Atraktívnejší VW Beetle

Volkswagen sa snaží oživiť svoj starnúci model Beetle rôznymi spôsobmi. Po dvoch faceliftoch tak prichádza špeciálna limitovaná edícia Red Rock Edition.
Vydané  Text: 
Značka Volkswagen sa v roku 1998 rozhodla oživiť svoje veľaúspešné ľudové vozidlo „Chrobák“. Zrodil sa New Beetle a nevedomky spustil vlnu retromodelov ako Mini, Fiat 500, či chystaných nástupcov „Kačice“, alebo Trabanta. Od svojej inšpirácie sa však na míle vzdialil. Priniesol väčšiu karosériu, silné motory, ale najmä niekoľkonásobne vyššiu cenu. Niet preto divu, že úspech (najmä u žien) zožal predovšetkým v Spojených štátoch amerických. Jeho život však pomaly odkrúca dvanásty rok a nástupca je stále v nedohľadne. Volkswagen sa preto po dvojnásobných kozmetických úpravách rozhodol oživiť šedivejúci model upravenou limitovanou edíciou 750 kusov. Každé vozidlo sa snaží očariť špeciálnym lakovaním, kombinujúcim výraznú okrovo-hnedú farbu Red Rock (červená skala) a načierno stvárnenú strechu. Tá spolu s mriežkami a plastovými doplnkami karosérie vytvára jemnú harmóniu. Veľké presklenie ale i naďalej rozohráva kontrast medzi opticky malými (i keď 17 palcovými) kolesami a nafúknutými blatníkmi, a to najmä pri pohľade zboku. Interiér sa nahodil do čierneho závoja a podvozok so sebou priniesol športové naladenie pre lepšiu stabilitu bacuľatej stavby karosérie. Tradičný a „nelimitovaný“ New Beetle sa v našich končinách ponúka s piatimi motormi: troma atmosférickými a dvoma prepĺňanými. Moderné pohonné jednotky si tu cestu stále nenašli a tak sa pod usmievavou prednou kapotou objavuje 1,4 litrový štvorvalec s výkonom 55 kW (75 k), tradičná jedna-šestka so 75 kW (102 k), dvojlitrový agregát (85 kW/116 k), turbom dopovaný benzín 1,8 T s poslušným stádom 110 kW (150 k), alebo naftový 1,9 TDI čerpadlo-dýza so 77 kW (105 k). Cena základného modelu s 6 airbagmi, ABS, ESP, aktívnymi opierkami hlavy, klimatizáciou, či autorádiom s CD sa ustálila na 18 380 €. Naopak najdrahšie zážihové turbo s automatickou šesťstupňovou prevodovkou si VW cení na 26 730 eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.