Xiaomi prekonalo Porsche: Najrýchlejší elektromobil sveta je čínsky a stojí 4x menej

Xiaomi SU7 Ultra prepísal rekord Nürburgringu a porazil Porsche aj Rimac. Čínske auto za 64 000 € valcuje konkurenciu výkonmi aj cenou.

Vydané  Text: 

Porsche dostalo tvrdú ranu priamo na domácej pôde. Na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring sa čínsky elektromobil Xiaomi SU7 Ultra zapísal do histórie – a to poriadne tučným písmom. Prekonal nielen Taycan Turbo GT, ale aj technologický zázrak z Chorvátska – Rimac Nevera. S časom 7:04,957 sa stal najrýchlejším sériovo vyrábaným elektrickým autom, aké sa kedy prehnalo cez Zelené peklo.

Značka, ktorú si doposiaľ väčšina ľudí spájala s lacnými, no kvalitnými smartfónmi, tak oficiálne vstúpila medzi automobilových velikánov. A nie len tak symbolicky. SU7 Ultra ukázal, že čínsky prístup k elektromobilite nie je len o lacných mestských autách. Je to aj o technike, výkone a odvahe provokovať.

Xiaomi SU7 Ultra prepísal rekord Nürburgringu a porazil Porsche aj Rimac. Čínske auto za 64 000 € valcuje konkurenciu výkonmi aj cenou.

Z technickej rozprávky rovno na asfalt

Xiaomi SU7 Ultra nie je len dizajnovo uhladený sedan. Pod karosériou sa ukrýva zverstvo – tri elektromotory s kombinovaným výkonom 1 548 koní a brutálnym krútiacim momentom 1 770 Nm. S týmto arzenálom zrýchli z nuly na stovku za 1,89 sekundy a ak na to máte priestor (a odvahu), dosiahne rýchlosť 350 km/h. Na Nürburgringu sa mu podarilo dosiahnuť 345 km/h na rovinke Döttinger Höhe – a to všetko v sériovom aute s balíkom Track Pack.

Čo pomáha držať túto elektrickú raketu pri zemi? Aerodynamický balík generuje prítlak až 285 kg, podvozok má dvojkomorové vzduchové pružiny a tlmiče Bilstein EVO T1 s nastaviteľnými parametrami. Karbón-keramické brzdy od Akebono a pokročilé vektorovanie krútiaceho momentu len podčiarkujú, že nejde o marketingový výkrik, ale reálny nástroj na lámanie rekordov.

Nürburgring: Katedrála výkonu

Čas 7:04,957 je viac než len číslo. Znamená, že Xiaomi SU7 Ultra predbehlo Porsche Taycan Turbo GT (7:07,55) aj Rimac Nevera (7:05,298). Pre Porsche to musí byť obzvlášť trpké – veď Nürburgring je ich domáce ihrisko. A Nevera? Tá má cenovku okolo dvoch miliónov eur a elektrický výkon takmer 2 000 koní.

SU7 Ultra dosiahol túto métu ako sériové vozidlo – nie prototyp, nie pretekárska verzia, ale dostupné sériové auto (v Číne). V porovnaní s konkurenciou to vyzerá ako výhodná kúpa. V domovskej krajine stojí 529 900 juanov, čo je približne 64 000 eur. To je menej než Hyundai IONIQ 5 N. Pre porovnanie: Porsche Taycan Turbo GT na Slovensku vyjde na viac než 250 000 eur.

Xiaomi a zmena paradigmy

Aj keď sa Xiaomi do sveta áut pustilo len nedávno, ukazuje sa, že ich stratégiou nie je len cenová dostupnosť, ale aj technologické prvenstvá. SU7 Ultra nie je len PR kúsok. Je to vozidlo, ktoré redefinuje, čo od elektromobilu môžeme čakať. Čínske značky už nehrajú druhé husle. Takýto výsledok nepochybne zamáva kolesami v stajniach tradičných výrobcov. A aj keď sa Porsche či Rimac určite vrátia so svojimi odpoveďami, tento rekord zostane zapísaný. Nie len ako číslo na časomiere, ale ako moment, keď čínske meno prelomilo ticho v sieni slávy svetových okruhov.

Európa ide slovenskou cestou: Zelené svetlo môže zabrániť stovkám nehôd