AKTUALITA

THC za volantom má už konkrétne limity! Koľko jointov môžete vyfajčiť?

Aké je porovnanie s alkoholom? Okolité krajiny napredujú, presné čísla stanovili aj v Nemecku.

Legislatíva začína prihliadať aj na vodičov a tresty
Vydané Text: 

Čoraz diskutovanejšia téma, THC za volantom, sa stáva súčasťou legislatív v okolitých štátoch.

Ako a kedy sa tento trend dostane aj k nám, zatiaľ ostáva nezodpovedanou otázkou, no čiastočné odpovede a prognózy môžeme vyčítať z príkladov iných okolitých štátov.

Zaujímavé zmeny sa udiali v Nemecku, kde sa okrem čiastočnej legalizácie marihuany začína prihliadať aj na vodičov.

Po marcovom schválení zmien je v krajine povolených 25 gramov a na jednu domácnosť je tolerovaných až 50 gramov konope a tri rastliny!

Nemci však danú problematiku nechali v tomto štádiu a na užívateľov, ktorí šoférujú motorové vozidla pozabudli.

Aktuálne už pracujú aj na tomto probléme a čoskoro by mali byť presné limity oficiálne.

V tomto medzičase ostáva jazda pre príležitostných aj aktívnych užívateľov riziková.

Problém THC je totiž pomalé odbúravanie z tela.

Po vyfajčení jedného jointa vám môžu výsledky ukázať prítomnosť THC až 3 dni po samotnom akte.

To, že látka na vašu spôsobilosť šoférovať už dávno nemá dosah však policajtov nezaujíma.

Sankcie a pokuty, ktoré vás po preverení čakajú, siahajú do vysokých čísel aj pre samotných Nemcov.

Aktuálny návrh hovorí o tolerancii maximálneho limitu 3,5 nanogramu THC na na mililiter krvného séra.

V prepočte sa dá hovoriť o hranici rovnajúcej sa 0,2 promile alkoholu v krvi.

Ako to vyzerá vo vzdialenejších krajinách?

V USA v štátoch, ktoré marihuanu legalizovali, sa maximálny povolený limit pre THC hýbe v horizonte od 2 do 5 nanogramov na mililiter.

Kanada má o niečo prísnejšie hodnoty, sú tam povolené maximálne 2 nanogramy na mililiter.

Uvidíme ako dopadne situácia v neďalekom Nemecku a následný vývoj v našich končinách, zatiaľ na takúto benevolentnosť v slovenských radoch nenastala atmosféra.







ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.