Peugeot 308 SW: Dávka priestoru

Modelový rad 308 automobilky Peugeot sa nedávno rozšíril o verziu kombi s tradičným prívlastkom SW. Jej kvality sme si preklepli v kombinácii s benzínovým motorom 1.6 VTi.
Vydané  Text: 
Kombi verzia sa na rozdiel od základného modelu môže pochváliť originálnejším riešením zadnej časti. O jej dizajne možno polemizovať, v každom prípade ale vyzerá zaujímavo, a čo je dôležitejšie, postaral sa o riadnu dávku priestoru i variability. Všetko to rozbehol natiahnutý rázvor, ktorý oproti hatchbacku narástol o 100 mm a aj väčší zadný previs. Výsledkom týchto úprav je viac miesta na nohy pre zadných cestujúcich či špičkový batožinový priestor, ktorý v základnom usporiadaní ponúka 573 litrov prepravnej kapacity. Z modelu 308 SW sa dá vydupať až 1736 litrov, tento údaj však dostanete až po úplnej demontáži nie práve najľahších sedadiel druhého radu. Variabilita vnútorného priestoru si v modeli 308 SW pýta palec nahor: zadnú lavicu tvoria tri samostatné sedadlá, ktoré sa dajú podľa potreby pozdĺžne posúvať, sklápať, preklápať či úplne vybrať z vozidla. Vďaka rovnakému uchyteniu sú dokonca použiteľné aj na treťom rade, na ktorý si možno dokúpiť ďalšie dve samostatné sedadlá a získať tak sedemmiestny automobil. A aby toho nebolo málo, prepravu dlhších predmetov uľahčuje sklápateľné operadlo spolujazdca. Plusom kombi verzie (ako aj základného modelu) je utlmenie aerodynamického hluku a zvukov prichádzajúcich z motora, o niečo horšie je na tom odhlučnenie podvozka, ktorý je mimochodom pri športovej jazde veľmi hravý a najmä zadná časť zvykne pri prudkých manévroch trocha zatancovať. S motorom sme si veľa zábavy neužili. Benzínový štvorvalec 1.6 VTi (88 kW/120 k) kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou je na pomerne robustné auto trochu slabý. Navyše si vyžadoval s ohľadom na spotrebu umné narábanie s plynovým pedálom. V meste a na diaľnici sme sa počas testu pohybovali okolo 9 l/100km, komótna jazda na okreskách zabezpečila spotrebu 6,5 litra, pričom priemer sa napokon ustálil na hodnote 8,1 litra benzínu na 100 km. Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a autor **Hodnotenie:\*\*\*\* Plusy** Vnútorný priestor, objem batožinového priestoru, variabilita, odhlučnenie kabíny od aerodynamiky a motora. **Mínusy** Slabšie utlmenie podvozka, dynamika motora, vyššia spotreba paliva. Technické údaje**Motor****benzínový 1.6 R4**Zdvihový objem1598 cm3Výkon88 kW (120 k) pri 6000 ot/minKrútiaci moment160 Nm pri 4250 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4500 x1815x1555 mmRázvor2708 mmBatožinový priestor573/1736 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť189 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,0 sSpotreba počas testu8,1 l/100 kmEmisie CO2169 g/km**Cena**Základná cena verzieod 602 000 Sk (19 982,74 €)








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.