Aktualita
Toyota ohlásila gigantickú spoluprácu. Dodávať jej budú dve najväčšie technologické firmy
Jedným z prvých výsledkov tejto spolupráce bude elektrický sedan bZ7, ktorý má Toyota priniesť na trh už v marci 2026.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Toyota sa rozhodla zmeniť svoju stratégiu v oblasti elektromobility a technológií, pričom si vybrala silných partnerov priamo z Číny. Spolupráca s firmami ako Huawei, Xiaomi a Momenta nie je len symbolická, ale má za cieľ preniknúť hlbšie na čínskom trhu. Práve ten je dnes lídrom v oblasti elektrických áut a inteligentných systémov.
Toyota v rámci stratégie „China R&D 2.0“ presúva ťažisko vývoja a inovácií priamo do tejto krajiny. Zaujímavé je, že nový postoj Toyoty nie je len o samotných vozidlách. Japonský výrobca sa snaží vytvoriť celý technologický ekosystém, ktorý spája smart domácnosti, umelú inteligenciu a autonómne riadenie. Na podujatí Tech Day ich spoločný podnik GAC Toyota ukázal nové platformy pre rôzne typy elektrifikovaných áut, čo ukazuje, že značka dokáže ponúknuť riešenia pre široké spektrum zákazníkov.
Jedným z prvých výsledkov tejto spolupráce bude elektrický sedan bZ7, ktorý má prísť na trh už v marci 2026. Už teraz však Toyota testuje nový jazdný systém Momenta 5.0 vo svojom modeli bZ3X. Ten by mal čoskoro prejsť na verziu 6.0 s výraznými vylepšeniami v oblasti autonómneho riadenia a inteligentného správania vozidla v premávke. Aj to je jedna z vecí, ktorú čínski používatelia veľmi často vyhľadávajú.
Xiaomi aj Huawei oživia značku
Ďalším krokom je integrácia zariadení od Xiaomi priamo do auta. Používatelia tak budú môcť bez problémov prepájať svoje tablety, smart hodinky alebo reproduktory s palubným systémom, ktorý pobeží na Huawei Harmony OS 5.0. Vďaka tomu má byť ovládanie infotainmentu rýchlejšie a plynulejšie, najmä na veľkej 15,6-palcovej obrazovke.
Toyota myslí aj na hlasové ovládanie. Nový asistent vyvíjaný spoločne s Huawei a Tencentom má byť uvedený do roku 2028 a ponúkne lokalizované funkcie pre čínskych používateľov. Celý prístup ukazuje, že Toyota začína chápať význam lokálneho know-how a je pripravená prispôsobiť sa špecifikám jednotlivých trhov, aby bola konkurencieschopná aj v digitálnej ére mobility.