Fotogaléria:Zaznamenajte si jazdu s Mio

Countryman vstupuje do novej etapy svojej existencie úpravou dizajnu, modernizáciou technológií a doplnením spektra motorizácií o plug-in hybrid.


**Dizajn karosérie**

Evolúcia dizajnu je zreteľná, avšak nie revolučná, laik zmeny nepostrehne na prvý pohľad. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sú predné svetlomety so známym svetelným podpisom opäť o niečo hranatejšie, stále však udržiavajú kľúčové dizajnové princípy typické pre Mini. Po novom budú predné LED svetlomety vybavené aj pásom denného svietenia s kruhovým motívom.

Vizuálne menej podstatné inovácie nachádzajú význam v zlepšení aerodynamických vlastností: Mini zatiaľ neuvádza hodnoty aerodynamického koeficientu, otvorene však hovorí o optimalizácii dizajnu s vplyvom aj na spotrebu paliva.

Nový Mini Countryman je o **20 cm dlhší, o 3 cm širší,** rázvor kolies sa zväčšil o 7,5 cm a objem batožinového priestoru narástol až o 220 litrov na celkových 1 309, ak sklopíme zadný rad sedadiel. Bez sklopenia sedadiel sa cez elektricky ovládané piate dvere sprístupní priestor s kapacitou **450 litrov**. Tieto čísla akoby ani nepatrili vozidlu, ktoré si hovorí Mini.

**Interiér**

Vnútorný priestor narástol úmerne s rozmermi karosérie. Ponúkne päť miest pre dospelých pasažierov, pričom aj tí vzadu budú mať možnosť posúvať sedadlá v rozsahu až 13 centimetrov. Countryman by mal byť dostatočne priestranný aj pre vysokých ľudí, ktorí majú bežne problémy s priestorom na nohy.

Predná časť kokpitu nesie typické dizajnové prvky značky Mini, predovšetkým kruhové motívy na prístrojovej doske. Náš celkový dojem z interiéru je pozitívny, pretože nevybočuje zo zaužívaného, jednotlivé ovládače a tlačidlá sú rozmiestnené prehľadne a ergonomicky tvarovaný volant s tlačidlami sprístupňuje vybrané funkcie na dosah palcov. Mini pripomína, že v interiéri sa odohral najmä kvalitatívny pokrok, očakávať môžeme ešte dôraznejšie priblíženie sa k vozidlám BMW.

Okrem piatich sedadiel v interiéri sa bude Countryman ponúkať aj s príplatkovou výbavou Picnic Bench, teda rozkladacou lavičkou prístupnou z piatych dverí.

Inzercia

Inzercia

**Technológie s rozšírenou konektivitou a funkčnosťou**

Vôbec prvýkrát sa bude Mini dodávať s centrálnym dotykovým displejom, ktorý bude po novom disponovať aj rozšírenou funkčnosťou a konektivitou. Za príplatok toho dokáže nové Mini oveľa viac, ako možno očakávate – vďaka rozhraniu MINI Connected založenom na systéme Open Mobility Cloud dokáže aktívne spolupracovať s telefónmi Apple iPhone a hodinkami Apple Watch a vďaka funkcii Find Mate dokonca vyhľadávať fyzické predmety vo svojom okolí. Aby to bolo možné, je potrebné na tieto predmety pripevniť špeciálne štítky vybavené vysielačmi Bluetooth a GPS.

Po technickej stránke je nové Mini odlišné od ostatných súrodencov v portfóliu značky, disponuje aj štandardom pre zdolávanie menej náročnejšieho terénu. Ideálne jazdné vlastnosti v teréne Countryman dosiahne pri verzii **s pohonom všetkých štyroch kolies All4**. Zaujímavosťou je, že vo verzii plug-in hybrid elektrický motor poháňa zadnú nápravu a benzínový prednú.

Countryman ponúkne elektromechanické riadenie s funkciou Servotronic, stabilizačný systém Dynamic Stability Control (DSC), **elektronické nastavovanie tlmičov** Dynamic Damper Control (DDC), **nastavenie jazdných režimov MID, SPORT a GREEN**, prednú nápravu typu McPherson a viacprvkovú zadnú nápravu. “_Zvolený režim ovplyvňuje chod pedála plynu, účinnosť posilňovača riadenia, prevádzkový režim elektricky napájaných komfortných prvkov, zvuk motora a charakteristiku radenia prevodovky Steptronic_.” uvádza Mini vo svojej tlačovej správe k modelu Countryman 2017. Asistenčná výbava obsiahne aj cúvaciu kameru, Park Distance Control, head-up displej na samostatnom skle i parkovacieho asistenta.

Príplatková technologická výbava **Wired** obsiahne okrem už spomenutého 8,8-palcového dotykového displeja aj navigačný systém MINI Professional, prípadne audiosystém značky Harman Kardon. Doplnkovou funkciou je tiež **Country Timer**, služba monitoringu jazdy terénom, ktorá poskytne vodičovi podrobnejšie informácie dobe prejazdu a štýle jazdy.

**Motorizácie**

Nová generácia modelu Countryman sa pri vstupe na trhy bude dodávať so štyrmi motorizáciami (2× benzín a 2× nafta), k nim potom pribudne aj variant s elektrickým hybridným pohonom. Budú nimi

**Cooper** (3-valec, 1499 cm3, 136 k, 220 Nm, benzín),

**Cooper S** (4-valec, 1998 cm3, 192 k, 280 Nm, benzín),

**Cooper D** (4-valec, 1995 cm3, 150 k, 330 Nm, nafta)

a **Cooper SD** (4-valec, 1995 cm3, 190 k, 400 Nm, nafta).

Plug-in hybrid **Cooper S E Countryman All4** bude kombinovať 3-valcový benzínový motor so zdvihovým objemom 1,49 litra (136 k) s elektromotorom (88 k) a 7,6 kWh akumulátorom. Ten sa bude dobíjať nielen princípom rekuperácie, ale aj na nabíjacej stanici. V domácich podmienkach sa táto 16-článková batéria nabije za niečo vyše tri hodiny. Spoločný krútiaci moment dosiahne 385 Nm a výkon 224 konských síl. Výrobca uvádza, že v režime hybrid bude priemerná spotreba paliva dosahovať skvelých 2,1 l/100 km.

Všetky spaľovacie motorické varianty ponúknu voliteľný pohon všetkých štyroch kolies All4, v základe bude v novom Countryman 6-stupňový manuál. Verzie Cooper S a Cooper D umožnia využitie 8-stupňového automatu Steptronic, ktorá bude pre Cooper SD štandardom.

**Dostupnosť**

Ohlásenie novej generácie modelu Countryman prišlo v čase, kedy ho ešte verejnosť nemá možnosť vidieť naživo. Prvýkrát bude mať príležitosť tento rok 13. novembra na autosalóne v Los Angeles, pričom **do predaja sa dostane v priebehu februára budúceho roka**. K cenovým reláciám nového modelu sa výrobca zatiaľ nevyjadruje.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.