NOVINKY

Ruský súper Škody Octavia prekvapil cenami aj výbavou

Najsilnejší Moskvič 6 má 174 koní a hromadu výbavy.

Po počiatočných ťažkostiach Rusi doťahujú svoje automobilové plány do konca.
Vydané  Text: 

Ruský súper Škody Octavia sa začal predávať aj vo vrcholnej verzii. Najsilnejší Moskvič má 174 koní a chce domácich zákazníkov zaujať pestrou výbavou.

Ich skoro 4,8-metrový liftback menom 6 je dokonca väčší ako Octavia, do karát mu hrá aj 174 koní a výbavou údajne škodovku strčí do vrecka. 

Napriek tomu stojí o dosť menej.

Ak by ste si u nás chceli kúpiť novú Škodu Octaviu, musíte siahnuť do vrecka pre minimálne 23 440 eur.

Základom pre 4,7 metrový automobil základná výbava Active v spojení s preplňovaným benzínovým motorom 1.0 TSI s max. výkonom 81 kW.

Octavia sa ďalej predáva aj s motormi 1.5 TSI a naftovým 2.0 TDI.

Moskovič 6 ide tvrdo na trh. Zdroj: eng.autostat.ru

Moskvič 6 prekvapil aj cenami

Z Európy sa tak stáva územie, kde je čoraz  náročnejšie kúpiť priestranné nové auto do 20-tisíc eur.

Nový Moskvič 6 je v Rusku v ponuke s preplňovanou jedna-päťkou naladenou na 136 a 174 koní.

V prvom je pohon pohon predných kolies spojený s CVT, v druhom s klasickým automatom.

Ceny slabšieho prevedenia už boli odhalené, pričom s úrovňou výbavy Comfort je spojená čiastka 2 626 000 rubľov (cca 25 605 EUR), zatiaľ čo Business je k dispozícii od 2 826 000 RUB (cca 27 555 EUR).

Na základe toho sa ani nepredpokladalo, že by výkonnejší model zamieril pod tri milióny rubľov, ale stalo sa.



Verzia disponujúca 174 koňmi je totiž k dispozícii od 2 976 000 RUB (cca 29 017 EUR), čo je za daných okolností zaujímavá cena.

Zvlášť keď je pri tom vyššia výbava.

Príjemná výbava na všetkých úrovniach

S úrovňou Business je pritom spojený digitálny prístrojový štít, sada kamier monitorujúcich okolie celého vozidla, strešné okno alebo sedadlo vodiča ovládané elektricky.

Za „holobyt“ však nemôžeme považovať ani nižšie položenú výbavu Comfort, ktorej súčasťou sú vyhrievané predné sedadlá, multimédiá so spätnou kamerou a 10,4 palcovým displejom či plnohodnotné LEDky.

Možno už len dodať, že Moskvič 6 prekonáva mladoboleslavského súpera aj svojimi rozmermi, na dĺžku mu totiž nameriame 4 770 milimetrov.

Okrem toho tu potom máme šírku 1 820 mm, výšku 1 492 mm alebo rázvor 2 770 mm a svetlú výšku 140 mm.

V prípade Moskviča tu potom máme 540 l kufor, aj to možno vnímať ako veľkorysý priestor.

Koniec koncov ide o väčšiu porciu, než akú vám ponúkne napríklad súčasné BMW radu 3, a to aj v prípade variantu Touring.

V súčasnosti nie je možné nové automobily značky Moskvič kúpiť na európskych trhoch, teda ani na Slovensku. Rusi si za to môžu sami, ide o jeden z dôsledkov ich agresie proti Ukrajine.









Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.