Rolls-Royce nám v Prahe odhalil novinky a významné zmeny

Rolls-Royce bilancoval rok 2022 s priaznivými výsledkami. Značke sa podarilo prekonať rekord v počte predaných automobilov z roku 2021. Automobilka rok 2022 uzatvorila so 6 021 predanými automobilmi, pričom najvýznamnejšími trhmi boli Spojené štáty americké, Európa a Čína. Medziročný rast tak predstavoval osem percent, a to aj napriek tomu, že sa začiatkom minulého roka Rolls-Royce z ruského trhu stiahol. Priemerná cena vozidla predstavovala pol milióna eur.
Pre mnohých sú tieto čísla prekvapujúce, keďže automobilka naďalej poukazuje na to, že všetky jej automobily sa vyrábajú ručne a tiež vzhľadom k tomu, že v minulom roku mal historicky najväčší úspech jej program individualizácie s názvom **Bespoke**. Každý automobil predaný v roku 2022 v Prahe mal prvky z programu Bespoke.
Pre krajiny Blízkeho východu má dokonca značka vytvorený špeciálny program **High Bespoke**, keďže tamojší zákazníci vyžadujú ešte väčšiu mieru individualizácie.
Pre zaujímavosť uveďme, že dnes už 20-ročná výroba značky Rolls-Royce v britskom Goodwoode zamestnáva viac ako 2 500 ľudí z viac ako 50 národností a iba počas minulého roka automobilka vytvorila 150 nových pracovných miest.
### Spectre sme stále naživo nevideli
Koncom minulého roka automobilka oficiálne ukázala svoj nový model Spectre, ktorý bude prvým komerčne ponúkaným elektrickým kupé. Podľa slov českého a slovenského zastúpenia **prvá objednávka na Rolls-Royce Spectre prišla práve zo Slovenska** a viacerí budúci zákazníci, ktorí už zložili zálohy, boli navštíviť Goodwood, aby automobil videli na vlastné oči. Prvé exempláre modelu Spectre by sa mali k zákazníkom dostať v druhej polovici tohto roka s tým, že automobilka ešte stále vozidlo testuje. Novinári budú mať možnosť Spectre vyskúšať v USA v nasledujúcich mesiacoch.
### Osvieženie limuzíny Phantom
Rolls-Royce Phantom, ktorý sa dodáva v dvoch verziách dĺžky, prešiel minulý rok modernizáciou a aktuálne sa už novinka nachádza v Prahe.

**Phantom Series II** dostal novú vnútornú grafiku svetlometov, v ktorých je po 800 svietiacich bodov – hviezd. Automobilka si technológiu ich náhodnej výroby pomocou lasera nechala patentovať, každý model má túto grafiku odlišnú. Maska chladiča je po novom podsvietená už v štandardnej výbave, obsahuje novú horizontálnu lištu a úplnou novinkou je možnosť vybaviť model kompletným čiernym paketom.


Zvlášť nápadné sú 22-palcové hliníkové disky kolies s dizajnom, ktorý budí dojem stojacich kolies aj počas jazdy.

Ďalej automobilka oživila interiér Phantomu novými farebnými motívmi, na výber sú už aj odvážnejšie akcenty v machovej zelenej či ružovej. Najviac sa podľa slov sales manažéra **Jindřicha Ježíka** zlepšili jazdné vlastnosti, ktoré sú po novom športovejšie ako doteraz, na výber je aj športový jazdný mód, ktorý výrazne ovplyvňuje nastavenie prevodovky, riadenia, podvozka i motora. Riadenie má byť zábavnejšie a responzívnejšie, konkrétne detaily o zmenách na podvozku však neprezradil. Vraj si to auto majú zákazníci vyskúšať.


### Novinky v českom Rolls-Royce
Oficiálne zastúpenie automobilky v Českej republike a na Slovensku sa tento rok nesie v znamení dvoch väčších zmien.
Spoločnosť investuje do svojho pražského showroomu v prepočte asi jeden milión eur, priestory bude modernizovať z vlastných zdrojov, uviedol **Karel Kadlec**, majiteľ Rolls-Royce Motor Cars Prague. Podľa slov **Franka Tiemanna**, šéf komunikácie a PR značky pre strednú a východnú Európu a strednú Áziu, nemajú byť showroomy značky podobné konvenčným showroomom automobiliek, čo sa premieta aj do návrhov nového dizajnu.

Preto bude nový priestor výrazne orientovaný na materiálovú a dizajnovú pestrosť a budú v ňom vystavené iba tri automobily. Nový showrooom by mal byť otvorený počas budúceho roka a bude naďalej ponúkať aj nedávno spustený predaj jazdených vozidiel pod názvom Provenance. Program predaja jazdených Rolls-Royce tvoril až 50 percent nových predaných vozidiel.

Prekvapením pre zúčastnených na tlačovej konferencii bolo vyhlásenie, že spoločnosť po úspešnom pôsobení opúšťa riaditeľka dílerstva a brand manažérka **Eva Kadlec Dědochová**. Pred rokmi vytvorila zastúpenie automobilky spoločne s Karlom Kadlecom a pod ich vedením pražské zastúpenie získalo až osem interných ocenení od Rolls-Royce. Predali viac ako dve stovky vozidiel značky Rolls-Royce, pričom s každým zákazníkom prebiehali vysoko individuálne konzultácie. Každý automobil predaný v roku 2022 v Prahe mal prvky z programu Bespoke.










Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk