Servis

Nevydržali ani 100 000 km: Desať najhorších áut v teste odolnosti

Uvažujete nad kúpou nového auta a jeho dlhodobá spoľahlivosť je pre vás kľúčová? Potom by ste mali poznať výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut. Nedopadli dobre ani pre nemecké značky.

Dlhodobým testom odolnosti prešlo viac ako 100 áut.
Vydané  Text: 

Keď príde reč na spoľahlivosť automobilov, je to ako pohybovať sa plytkom ľade. Na jednej strane sa autori analýz, testov a prieskumov snažia zachovať objektivitu. Na strane druhej z pochopiteľných príčin nedokážu zohľadniť všetky reálie každodenného života a jazdný štýl majiteľov. Výsledkom ich práce je tak rebríček spoľahlivosti áut, ktorý síce vychádza z objektívnych ukazovateľov, ale nezohľadňuje celkom zásadné faktory, akým je práve prístup vodiča ku konkrétnemu vozidlu.

Nemeckí motoristickí novinári zverejnili rebríček najhoršie vyhodnotených automobilov z pohľadu spoľahlivosti. V nemeckom AutoBilde testovali viac 100 áut s tým, že sa hodnotila ich spoľahlivosť počas 100 000 kilometrov. To je kilometrový nájazd, ktorý bežný motorista spraví za osem rokov, v prípade odborných testov museli tieto nájazdy automobily zvládnuť za jeden rok. Nepochybne aj táto skutočnosť zohráva kľúčovú úlohu v ovplyvnení výsledkov.

Totiž, vysoká záťaž nie je štandardným spôsobom použitia týchto vozidiel.

Inzercia

Najhoršie autá v teste odolnosti (2024)

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost | Poruchové skóre 52

Ešte pred dokončením testov odolnosti na 100 000 km spôsobila uvoľnená upevňovacia skrutka na napínači rozvodového remeňa poškodenie motora. Ale to nebol jediný problém. Problémy už robilo riadenie a tiež straty chladiacej kvapaliny.

Subaru XV 2.0D | Poruchové skóre 44

Hrdza na podvozku, vŕzgajúce panely, opotrebovanie spojky, rovnako tak sedadlo vodiča: Subaru do roka vykázalo viac defektov ako iné automobily za celý svoj život.

Inzercia

Audi Q3 2.0 TDI quattro | Poruchové skóre 42

Audi potrebovalo pri teste odolnosti novú prevodovku – a niečo také poriadne predraží celkovú bilanciu prevádzkových nákladov, hoci bola oprava vykonaná v rámci záruky. Ak sa na to chcete pozerať pozitívne: V porovnaní s poruchou prevodovky boli ostatné defekty takmer triviálne. Po necelých 28 000 km praskla lambda sonda a došlo aj k poškodeniu recirkulácie výfukových plynov a osvetlenia.

BMW 218i Active Tourer | Poruchové skóre 42

Po 36 000 km sa zlomilo ložisko kľukového hriadeľa a po deviatich mesiacoch prišla na rad výmena motora. Po rozobratí bolo toto BMW evidentne nadmerné opotrebované a autori recenzie vyčítajú aj chyby v dielenskom spracovaní.

Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando LT + 2,0 TD | Poruchové skóre 35

Roztrhnutá manžeta hnacieho hriadeľa a zaseknuté dvere batožinového priestoru priviedli Orlando do servisu dvakrát. Ku koncu testu odolnosti vykazovala silné opotrebovanie aj automatická prevodovka.

Citroën C4 Cactus

Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel | Poruchové skóre 34

Poškodenie prevodovky sa prejavilo už po približne 30 000 km: niečo také by sa nemalo stávať, hodnotia autori. Pri teste odolnosti poruchy vykázalo aj samotné zapaľovanie a pod lakom na dverách na strane vodiča sa už na spodnej hrane ukazovali prvé známky hrdze.

VW Golf, ilustračná fotografia

VW Golf 1.4 TSI Comfortline | Poruchové skóre 32 (po 200 000 km)

Prvá porucha prišla už po 37 000 km: klimatizačný systém stratil kondenzáciu a musel byť v servise utesnený. Neskôr spôsobil problémy systém auto štart-stop (81 000 km). Test Golfu sa však po 100-tisíc kilometroch neskončil, pretože novinári predpokladali, že VW sa mal osvedčiť dlhšie ako konkurencia. Urobil to čiastočne: po 120 000 km prestal fungovať klaksón a neskôr sa ako poruchové ukázali aj predné tlmiče. Následne sa zasekli dvierka palivovej nádrže. Prevodovka vykázala problém po 150 000 km.

BMW i3

BMW i3 | Poruchové skóre 31

Preukázali sa nie dramatické, ale predsa otravné poruchy. Napríklad nabíjací kábel elektromobilu musel byť opakovane vymenený. A každá táto výmena stála 300 eur. Chyby vykazovala aj činnosť ventilátora klimatizácie a dvierok palivovej nádrže.

Ford Grand C-Max, ilustračná fotografia

Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium | Poruchové skóre 30

Ford Grand C-Max mal problém s elektrinou, ktoré pokazili inak  dobré hodnotenie sedemmiestneho vozidla v teste odolnosti. Niekedy zostala obrazovka navigácie čierna, niekedy kvôli skorodovaným kontaktom trpelo ovládanie turbodúchadla. Autori textu uvádzajú, že ide o problémy, s ktorými sa stretávajú aj ostatní vodiči Fordu.

Suzuki Vitara S | Poruchové skóre 29

Vitara musela ísť do servisu opakovane, až v rámci testu odolnosti finálnu opravu ani nestihla – malé SUV po poruche motora skončilo na kraji cesty. Pôvodne dobrý dojem bol napokon preč, tvrdia recenzenti.

Dojazd cez 1000km a nabíjanie 600km za 10 minút! Nová revolučná batéria už smeruje do výroby.

Odrovná elektromobily na batériu? Alpine má motor spaľujúci vodík! Prototyp pretekárskeho Alpenglow Hy4






ODPORÚČANÉ