„Áčkový“ Mercedes-Benz predstavuje akúsi vstupnú bránu do sveta prémiových modelov tejto nemeckej značky. Malý hatchback a sedan sa v aktuálnej podobe ukázali už v roku 2018 a teraz prišiel čas na ich modernizáciu. Tá je však o niečo menšia než by sa dalo čakať. Navonok ju postrehne skutočne len zanietený fanúšik značky. Napriek tomu Mercedes vynovil najpodstatnejšie veci a posunul tak malú triedu A opäť o úroveň vyššie.
Decentné zmeny
Vonkajšie zmeny by sme na najmenšej triede A mohli hľadať skutočne len mikroskopom. Okrem prepracovanej prednej masky so vzorom trojcípej hviezdy, pozmenenej grafiky predných a zadných svetlometov a miernym zmenám na prednom a zadnom nárazníku sa na modernizovanom „áčku“ nič naoko zásadnejšie nemenilo. Modernizácia však autu dodala decentný štýl a posunula ho opäť o krok bližšie k prémiovej skupine. Predné svetlomety s pozmenenou grafikou je možné konfigurovať aj s kompletnou LED technikou. Auto je navyše dostupné s rôznymi dizajnami kolies, pričom najväčší rozmer dosahuje až 19 palcov.

Rovnaké decentné zmeny sa odohrali aj v interiéri. Vodič už v štandarde dostáva nový volant so skosenou spodnou časťou, ktorý je v koženom prevedení Nappa. Štandardný prístrojový štít je tvorený 7-palcovým displejom, ktorý dopĺňa 10,25-palcová jednotka infotainmentu. Za príplatok je možné získať aj dvojicu displejov s väčšími rozmermi, ktoré sú prepojené a vytvárajú futuristicky vyzerajúci informačný štít.
Prečítajte si aj:
Bohatá štandardná výbava
Novinkou pri triede A je taktiež aj najnovší systém MBUX. Ten umožňuje intuitívnejšie ovládanie a taktiež sa vďaka nemu zo stredovej konzoly stráca klasický dotykový ovládací prvok. Systém infotainmentu podporuje pokročilé hlasové ovládanie a tým nijakým spôsobom neodvádza pozornosť vodiča od situácie na ceste.
Okrem nového volantu štandardná výbava ponúka napríklad aj zadnú parkovaciu kameru, balík USB portov a konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. Vy vyšších výbavách je potom zahrnutá aj lepšia svetelná technika, sedadlá s podporou bedrovej časti chrbtice, balíček parkovacích asistentov a mnoho iného.

Pod kapotou už len mild alebo plug-in hybrid
Podobne decentné zmeny ako môžeme vidieť navonok sa odohrali aj v útrobách auta. Tu však majú svoj význam z hľadiska jazdného komfortu a predovšetkým znižovania emisií. Modernizovaná trieda A ponúka už len mild-hybridné motorizácie. Dostupné sú benzínové a naftové motory v kombinácii so 48-voltovým štartér-generátorom (RSG), ktorý je poháňaný pomocou remeňa. RSG jednotka navyše umožňuje autu rekuperovať a tým dodávať energiu pre 12-voltovú sieť na palube. Okrem toho, vďaka RSG môže nová trieda A plachtiť. Štarty sú taktiež omnoho plynulejšie bez zbytočných vibrácií. Samotný elektromotor štartér-generátora dodáva autu dodatočných 10 kW výkonu.
Prečítajte si aj:
Mercedes-Benz triedy A je dostupný s trojicou motorov v rôznych výkonových špecifikáciách, Základ je tvorený benzínovým motorom s objemom 1 332 ccm s dvojicou výkonov 100 (A 180) alebo 120 kW (A 200). Nad ním je postavený motor s objemom 1 991 ccm s výkonom 140 (A 220 4MATIC) alebo 165 kW (A 250 4MATIC). Nafta je zastúpená jednou pohonnou jednotkou s tromi rôznymi špecifikáciami. Ide o agregát s objemom 1 950 ccm s výkonom 85 (A 180 d), 110 (A 200 d) alebo 140 kW (A 220 d). Detailnejšie sú motory popísané v tabuľke nižšie.

Plug-in hybrid so skvelým dojazdom
Okrem mild-hybridnej techniky ponúka vynovená trieda A aj plug-in hybrid. Ten je dostupný len s označením A 250 e a to pre hatchback aj sedan. Samotný plug-in hybridný pohon tvorí spaľovacia jednotka s objemom 1 332 ccm, s výkonom 120 kW a s krútiacim momentom 270 Nm (nárast výkonu o 2 kW a krútiaceho momentu o 20 Nm v porovnaní s predchodcom). Spoločnosť jej pod kapotou robí elektromotor, ktorý si výkonovo polepšil o 5 kW a celkovo má tak 80 kW.

Jeho krútiaci moment je nezmenených 300 Nm. Automobilka udáva dojazd na jedno nabitie 70 až 82 kilometrov v závislosti od typu karosérie. Napomôcť tomu má batéria s kapacitou 15,6 kWh, ktorú je možné dobíjať štandardne s výkonom 3,7 kW. Novinkou je navýšenie možného maximálneho výkonu pri AC nabíjaní na 11 kW. DC nabíjanie zostalo nezmenené a ponúka výkon do 22 kW. Čo sa ale zmenilo je zrýchlenie. Mercedes-Benz triedy A si po modernizácii pohoršil z 6,6 sekundy na 7,4 respektíve 7,5 sekundy.

Nezabudlo sa ani na AMG
Mercedes-AMG nezabudol ani na milovníkov rýchlosti. Miernych zmien sa dočkal aj športový model AMG. Navonok ich je skutočne len zopár. Týkajú predovšetkým nových svetiel a agresívnejšej prednej časti. Novinka bude k dispozícii ako Mercedes-AMG A 35 4MATIC s výkonom 225 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Takto nakonfigutované auto si budete môcť zakúpiť ako hatchback alebo ako sedan.

Vrcholná verzia Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC + ponúkne 310 kW výkonu a až 500 Nm krútiaceho momentu. K dispozícii bude len ako hatchback. Pripravuje sa aj špeciálna verzia s označením AMG Street Style Edition s rovnakým výkonom. Odlišnosťou bude ale špeciálny AMG Aerodynamics Package, AMG Night Package I a II a taktiež aj samostatný uzáver palivovej nádrže AMG.
