Ferrari Purosangue oficiálne: Prvé SUV značky ani nechce byť SUV

Ferrari oficiálne predstavilo svoje úplne prvé SUV. Toto označenie je však pre model Purosangue tabu.
Vydané  Text: 
Dlhé mesiace lákania skončili. Fanúšikovia Ferrari môžu oslavovať alebo nadávať. Legendárna automobilka totiž predstavila svoje prvé SUV. Chce ním konkurovať klenotom ako Aston Martin DBX či Lamborghini Urus. **Samotné označenie SUV je pritom pre Ferrari veľkým tabu**. Automobilka úplne nový model Purosangue týmto označením nepomenúva, ba dokonca ho s ním nechce ani spájať. ### Latinský plnokrvník Nový model **Purosangue dostal pomenovanie z latinčiny**. V preklade sa jedná o označenie pre plnokrvníka, čím automobilka jasne odkazuje na svoje legendárne logo. Ide o prvý novodobý model z Maranella, ktorý sa môže popýšiť zvýšenou stavbou karosérie, ktorá je však v porovnaní s ostatnými autami tohto typu príjemne atletická. **Dĺžka plnokrvníka je len 4 973 milimetrov, pričom jeho šírka je slušných 2 028 milimetrov**. Dôkaz, že Ferrari nechce o svojom novom aute hovoriť, ako o čistokrvnom SUV ukrýva predovšetkým hodnota výšky. Tá dosahuje len 1 589 milimetrov, čo je z trojice superšportových SUV jednoznačne najmenej.
Predné svetlomety sú umiestnené extrémne nízko. Nad nimi sa nachádza linka denného svietenia obkolesená nasávacími otvormi pre lepšie obtekanie vzduchu.
Ferrari model Purosangue predstavuje taktiež aj úplne nový typ usporiadania kabíny. Ide o jediný aktuálne predávaný model značky, ktorý disponuje štyrmi plnohodnotnými sedadlami, ktoré je možné nezávisle na sebe polohovať. **Obrovský priestor v kabíne sa podarilo docieliť aj vďaka natiahnutiu rázvoru až na hodnotu 3 018 milimetrov**. Cieľom automobilky bolo vytvoriť luxusnú kabínu s nádychom športovej DNA značky. Aj preto nebol primárny dôraz kladený na objem batožinového priestoru, ktorý je len 473 litrov. Táto hodnota je pritom v segmente SUV podpriemerná. ### Nezabudlo sa na športovú stránku Omnoho viac, ako objem kufru, však majiteľa nového Purosangue bude zaujímať iný objem. **Vzhľadom na stavbu karosérie auta sa jeho srdce z tradičného miesta za sedadlami presunulo pod prednú kapotu**. Inžinieri sa napriek tomu snažili motor umiestniť čo najviac do stredu podvozku. Dôraz bol taktiež kladený aj na dobré rozloženie hmotnosti. V dôsledku toho **došlo k úprave 8-stupňovej prevodovky**. Model Purosangue sa môže pochváliť **prevodovkou so suchou skriňou a kompaktnejšími rozmermi**. Samotná výška skrine je nižšia o 15 milimetrov a posúva ťažisko auta smerom k vozovke. **Vďaka použitiu moderných technológií je rozloženie hmotnosti 49:51 v prospech zadnej nápravy**.
Dvere sa na novom Ferrari Purosangue otvárajú proti sebe. Automobilky uvádza, že sa dajú otvoriť až do uhlu 79 stupňov.
Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies. **Za zmienku určite stojí aj to, že prevodovka prešla výrazným technologickým zlepšením a aktuálne je schopná prenášať dynamický krútiaci moment až do hodnoty 1200 Nm** čím je až o 35% výkonnejšia ako predchodca. Samotný agregát pritom určite mnohých poteší. V čase elektrifikácie a tlačenia emisií smerom nadol, zostáva Ferrari verné svojim koreňom. Práve preto **Purosangue dostal plnokrvný atmosférický agregát V12 s objemom 6,5-litra. Jeho výkon je 725 koní pri 7 750 otáčkach za minútu. Krútiaci moment výrobca udáva na hodnote 716 Nm pri 6 250 otáčkach**. ### Automobilová dokonalosť Ako je už uvedené, výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá pričom **predná náprava disponuje systémom jeho vektorovania a zadná náprava obsahuje elektronicky riadený samosvorný diferenciál**. Mnohých pri pohľade na techniku určite zaujíma aj celková hmotnosť auta. V porovnaní sa Lamborghini či Astonom Martin je Purosangue ľahká váha. **Ferrari udáva hmotnosť len 2 033 kilogramov**. Táto hodnota sa podarila dosiahnuť aj vďaka použitiu karbónovej strechy, ktorá má za cieľ tlačiť ťažisko čo najnižšie.
Nechába tradičný dizajn v spojení s prémiovými materiálmi. Absentuje však stredový displej.
Ak sa pozrieme do špecifikácií, vidíme, že nové **Ferrari má palivovú nádrž s objemom až 100 litrov**, pričom výrobca predpisuje minimálne 98-oktánové palivo. **Purosangue stojí na masívnych kolesách s rozmermi 255/35 R22 vpredu a 315/30 R23 vzadu**. O zabrzdenie masívneho výkonu sa postarajú **brzdy s veľkosťou 398×38 mm vpredu a 380×34 mm na zadnej náprave**. Brzdy **dokážu auto zastaviť z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosť len 32,8 metra alebo z 200 km/h na vzdialenosť len 129 metrov**. Zrýchlenie novinky má dosahovať hodnotu **3,3 sekundy pri šprinte z 0 na 100 km/h alebo 10,6 sekundy pri šprinte až do 200 km/h**. No a **maximálna rýchlosť je viac ako 310 kilometrov za hodinu**.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.