Aktuality

Prvé SUV od Ferrari je vypredané na 2 roky dopredu, Purosangue pritom ešte nemá ani prvý zákazník

Na koho názore vlastne záleží?

Keď sa pred rokmi začalo otvorene hovoriť o tom, že talianska značka Ferrari uvedie na trhy svoj prvý model s karosériou SUV, internetová verejnosť reagovala skôr negatívne. Laici, ale aj fanúšikovia značky, očividne nevedeli legendárnej automobilke odpustiť, že sa vzdáva svojho historického dedičstva a podlieha trendom, ktoré diktujú zákazníci. Akoby neverili ľuďom, ktorí tú automobilku tvoria.

Oficiálne predstavenie prvého SUV Ferrari s názvom Purosangue v septembri tohto roka preto ešte viac podporilo negatívne komentáre na adresu automobilky a jej predstaviteľov.

Opäť sa ale ukázalo, že najviac počuť tých, kto najviac kričia, hoci ich je iba niekoľko. O Ferrari Purosangue je napokon enormný záujem, a to automobilka nedodala ešte ani prvý vyrobený exemplár. Trendy neurčujú tí, ktorí kritizujú a nekupujú, ale tí, ktorí si kúpia a ich konštruktívna kritika sa následne premietne do vylepšenia produktu v jeho modernizácii a novej generácii.

Nie je žiadnym tajomstvom, že sme prestali prijímať objednávky. Mali sme taký záujem bez dodania jedného jediného auta,“ zhodnotil situáciu s objednávkami na model Purosangue marketingový a obchodný riaditeľ značky Enrico Galliera pre austrálsky denník drive.com.au.

Dôvodom zastavenia objednávok nie je ich nedostatok, ale prebytok. Už dnes zákazníci musia čakať na svoje objednané vozidlá Purosangue dva roky. Ferrari sa navyše zaviazalo, že udrží predaj modelu pod 20 percent celkových dodávok skupiny počas životného cyklu auta, aby si zachoval určitý stupeň exkluzivity. Ferrari sa však k téme podrobnejšie nevyjadruje ani nereaguje na otázky médií.

FERRARI PUROSANGUE (2023) - Interiér, exteriérové fotografie, technické údaje
FERRARI PUROSANGUE (2023) - Interiér, exteriérové fotografie, technické údaje

Čakačka na Ferrari nebola nikdy krátka

Na tomto mieste je potrebné poznamenať, že čakacie doby na nové automobily Ferrari zvyčajne trvajú približne 18 mesiacov. Spoločnosť pri prijímaní objednávok na nové modely uprednostňuje existujúcich zákazníkov a je verejným tajomstvom, že sú ľudia, ktorí sa zápisom na čiernu listinu Ferrari dostali do nemilosti a nemajú možnosť tieto vozidlá vlastniť, dokonca ani testovať.

FERRARI PUROSANGUE (2023) - Interiér, exteriérové fotografie, technické údaje

Nie SUV, ale štvordverové Ferrari

Zaujímavosťou je, že Ferrari svoj model Purosangue neoznačuje ako SUV, namiesto o 12-valcovom automobile píše, že je štvordverový, štvormiestny. Je pravda, že pohľad na profil vozidla nepraje označeniu SUV alebo SAV, ide skôr o crossover úctyhodných rozmerov. Zaujímavosťou je, že predné a zadné dvere sa na novom Ferrari Purosangue otvárajú protismerne a otvárajú sa do uhla 79 stupňov.

FERRARI PUROSANGUE (2023) - Interiér, exteriérové fotografie, technické údaje

Dĺžka Ferrari Purosangue je 4 973 mm, šírka 2 028 mm a výška 1 589 mm, čo znamená, že v porovnaní s konvenčnými SUV a väčšími crossovermi je dlhšie a nižšie. Rázvor dosahuje až 3 018 mm. Celkový atletický dojem podporujú aj nápadne tvarované zadné blatníky kolies, ktorých horná línia plynulo prechádza až do zadnej odtrhovej hrany.

Ak by sme silou-mocou chceli nájsť pre Ferrari Purosangue zaradenie, zrejme by ním bol crossover-kupé. Faktu, že skutočne nejde o tradičné SUV, zodpovedá aj veľkosť batožinového priestoru, ktorý v päťmetrovom vozidle dosahuje iba 473 litrov.

FERRARI PUROSANGUE (2023) - Interiér, exteriérové fotografie, technické údaje

Motorizácia Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue poháňa benzínový atmosférický motor V12 so zdvihovým objemom valcov 6,5 litra, dosahuje max. výkon 725 koní pri 7 750 ot./min a najvyšší krútiaci moment 716 Nm pri 6 250 ot./min. Vozidlo má hmotnosť 2 033 kg s pozdĺžnym rozložením v pomere 49:51 v prospech zadnej nápravy. 8-stupňová automatická prevodovka je dimenzovaná na prenos krútiaceho momentu 1 200 Nm.

Akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už od 3,3 sekundy, počas 10,6 sekundy sa na tachometri ukáže hodnota 200 km/h a maximálna rýchlosť je 310 km/h.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie