VÝROBA NA SLOVENSKU

Historický moment: Na Slovensku bola spustená prvá výrobná linka na batérie!

Prvá slovenská výrobná linka na batérie bola tento týždeň spustená do prevádzky vo Voderadoch, začiatok výroby je plánovaný na koniec prvého kvartálu budúceho roka.

Linku inštaloval tím odborníkov z InoBat a Wuxi Lead 4 mesiace.
V prvej fáze bude linku prevádzkovať 41 InoBat operátorov, zabezpečená bude 24/7 prevádzka časti procesu formovania a zrenia batérií.
Vydané  Text: 

Slovenská spoločnosť InoBat spustila do prevádzky prvú výrobnú linku na batériové články. Ide o úplne prvú linku na výrobu batérií na Slovensku. Stojí hneď vedľa výskumno-vývojovej časti haly vo Voderadoch.

Pre Slovensko tento krok predstavuje významný míľnik pri transformácii takzvaného brownfield územia na komerčne prevádzkované zariadenie.

Výrobná linka, ktorá je zložená z 35 výrobných strojov, pokrýva komplexne celý výrobný proces od prípravy anódových a katódových zmesí, až po finálne formovanie a zrenie.

Využíva pritom najmodernejšiu technológiu vysokorýchlostného vrstvenia.

Presun linky z Číny na Slovensko, ako aj jej inštalácia a spustenie predstavovali náročný logistický proces.

Linka prešla vzdialenosť 24 169 kilometrov, na Slovensko cestovala 8 týždňov v 44 lodných kontajneroch a váži celkom 308 ton.

Inzercia


Na jej inštalácii sa pracovalo 4 mesiace, pričom na jej konštrukcii sa podieľali nielen pracovníci InoBat, ale aj 60 odborníkov a inžinierov z Wuxi Lead. V aktuálnej prvej fáze bude linku prevádzkovať 41 operátorov z InoBatu, pričom 20 z nich bude pracovať v zmenách, aby sa zabezpečila 24/7 prevádzka časti procesu formovania a zrenia batérií.

Maximálna inštalovaná kapacita linky je na úrovni 50-tisíc batériových článkov ročne, pričom pre InoBat ju na mieru vyrobila spoločnosť Wuxi Lead, ktorá patrí medzi popredných výrobcov týchto technológií na svete. V rámci plánovania výstavby a technologického zabezpečenia výroby zase InoBat spolupracoval s firmou TAKENAKA, ktorá rovnako patrí medzi popredných expertov v tejto oblasti.

Pilotná výroba prvých slovenských batérií je vo Voderadoch naplánovaná na prvý kvartál roku 2024.

Každý sen začína víziou. Vízia InoBatu začala náčrtom na servítke a myšlienkou, ako dostať Slovensko na mapu sveta elektromobility. Sme veľmi radi, že z nápadu na servítke sa veľmi rýchlo stal ucelený projekt, na ktorom sme začali spolupracovať s partnermi z celého sveta a spoločne vytvorili prvé baterky,“ uvádza Marián Boček, CEO spoločnosti InoBat.

Už pred rokom spoločnosť začala aktívne generovať prvé tržby vďaka svojmu prvému zákazníkovi Lilium. Ide o nemeckú spoločnosť, ktorá vytvára udržateľný a dostupný spôsob vysokorýchlostnej regionálnej dopravy pre ľudí a tovar s ich revolučným vynálezom- Lilium Jet.

Spustenia linky sa zúčastnil aj Kamil Šaško, štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR. Ten vo svojom príhovore uviedol: „Ministerstvo hospodárstva SR vníma automobilový priemysel ako jeden zo základných stavebných kameňov našej ekonomiky a je potrebné zabezpečiť jeho konkurencieschopnosť v meniacom sa prostredí. Podstatné je tiež pritiahnuť do našej krajiny talenty a transformovať náš trh práce. Ďalšími prioritami sú výskum a vývoj v oblastiach, v ktorých ako krajina zaostávame a tiež investície do výskumu, vývoja a inovácií. Ak toto všetko vie zastrešiť spoločnosť pod pečaťou „vyrobené na Slovensku“, mali by sme byť na to hrdí. A to všetko vyzerá, že v sebe InoBat má.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.