Renault, Nissan a Mitsubishi ohlasujú veľké zmeny. Nissan odkúpi 15 % podiel Renaultu: aliancia prerozďeľuje elektrickú divíziu Ampera

Renault a Nissan sa majú stať v aliancii rovnocennejšími partnermi. Chcú vyrábať elektromobily lacnejšie vďaka intenzívnejšej spolupráci.

Vydané  Text: 

Nissan a Renault odhalili detaily svojej prepracovanej aliancie. Japonská automobilka sa zaviazala kúpiť až 15-percentný podiel v divízii Renault Ampere, informuje aliancia, zatiaľ čo Renault prevedie 28,4 percenta akcií Nissanu do francúzskeho trustu, čím sa dvaja partneri v aliancii stanú rovnocennejšími.

Ďalší partner aliancie, Mitsubishi Motors, tiež zváži investíciu do divízie Ampere, uviedli spoločnosti vo vyhlásení.

Renault bude mať plnú flexibilitu pri predaji akcií Nissanu držaných v truste, ale „nemá žiadnu povinnosť predať akcie v rámci konkrétneho vopred stanoveného časového obdobia,“ uvádza sa vo vyhlásení.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Pri predaji „Nissan bude mať prospech z práva prvej ponuky vo svoj prospech alebo v prospech určenej tretej strany.“

Tlačová konferencia Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, Londýn, 6. február 2023

Zdroje spoločnosti v pondelok uviedli, že novovytvorená aliancia by mohla odteraz až do roku 2030 vytvárať synergie nákladov a výnosov v hodnote až niekoľkých miliárd eur.

Prepracovaná aliancia by mohla umožniť Nissanu a Renaultu spolupracovať na výskume a vývoji, zdieľaných nákladoch a niekoľkých zdieľaných produktoch.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Doteraz aliancia investovala do elektromobility 10 miliárd eur.

Zámerom Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi je mať vo vlastných rukách celý výrobný cyklus elektrických vozidiel

Investori a analytici však budú hľadať jasnejšie informácie o tom, ako bude trust fungovať. V súčasnosti nemajú dostatočne informácie, čo môže viesť k ich neistote.

„Neexistuje absolútne žiadne slovo o tom, čo sa stane s týmito podielmi v truste,“ povedal analytik CLSA Christopher Richter pre denník Automotive News. „Zdá sa, že sa všetci vyhýbajú tomu, aby ich Nissan odkúpil späť, čo by bolo podľa mňa to najlepšie pre všetky zúčastnené strany.“

Určité pochybnosti vzbuduje aj samotné oznamovanie a prepracovávanie podielov. Napríklad Honda a General Motors vybudovali partnerstvo, ktoré zahŕňa spoločný vývoj lacnejších elektromobilov aj bez potreby kapitálového vzťahu. Pravdou je, že medzi automobilkami Nissan a Renault v podstate vždy panovalo napätie a k zlepšeniu situácie zdanlivo neprospela ani ďalšia zúčastnená automobilka Mitsubishi. Problematickými témami boli napríklad finančný škandál Carlosa Ghosna či záchrana Nissanu Renaultom pred dvomi desaťročiami.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Lacný vodík namiesto ťažkej drahej batérie: Honda už budúci rok spustí predaj vodíkovej CR-V, náklady znížila na tretinu ceny

Plány automobilky sú smelé. Spočiatku dvetisíc kusov ročne, potom 60-tisíc v roku 2030.

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.