Neistota týkajúca sa budúcnosti európskej regulácie emisií automobilov dáva čínskym konkurentom ďalšiu výhodu, povedal generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares.
Stellantis uviedol, že normy EURO 7, ktoré od roku 2025 sprísňujú limity automobilov pre znečisťujúce látky vrátane oxidov dusíka a oxidu uhoľnatého, sú „odklonom od hlavného cieľa elektrifikácie“.
„Nemyslím si, že Európa potrebuje EURO 7... presmeruje to časť našej výskumnej a vývojovej sily na niečo, čo nepotrebujeme, zatiaľ čo naši čínski konkurenti vstupujú na trh s jednotnou technológiou batériových elektrických vozidiel," povedal.
„Prečo využívame naše zdroje na technológiu, ktorú chceme zakázať? To nemá nič spoločné so zdravým rozumom," povedal Tavares na konferencii Automobilwoche v Berlíne.

Tavares počas parížskeho autosalónu vyzval na zmiernenie európskeho zákazu áut vypúšťajúcich fosílne palivá od roku 2035, pričom varoval, že ak budú autá so spaľovacím motorom zakázané skôr, ako budú dostupné cenovo dostupné elektrické vozidlá, dôjde k sociálnym nepokojom.
Na konferencii Automobilwoche Tavares predpovedal, že cenovo dostupné elektromobily na batérie sú ešte päť až šesť rokov vzdialené.
Na otázku, čo spoločnosť považuje za svoju najväčšiu výzvu v nadchádzajúcom roku, poukázal na riziko zaostávania za Číňanmi ako na hlavný problém západných výrobcov automobilov.
„Ak sa máme niečoho báť, tak je to úpadok západného sveta. Musíme pracovať efektívnejšie, aby sme Číňanov porazili nielen v technológii, ale aj v kvalite, cene, službách... to je hlavný problém, ktorý máme pred sebou,“ povedal.