Ostrý hybrid Citroën C4 WRC HYmotion4

Hybridné technológie už prenikajú aj do motoristického športu. Kým Formula 1 uvažuje nad systémami na obnovu energie, vo vytrvalostných pretekoch už existujú funkčné hybridy a Citroën chystá jeden aj pre rely.
Vydané  Text: 
V súlade s architektúrou HYmotion4 elektromotor s výkonom 125 kW poháňa len zadné kolesá a auto je postavené ako full-hybrid, čiže môže fungovať aj na elektriku. Tento režim sa môže využívať pri presunoch, naopak pri rýchlostných skúškach príde vhod extra 300 Nm krútiaceho momentu od elektromotora. Pod prednou kapotou pracuje štandardný WRC agregát, teda dvojlitrové benzínové turbo. Batérie pre elektromotor sú umiestnené vzadu nad palivovou nádržou a auto si tiež vyžiadalo prídavné chladenie. Zvyšok je však zhodný so štandardným C4 WRC. Citroën by rád auto nasadil čo najskôr, keď mu to FIA dovolí. Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.