Aktualita
Volvo XC90 so spaľovacími motormi nekončí. Práve naopak, EX90 ho v ponuke len doplní
Švedská automobilka onedlho predstavi svetu modernizovaný model XC90 spolu s novou EX90. Aktuálna verzia XC90 je na trhu od roku 2015 a v roku 2019 prešla faceliftom.
Vydané Text: Redakcia (PK)
Švédska automobilka Volvo (patriaca pod koncern Geely) patrila k prvým, ktoré oznámili skorší ako obvyklý prechod na čisto elektrické autá. Avšak čas a hlavne menší než očakávaný záujem o elektromobily ukázali, že to nebol najlepší krok. Namiesto postupného odchodu verzie so spaľovacími motormi z trhu a čakanie na elektrického nástupcu sa aj vo Volve rozhodli pre iné riešenie. To znamená, že súčasný model XC90 ostáva stále v predaji zároveň so svojim elektrickým súrodencom EX90.
Pre priaznivcov tejto značky bude zaujímavý dátum 4. september 2024. Práve na tento deň Volvo pripravilo svetovú premiéru faceliftovanej XC90, ktorú ukáže spolu s elektrickou EX90. Akcia nesie názov „The 90/90 Day“ alebo Deň 90/90. Z prvej a zatiaľ jedinej fotografie (úvodný obrázok) je pritom zrejmé, že nepôjde len o novú techniku pod prednou kapotou. Pri detailom preskúmaní fotky je možné v hornej časti vidieť výrez batériovej EX90 a naproti nej stojí nová XC90. S najväčšou pravdepodobnosťou XC90 dostane nielen prepracovanú grafiku predných svetiel, ale tiež prednú kapotu (presnejšie tvar a vedenie prelisov po okrajoch).
To je, žiaľ, nateraz všetko. Bližšie informácie a technické špecifikácie novej hybridnej XC90 dozvieme až budúci týždeň. Švédska automobilka len akoby mimochodom naznačila, že popri slávnostnej premiére oboch vlajkových lodí môžeme očakávať „jedno alebo dve prekvapenia“. Keďže netušíme, o čo ide, necháme sa prekvapiť.
Na záver, pre úplnosť. Na slovenskom trhu je XC90 dostupná ako mild-hybrid s výkonom 250 koní a cenou začínajúcou na hranici 74 740 eur alebo ako plug-in hybrid za 87 940 eur.
Elektrický súrodenec sa na našom trhu predáva s cenovkou 100 380 eur.
Zdroje: https://9090day.volvocars.com

Redakcia (PK)
Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 aj výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. Jedného pekného aprílového dňa 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk