Nové Bentley Continental GTC S: Novinka na pekné slovenské cesty

Bentley sa neúnavne snaží vyjsť v ústrety všetkým zákazníkom, ktorí si chcú zadovážiť Continental v inej ako bežnej verzii. Napriek tomu, že žiadne Bentley nemôžeme považovať za bežné, verzie GT S a GTC S sú schopné pripomenúť nám, prečo vlastne milujeme autá.
Vydané  Text: 

**Všetko je to o emóciách**. Keď máte dosť prostriedkov na nákup svojich vysnených automobilov, vtedy už o finančnom zdôvodnení nákupu Bentley asi nemožno ani uvažovať. Hoci sa občas dočítame o tom, že nákup luxusných automobilov, ako Bentley, Maybach či Rolls-Royce, je aj **investíciou s takmer istým zhodnotením**, no v skutočnosti dnes väčšinu relatívne novších jazdených Bentley kúpite za stále menej ako za pôvodné obstarávacie ceny. Kým sa auto stane klasikou vyhľadávanou komunitou zberateľov áut, musia prejsť dlhé roky a musí sa k veci pridať aj dopyt. Jedným zo silných argumentov v prospech kúpy takýchto vozidiel sa tak stáva emócia a sympatia k značke. Bentley má okolo seba tú auru, že po jeho autách túžia už malí chlapci a ich záujem pretrváva až do neskorej dospelosti. Šťastlivci, ktorým sa podarí počas života získať finančnú slobodu a slobodu v rozhodovaní sa o kúpe „auta za odmenu“, tí už nechcú svoje pôvodné autá z plagátov, ale aktuálne novinky. To najlepšie z najlepšieho. Preto je dôležité, aby sa aj tak úzkoprofilový artikel, akým sú autá Bentley Continental, priebežne modernizovali.
Bentley Continental GT S (2023) - verzia GT S prichádza o písmenko C, pretože nemá konvertibilnú strechu. Vďaka tomu však pôsobí kompaktnejšie a podľa mnohých aj krajšie ako kabriolet.
**Bentley pripravilo nový Continental GT S a Continental GTC S pre modelový rok 2023**. Tie zmienené emócie podnecuje v prvom radeesteticko-funkčné vyhotovenie karosérie, ktoré si adoptovalo početné čierne prvky a s tým spojený punc elegancie. Iba okrídlený odznak a nápisy zostali v žiarivom chróme, všetky ostatné doplnky karosérie sú čierne, vrátane **štyroch elipsových koncoviek výfuku**. Medzi ďalšie nápadné modernizácie na exteriéri vozidla patrí lesklá čierna maska chladiča a odznaky „S“ na predných blatníkoch, zatiaľ čo 22-palcové kolesá s dizajnom piatich lúčov v tvare Y sú novinkou v rade Continental GT. Nové obutie sú štandardne finišované v lesklej čiernej, ale môžu byť vypracované aj do vzhľadu Pale Brodgar Sating. Prípadne menšia 21-palcová súprava prichádza s dizajnom troch lúčov. Pre kontrastný efekt lakuje Bentley brzdové strmene červenou farbou.
Na **vylepšenie interiéru** britská značka použila dvojfarebnú schému, ktorú nenájdete na inom Continentali, dokonca ani na ultraluxusnom variante Continental Azure. Preč je plaketa „Bentley Motors Ltd“ na prahoch dverí, namiesto nich je tu jednoduché štylizované „S“. Toto písmeno je vyšité aj na opierkach hlavy vpredu aj vzadu, pričom čierna koža je v celej kabíne oživená červenými plochami a šitím. Napokon palubná doska využíva mimoriadne lesklú povrchovú úpravu.
**To, čo vzbuduje tie emócie väčšmi, je však pod kapotou**. Ide o 4-litrový benzínový agregát typu V8 s max. výkonom 405 kW (542 koní) a krútiacim momentom so silou až 770 Nm. Kabriolet aj kupé vystrelia z pokoja na rýchlosť 100 km/h za štyri sekundy a celkový dojem podporuje použitie 48-voltovej technológie Bentley Dynamic Ride, ktorá vďaka elektrickým motoromv o vnútri stabilizátorov aktívne kompenzujú sily v zákrutách, aby sa minimalizovalo nakláňanie karosérie pri prudkom prejazde zákrutou, s pôsobivou razanciou – až 1300 Nm za 0,3 sekundy.

Prečo Bentley skončilo s limuzínami Mulsanne? Šéf Bentley hovorí o veľkej strate

Bentley vyrobí už iba 30 kusov modelu Mulsanne, ktorý tento rok oslavuje 40 rokov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.