Elektromobilita prinesie aj obete, Schaeffler pre ňu zruší 1300 pracovných miest, mieni ušetriť 100 miliónov ročne. Slovensko zatiaľ nezmieňuje

Na Slovensku skupina Schaeffler pôsobí na Kysuciach, v Bratislave a Skalici, ale nie je isté, či sa škrty dotknú aj týchto lokalít.
Vydané  Text: 

Skupina Schaeffler je celosvetovo významný dodávateľ v oblasti automobilového a priemyselného sektora. Portfólio zahŕňa precízne komponenty a systémy v motore, prevodovkách a v podvozkoch ako aj riešenia valivých ložísk a klzných ložísk pre veľké množstvo priemyselných použití. S inovatívnymi a dlhodobými technológiami v oblasti elektromobility, digitalizácie a priemyslu 4.0 významne prispieva Schaeffler už dnes k „Mobilite zajtrajška“. S viac ako 2 400 prihláseniami patentov v roku 2018 obsadil Schaeffler podľa DPMA (Deutsches Patent- und Markenamt) druhé miesto medzi inovačnými podnikmi Nemecka. Na Slovensku skupina Schaeffler operuje v Kysuciach, Skalici a Bratislave. Podľa nového vyhlásenia ([zdroj](https://www.schaeffler.com/en/media/press-releases/press-releases-detail.jsp?id=87875649)) spoločnosť plánuje prepustiť 1300 zamestnancov, čo predstavuje asi 1,6 percenta jej pracovnej sily na celom svete. Pôjde o zamestnanecké škrty v asi 300 lokalitách okrem Nemecka. Konkrétne jedna zo štyroch zrušených pozícií bude na miestach mimo Nemecka. „Opatrenia, o ktorých rozhodlo predstavenstvo, sú dôležitým krokom k zabezpečeniu budúceho rastu. Ich cieľom je ďalej udržateľne posilňovať konkurencieschopnosť a pripravenosť spoločnosti Schaeffler na budúcnosť a umožniť nám dlhodobo zabezpečiť pracovné miesta v Nemecku,“ povedal Sascha Zaps, regionálny generálny riaditeľ pre Európu. „Vzhľadom na rýchlo sa meniace trhové prostredie a zrýchľujúci sa prechod v segmente pohonných technológií rozhodlo predstavenstvo spoločnosti Schaeffler AG o dodatočných reštrukturalizačných opatreniach zameraných predovšetkým na ďalšie zvýšenie konkurencieschopnosti v divízii Automotive Technologies, ako aj na zníženie fixných nákladov a nadmerných kapacít,“ uvádza spoločnosť. Podľa Automotive News je hlavným dôvodom rýchly prechod automobilového priemyslu na elektrické pohony ([zdroj](https://europe.autonews.com/suppliers/schaeffler-cut-1300-jobs-auto-industry-goes-electric)). Očakávané potenciálne úspory vo výške 100 miliónov eur ročne sa majú z veľkej časti dosiahnuť do konca roku 2026. Medzinárodná tlačová správa nezmieňuje ako jednu z lokalít na zrušenie pracovných pozícií aj Slovensko. Rovnako najnovšia tlačová správa z 8. novembra v slovenskej verzii webstránky neavizuje takéto zmeny ([zdroj](https://www.schaeffler.sk/sk/news_media/press_releases/press_releases_detail.jsp?id=87876032)). Naopak, poukazuje na priaznivý vývoj aj napriek všeobecne náročným okolnostiam.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.