Lotus Elise SC Clark Type 25 v Európe

Značka Lotus si zaspomínala na svojho legendárneho šampióna Jima Clarka limitovanou serious modelu Elise SC.
Vydané  Text: 

Jim Clark, dvojnásobný majster sveta, vyhral počas svojej relatívne krátkej kariéry 25 veľkých cien F1. Okrem nich však štartoval aj vo formuli 3, cestovných automobiloch s legendárnym Fordom Cortina Lotus či osudnej formuli 2. Presne 40 rokov po jeho smrti pripravila automobilka Lotus špeciálnu verziu roadsteru Elise, ktorý okrem počtu víťazstiev pripomína aj typové označenie prvého Clarkovho auta v F1. Limitovaná séria 25 kusov pre britské ostrovy rýchlo našla svojich majiteľov, preto sa Lotus rozhodol postaviť ďalších 25 vozidiel pre Európu. Lotus Elise SC Clark Type 25 je lakovaný v tradičnej kombinácii britskej závodnej zelenej so žltým pozdĺžnym pásom. Športové disky sa ponúkajú v historickej čierno-striebornej kombinácii. Retro vládne aj v interiéri s čierno-červenými sedadlami a drevenými doplnkami. Pod kapotou pracuje kompresorom prepĺňaný štvorvalec 1.8 od Toyoty s variabilným spínaním druhého vysokovýkonného vačkového hriadeľa. Do 4000 otáčok sa tak dá jazdiť pomerne ekonomicky, kdekoľvek v rozsahu 4000 – 6200 sa s ohľadom na štýl jazdy vodiča môže z auta stať doslova beštia. S výkonom 163 kW (220 k) pri pohotovostnej hmotnosti pod 1 tonu sa top inak nazvať nedá. Roadster zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximum je 238 km/h, pričom priemernú spotrebu udáva výrobca na optimistickej hodnote 8,5l/100 km. Hoci by mnohí majitelia ocenili pocity aké zažíval Jim Clark v Lotuse 25, ktorý hnal dopredu o čosi slabší osemvalec Coventry Climax, Lotus pre ich vlastnú bezpečnosť inštaluje do auta sériovo pomôcky ako trakčnú kontrolu či ABS. Auto sa predáva za 44 100,00 € (1 328 557 Sk) bez dane. Tú si treba prirátať podľa krajiny, kde sa auto bude kupovať.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.