Bentley minulý týždeň vypustilo ochutnávku v podobe prvej fotografie úplne nového Continentalu GT. Teraz prichádza celé menu fotografií a zoznam podrobných informácií.
Continental GT, luxusné cestovné kupé anglickej značky v koši koncernu VW pomohlo značke vdýchnuť nový život. Od roku 2003 sa model predával v niekoľkých verziách aj ako kabriolet, sedan, či vysokovýkonný Speed a Supersports. S technickým základom VW Phaeton a nadčasovým dizajnom rozvíril hladinu kategórie superluxusných korábov. Počas svojho sedemročného životného cyklu prešiel nepatrným kozmetickým faceliftom a pribudlo aj niekoľko vzácnych limitovaných edícií.
V novej generácii bolo publikum zvedavé najmä na tvary, nakoľko pôvodná koncepcia sa štylistom viac než vydarila. Zlepšovať úspešné je vždy ťažkým orieškom a veľké zmeny so sebou nesú veľké riziko. Možno práve tieto obavy priviedli kompetentných k tomu, že sa nový Continental GT svojmu vzoru priveľmi nevzdialil a výpočet rozdielov pripomína skôr facelift ako nový model. Základná silueta je na prvý pohľad prakticky totožná, až bližšie skúmanie odhalí niekoľko zmien. Nové sú predné svetlomety s LED diódami v tzv. „prstenci diamantov“, pozmenená je i predná maska a nárazník sa zaoblil do agresívnejšieho výrazu. Zadná časť dostala veko kufra v štýle limuzíny Mulsanne, LED v svetlách a členitejší nárazník.
Interiér sa zmenil viditeľnejšie, inšpiráciou bola história značky stelesnená v Continental R-Type z roku 1950. Prejavilo sa to najmä na vrchnej časti palubnej dosky a stredovom tuneli. Ostatok kabíny je opäť veľmi podobný pôvodnej koncepcii. Zadným pasažierom ale pribudlo 46 mm priestoru pre lepší komfort a zdokonalený bol i spôsob nastupovania. Štandardom je drevené obloženie s UV filtrom pre zachovanie dlhoročného lesku či superkvalitná koža na sedadlách Cobra.
Novinkou je informačno-zábavný systém s dotykovou obrazovkou a 30GB úložného miesta. Združuje satelitnú navigáciu s dynamickým sledovaním trasy, hľadanie cieľa cez použitie geo-štítkov (fotografií) z čítačky SD kariet a konektivitu s Google Maps. Súčasťou je i mobilný telefón, DVD prehrávač, TV tuner, špeciálne pre „Conti GT“ vyvinutý audio systém Naim (za príplatok) s revolučnou funkciou spracovania digitálneho zvuku Dirac Dimensions DSP a 11 repro. Ten dokáže vytvoriť zvukové pole nezávislé na reproduktoroch, takže koncertný zážitok je prístupný každému pasažierovi bez ohľadu na pozíciu sedenia. MP3 súbory je možné prehrávať aj priamo z iPodu, SD karty, alebo dodatočnej pamäte s objemom 15 GB.
Utlmenie zvuku postúpilo na vyššiu úroveň cez akustické sklá, špeciálne antivibračné panely v interiéri či štíty pod podlahou. Pribudla elektronická parkovacia brzda so zamedzením neželaného pohybu vzad a odkladací priečinok s integrovaným držiakom nápojov. Predné sedadlá dostali masážnu funkciu a klimatizovanie. Pasívnu bezpečnosť majú na starosti vzduchové vankúše s prítomnosťou bočných airbagov pre všetkých pasažierov ako i kolenný airbag vodiča.
Hliníkové blatníky a zadné veko sa budú vyrábať novou technológiou Super Forming tak, že jednotlivé panely sa nahrejú na 500 stupňov Celzia a následne sú ohýbané tlakom vzduchu. Nie sú tak potrebné žiadne spoje ani zvary.
Zmeny nastali aj v ponuke motorov. Šesťlitrový W12 biturbo (48 ventilov) je rovnaký, zvýšili sa však parametre výkonu a krútiaceho momentu o 11 kW (15 k) a 50 Nm. Finálna sila dosiahla 423 kW (576 k) a 700 Nm, preprogramovaný bol manažment motora a turbodiera bola znížená na minimum. V porovnaní s prvou generáciou sa dosiahol o 6 % lepší pomer výkon-hmotnosť. Celková váha novinky bola znížená o 65 kg, no i tak sa so svojimi 2 320 kg pohybuje v revíre SUV. Zrýchlenie to však vôbec nepociťuje, z 0 na 100 km/h sa vozidlo dostane za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť potom atakuje 318 km/h. Samozrejmosťou je taktiež možnosť tankovať bioetanol E85, respektíve jeho mix s benzínom.
Na konci roka 2011 príde nový 4-litrový benzínový agregát V8, ktorý dokáže do ovzdušia vypustiť až o 40 % menej emisií ako W12. Automobilka ale uisťuje, že popri úlohe znížiť celkové emisie značky bude i tu zachovaná typická sila i výkonnosť. Šesťstupňová automatická prevodovka od ZF dokáže preradiť za 200 milisekúnd a problém jej nerobí ani podradenie o dva stupne naraz.
Štandardom naďalej ostáva pohon všetkých kolies spolupracujúci s vylepšeným diferenciálom Torsen, presmerované boli ale sily prúdiace na kolesá. Doteraz bol tento pomer 50:50, v novinke je už ale na prednú nápravu posielaných 40 %, zadná potom dostáva zvyšných 60 %. Zlepšil sa pocit športovosti, handling a výjazdy zo zákrut. Zväčšený bol predný i zadný rozchod kolies a pneumatické pruženie monitoruje systém CDC (Continuous Damping Control), ktorý auto automaticky zníži pri jazde vysokou rýchlosťou. Po prvý krát sa v rodine Continental dajú k štandardným 20 palcovým 5-lúčovým diskom kolies doobjednať i monštruózne 21 palcové valce v dvoch dizajnových líniách Sport a Elegant.
Technické údaje: Bentley Continental GT ****Karoséria**** **Dĺžka x šírka x výška (mm)** 4 806 x 1 944 x 1 404 **Rázvor (mm)** 2 746 **Objem batožinového priestoru (l)** 358 **Objem palivovej nádrže (l)** 90 **Prevádzková hmotnosť (kg)** 2 320 **Celková hmotnosť (kg)** 2 750 ****Podovozok**** **Pruženie** vzduchové s el. reguláciou sv. výšky **Brzdy vpredu (mm)** 405/420 pre karbón-silikón-karbidové **Brzdy vzadu (mm)** 335/356 pre karbón-silikón-karbidové **Prevodovka** AT6 **Pohon** všetkých kolies (60 % na zadnú nápravu) ****Motor**** ****prepĺňaný benzínový W12 (twin-turbo)**** **Zdvihový objem (l)** 6,0 **Výkon (kW/k)** 423/576 pri ot./min. 6 000 **Krútiaci moment (Nm)** 700 pri ot./min. 1 700 ****Jazdné výkony**** **Zrýchlenie 0-100 km/h (s)** 4,6 **Pružnosť 50-80 km/h (s)** 1,7 **Pružnosť 80-120 km/h (s)** 2,9 **Maximálna rýchlosť (km/h)** 318 ****Spotreba**** **Mesto (l/100 km)** 25,4 **Mimo mesta (l/100 km)** 11,4 **Kombinovaná (l/100 km)** 16,5 **Emisie CO2 (g/km)** 384
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.