Fiat Linea 1.4 T-Jet: Trochu inak

Maloobjemový prepĺňaný benzínový motor sa svojou charakteristikou vyslovene hodí pre mrštný športový hatchback. Nezameniteľný charakter však dokáže dodať aj rodinnému sedanu.
Vydané  Text: 
Fiat Linea sme už testovali s naftovým motorom 1.3 Multijet 16V. S ním je Linea typickým rodinným autom s dostatkom priestoru pre posádku aj jej batožinu, pričom pri rozumných nákladoch a prijateľnej dynamike zvláda aj dlhšie cesty. Stačí však zvoliť prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 T-Jet a Linea sa zmení na malého rodinného rebela. Interiér ani exteriér sa nijako nelíšia od skôr testovanej naftovej verzie. Veľký vnútorný priestor, dobre dimenzované sedadlá a pomerne dobre tvarovaný batožinový priestor tak dopĺňajú tvrdé interiérové plasty a problematické otváranie veka batožinového priestoru len diaľkovým ovládaním, alebo tlačidlom na stredovej konzole. Najvýraznejším charakterovým prvkom celého auta je práve jeho ľahký a výkonný benzínový motor s výkonom 88 kW (120 k). Svoje výkony podáva vďaka dobrej charakteristike nenúteným spôsobom, čo robí jazdu plynulejšou a príjemnejšou ako v naftovej verzii. Dynamická jazda nevyžaduje od vodiča toľké sústredenie, jeho pozornosť môže zaťažovať len nepresný chod páky päťstupňovej manuálnej prevodovky. Jej odstupňovanie je však dobre zladené s charakteristikou motora. Príplatkové 17-palcové disky sú na rozbitých slovenských cestách zbytočným luxusom. Kým na dobrom povrchu sa spolu s dlhším zadným previsom a minimálnymi bočnými náklonmi starajú o vyrovnané jazdné vlastnosti, rozbité cesty autu uberajú potrebnú istotu a precízne doladené tvrdé pruženie začína ukazovať svoje slabé stránky. Jazda sa náhle stáva uskákanou a hlučnou. Presné riadenie kladie správny odpor a sprostredkováva solídnu spätnú väzbu. Výrobcom udávanú spotrebu necelých 7 l/100 km dosiahnete len plynulou jazdou mimo mesta. Pri častých jazdách v meste, na diaľnici a občasnom športovom vyžití v serpentínach však počítajte s reálnejšou hodnotou okolo 8 až 9 l/100km. Pri extrémnom jazdení sa behom krátkej chvíľky dostanete cez 11 l/100 km. Text: Václav Lipavský Foto: Ivan Kelement (2) a autor **Hodnotenie\*\*\*\* Plusy:** Výkonný motor, pri rozumnej jazde prijateľná spotreba, vnútorný priestor, veľký batožinový priestor, vyvážený vzhľad **Mínusy:** Na rozbitých cestách obmedzený komfort pruženia, presnosť prevodovky, chýbajúca kľučka na veku batožinového priestoru Technické údaje**Motor****Prepĺňaný benzínový 1.4 R4**Zdvihový objem1368 cm3Výkon88 kW/120 k pri 5000 ot/minKrútiaci moment206 Nm pri 2500 ot/min.**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4560x1730x1494 mmRázvor2603 mmBatožinový priestor500/870 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť195 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,2 sSpotreba počas testu8,0 l/100 kmEmisie CO2157 g/km**Cena**Základná cena verzieod 499 900 Sk (16 593,64 eur)








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.