prvá jazda
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre. Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.
Malý lacný elektromobil
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky. Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.
Spustenie predaja
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením. Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.
Prvé elektrické kombi z Wolfsburgu je oficiálne tu. Volkswgen ID.7 Tourer sa môže pochváliť špičkovou technikou a výborným dojazdom. Batožinový priestor elektrického kombi dosahuje kapacitu porovnateľnú s Passatom Variant. Nechýba ani rýchle nabíjanie s výkonom až 200 kW.
Facelift
Modernizovaný T-Cross je už v predaji na Slovensku a snaží sa získať sympatie zákazníkov krajším vzhľadom, ale aj cenou tesne pod 20-tisíc eur. Nový T-Cross sa predáva v štyroch motorizáciách s tromi motormi. Za tri roky predaja výrobca predal viac ako 1,2 milióna kusov modelu T-Cross.
Modernizovaný Volkswagen Golf 8. generácie je oficiálne tu. Ponúkne viacero vylepšení dizajnu a najmä po technickej stránke. Pod kapotou zostávajú aj naftové motory. Golf GTI výkonovo zosilnel a ponúkne takmer 200 kW.
RECENZIA
Zabudnite na všetko, čo viete o pick-upoch. Volkswagen Amarok je v porovnaní s nimi hotová limuzína, pritom v terénnych podmienkach rozhodne nezaostáva. Prekvapí aj cenou! Má to však aj háčik. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 2/2024
Autopriemysel
Zväz automobilového priemyslu zverejnil štatistiky o autopriemysle u nás a v kontexte Európskej únie. Slovensko si neplní svoje záväzky pri znižovaní CO2 nových áut, v registráciách ekologickejších áut sme na úplne poslednom mieste. ZAP SK poukazuje na problémy, ale aj navrhuje ich riešenia.