Vynovená Kia XCeed je už v predaji, prvýkrát aj ako GT-line

V predaji je aj ako plug-in hybrid.
Vydané  Text: 

* **Modernejší a športovejší dizajn exteriéru zdôrazňuje emocionálny charakter nového modelu XCeed v segmente kompaktných crossoverov (C-Crossover)** * **Športová výbava GT-line po prvýkrát prináša do modelu XCeed DNA vozidiel GT; výkon 204 k je zárukou vzrušujúcej a dynamickej jazdy** * **Vylepšený interiér doplnený o špičkové technologické prvky poskytuje prvotriedny komfort a pohodlie** * **Ponuka účinných pohonných jednotiek s možnosťami pohonu so spaľovacím motorom, MHEV a PHEV** * **Nový model XCeed sa začal predávať na Slovensku v auguste; v cene je záruka 7 rokov/150 000 km** Mimoriadne úspešný kompaktný crossover XCeed značky Kia, ktorého sa v Európe predalo viac ako 120-tisíc kusov, prichádza v roku 2022 so sériou produktových vylepšení. Nechýba medzi nimi odvážny nový dizajn exteriéru, vylepšený interiér a nová výbava GT-line, ktorá do tohto obľúbeného vozidla vnáša emócie modelu Ceed GT. Vďaka uvedeným zmenám bude Kia XCeed v obľúbenom segmente kompaktných crossoverov predstavovať ešte lákavejšiu ponuku. V novom modeli XCeed sú zahrnuté viaceré zmeny dizajnu spolu s konkurenčným sortimentom pohonných jednotiek, ku ktorým patria polohybridné, plug-in hybridné, zážihové a vznetové verzie. Exteriér a interiér sú vylepšené tak, aby lepšie zodpovedali športovému mestskému charakteru modelu XCeed a aby z neho urobili ešte osobitejšieho člena širšej rodiny modelov Ceed. Športová špecifikácia GT-line je zaradená po prvý raz a v spojení so zážihovým motorom, ktorý vyvinie výkon 204 k, ponúka zážitok vzrušujúcej a dynamickej jazdy. Tento špecializovaný športový model uchvacuje predstavivosť a vyvoláva emocionálnu reakciu, pretože oslovuje zákazníkov, ktorí chcú racionálne výhody väčšieho vozidla, no nechcú sa pritom vzdať zmyslu pre štýl a športový charakter. GT-line sa ako výnimočný model v rade XCeed vymyká očakávaniam svojím jedinečným športovým dizajnom a výkonom inšpirovaným vozidlami GT. Nový XCeed ako jedno z technologicky najvyspelejších vozidiel vo svojej triede je vlajkovým modelom značky Kia vďaka najnovším technológiám, ku ktorým patria vyspelé bezpečnostné systémy, systémy konektivity a informačno-zábavné systémy. Tieto modernejšie vylepšenia, ktorých cieľom je zlepšiť každodennú využiteľnosť, pôžitok z jazdy a bezpečnosť cestujúcich, sú pokračovaním odkazu modelu XCeed ako technologického lídra v segmente kompaktných crossoverov. ### Väčší ako Ceed, kratší ako Sportage S celkovou dĺžkou 4 395 mm je nová Kia XCeed o 85 mm dlhšia ako päťdverový hatchback Ceed a o 120 mm kompaktnejšia ako Sportage. Jej maximálna výška strechy 1 495 mm zároveň znamená, že je o 48 mm vyššia ako Ceed a o 155 mm nižšia ako Sportage, takže vodičom poskytuje nižšie ťažisko ako jej vyšší súrodenec. Nový model jazdí na elegantných 18-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin so strojom opracovaným povrchom, ktoré mu dodávajú atletickú príťažlivosť, zatiaľ čo prahy vo farbe karosérie, lesklé čierne strešné nosiče a spätné zrkadlá ešte viac umocňujú jeho aktívny a dynamický vzhľad. Nová Kia XCeed bude v ponuke s možnosťou výberu 12 farebných lakov v závislosti od špecifikácie. Medzi nimi budú aj tri nové, veľmi výrazné farby: žltá Lemon Splash, zelená Celadon Spirit a oceľovosivá Yuca Steel Grey. ### Motorizácie Vo vynovenom rade modelov XCeed sú v ponuke tri preplňované zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva (T-GDi). Trojvalcový 1,0-litrový motor T-GDi dodá 120 k výkonu a 172 Nm krútiaceho momentu, zatiaľ čo štvorvalcový 1,5-litrový motor T-GDi vyvinie výkon 160 k a dodá 253 Nm krútiaceho momentu. Pre najvýkonnejší variant XCeed je v ponuke aj výkonný 1,6-litrový motor T-GDi, ktorý sa nachádza aj v modeloch Ceed a ProCeed GT. Tento robustný motor s výkonom 204 k a krútiacim momentom 265 Nm v širokom rozsahu otáčok dokonale zodpovedá tomu, že vozidlu sa darí v rôznych jazdných situáciách. Pri spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou dokáže zrýchliť z nuly na 100 km za 7,5 sekundy. Nový model XCeed je ideálny pre vodičov, ktorí pravidelne jazdia na dlhé vzdialenosti, a je k dispozícii aj s úsporným vznetovým polohybridným elektrickým pohonom (MHEV). Tento 1,6-litrový vznetový motor možno spojiť so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, kedy dodá 136 k výkonu a 280 Nm krútiaceho momentu, alebo 320 Nm krútiaceho momentu vo verzii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Systém MHEV dopĺňa krútiaci moment motora energiou z kompaktného 48-voltového lítiovo-iónového polymérového akumulátora, ktorý je teraz v ponuke už v celej rodine modelov. Zavedením novej polohybridnej technológie pohonu do celého modernizovaného radu XCeed sa znížili emisie CO2 o 10 percent (NEDC 2.0, kombinovaný cyklus) v závislosti od štýlu karosérie, výberu prevodovky, výkonu motora a špecifikácie vozidla. Dôležité je, že zatiaľ čo použitie technológie MHEV znižuje spotrebu paliva, výkon motora zostáva rovnaký ako predtým. Namiesto hydraulického ovládania je model XCeed vybavený inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT), ktorá funguje výlučne elektronicky a je priamo integrovaná do hnacieho ústrojenstva EcoDynamics+. Systém iMT spolupracuje s polohybridným generátorom zapaľovania (MHSG), ktorý vypne motor, keď vozidlo dobieha až do zastavenia. Úsporný režim jazdy „Eco“, ktorý je v modeli XCeed predvolený, umožňuje aj krátke obdobia jazdy zotrvačnosťou s „vypnutým motorom“ rýchlosťou až 125 km/h a plynule sa znovu aktivuje, keď vodič zošliapne plynový pedál, brzdu alebo spojku. Tento systém prispieva k celkovému zníženiu spotreby paliva vozidla MHEV a v reálnych jazdných podmienkach znižuje emisie CO2 približne o 3 %. V novom modeli XCeed je opäť v ponuke vysokoúčinný plug-in hybridný pohon (PHEV), v ktorom sa spája 8,9 kWh lítiovo-polymérový akumulátor, elektromotor s výkonom 44,5 kW a účinný 1,6-litrový štvorvalcový motor GDI „Kappa“. Pri spojení so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (6DCT) prenáša sústava PHEV na predné kolesá až 141 k výkonu a 265 Nm krútiaceho momentu, pričom vodiči majú k dispozícii aj plne elektrický dojazd 48 km, čo zodpovedá 60 jazdy v meste. Vďaka tomu budú môcť absolvovať väčšinu každodenných jázd a krátkeho dochádzania do práce výlučne na elektrický pohon. Šesťstupňová manuálna prevodovka je v ponuke na 1,0- a 1,5-litrových zážihových variantoch a 1,6-litrových vznetových modeloch, zatiaľ čo sedemstupňová dvojspojková prevodovka je voľbou pre verzie s motormi 1,5 l T-GDi a 1,6 l T-GDi a 1,6-litrové vznetové verzie. Plug-in hybridný model XCeed s objemom 1,6 litra je v ponuke len so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.