5 najväčších konkurentov pre Škodu Fabia III

Nová Fabia sa začne predávať ešte pred koncom roka. Prinášame zoznam piatich áut, na ktoré si bude musieť dávať pozor.
Vydané  Text: 

Segment malých áut je v celoeurópskom meradle najžiadanejší. Preto vytvoriť nový úspešný model tejto kategórie nie je žiadna sranda. Konkurencia je ostrá, zákazníci tlačia na nízku cenu a súčasne žiadajú čo najlepšie auto. Namixovať všetky vlastnosti tak, aby novinka vynikla medzi súpermi, mala konkurencieschopnú cenu a k tomu ešte ostávala pre výrobcov a dílerov primeraná marža, to je naozaj náročná úloha. Pripravili sme zoznam piatich malých hatchbackov, ktoré budú najvýraznejšími konkurentmi novej Fabie. Každý z nich má rozhodne čo ponúknuť, preto tieto modely patria k najpredávanejším ako u nás, tak v celej západnej Európe. Ford Fiesta **Čím Fabiu potrápi?** Fiesta prekonáva ostatných konkurentov jazdnými vlastnosťami. Navyše má výrazný dynamický dizajn a širokú škálu ôsmich motorov od základného 1,25 l/44 kW po športovú Fiestu ST so 134 kW. **Kde bude na Fabiu strácať?** So silnejším motorom alebo lepšou výbavou sa cena rýchlo prehupne cez 10 000 €. Fiesta tiež zaostáva priestorom na zadných sedadlách a veľkosťou batožinového priestoru.
Renault Clio **Čím Fabiu potrápi?** Renault stavil na pestré možnosti individualizácie. Tradične vynikajúci je pomer ceny a výbavy. Vyrába sa aj praktické kombi a hneď dve športové verzie – cenovo dostupné Clio GT a výkonnejšie Clio RS **Kde bude na Fabiu strácať?** Má menej miesta na zadných sedadlách a celkovo tesnejší interiér. Bežná ponuka zahŕňa len dva benzínové motory a jeden turbodiesel v dvoch rôznych výkonových verziách.
Peugeot 208 **Čím Fabiu potrápi?** Moderný a výrazný dizajn ukrýva priestranný interiér. Medzi silné stránky patria tiež pohodlné sedadlá, dobrý výhľad z vozidla a nízka spotreba všetkých ponúkaných motorov, benzínových aj dieselových. **Kde bude na Fabiu strácať?** Atypická architektúra palubnej dosky nemusí vyhovovať každému. Slabinou Peugeotu 208 je tiež naladenie podvozka, tlmenie nerovností je v danej triede áut pod priemerom.
Seat Ibiza **Čím Fabiu potrápi?** Španielsky súrodenec Fabie môže bodovať dynamickejším dizajnom, nižšími cenami a ponukou osvedčených motorov. Seat totiž bude aj naďalej predávať motory z druhej generácie Fabie, na čele s obľúbenou jedna-štvorkou. Existuje aj ako kombi. **Kde bude na Fabiu strácať?** Nevýhodou Ibizy sú lacné materiály v interiéri a v niektorých ohľadoch zmätené rozmiestnenie ovládacích prvkov. Atraktívne vonkajšie línie tiež obmedzujú vnútorný priestor v oblasti hlavy.
Volkswagen Polo **Čím Fabiu potrápi?** V koncernovej hierarchii je Polo nad Fabiou, preto ponúkne pokročilé prvky výbavy, ktorých sa Škoda nedočká. Prevedenie interiéru aj jazdné vlastnosti patria medzi malými autami na špičku. **Kde bude na Fabiu strácať?** Volkswagen je drahší a počet ponúkaných verzií na slovenskom trhu je značne obmedzený. Už tradične neexistuje verzia kombi, tu sa o zákazníkov Škoda pobije len so Seatom a Renaultom.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.