Aktuality

OFICIÁLNE: Volkswagen dal zelenú vstupu do Formula 1. Ktoré značky sa tam predstavia?

Volkswagen F1

Zdá sa, že mesiace špekulácií, dohadov a zákulisných informácií sú u konca. Šéf koncernu Volkswagen totiž v nedávnom rozhovore oficiálne potvrdil vstup do kolotoča Formula 1. Diskusie na najvyšších miestach v koncerne rozhodli, že Audi a Porsche dostávajú zelenú a môžu začať konkrétne rokovania s predstaviteľmi F1. Podľa Diessa vstup Volkswagenu do „Kráľovnej motoršportu“ prinesie omnoho viac peňazí, než koľko si vyžiada.

Red Bull a Porsche?

Porsche, ktoré už v minulosti vo Formula 1 pôsobilo, tak zaznamená svoj veľký comeback. Údajne je už výrobca dohodnutý s Red Bullom, ktorý sa stane jeho hlavným partnerom. Audi na druhú stranu však zatiaľ ešte nestihlo vyrukovať s konkrétnou dohodou. Čoraz viac sa špekuluje, že hlavným bodom záujmu Audi má byť McLaren. Situácia je však natoľko nejasná, že je úplne zbytočné zatiaľ niečo predpovedať. V hre totiž podľa Auto Motor und Sport má byť aj Williams, Sauber alebo dokonca Aston Martin.

Red Bull Imola 2022 Formula 1
Double Red Bullu na Imola GP 2022 | Source: Formula 1
Zdroj: Formula 1

Pre Volkswagen je vstup do Formula 1 viac než len prestížou. Nemecký koncernový gigant chce vyzvať svojho rivala Mercedes, ktorý v uplynulej dekáde zaznamenal obrovské úspechy, ako na poli jednotlivcov, tak aj na poli konštruktérov. V tejto sezóne to však zatiaľ vyzerá, že Wolffovci sa netrafili do čierneho.

Vstup je možný len raz za 10 rokov

Samotné účinkovanie Volkswagenu v celej sérii je pritom spojené s novými pravidlami a pohonnými jednotkami. Diess v rozhovore uviedol, že v prípade, že by sa rozhodli vstúpiť do Formula 1 už teraz, potrebovali by ďalších 5 až 10 rokov na to, aby dokázali ohroziť stajne na čele. Tým, že v roku 2026 má dôjsť k veľkej zmene pravidiel, však nastáva iná situácia.

Porsche, Audi, Volkswagen, Formula 1

Diess hovorí, že na vývoj pohonnej jednotky, ktorá má byť vo výraznej miere elektrifikovaná a má byť poháňaná syntetickými palivami potrebujú tri alebo štyri roky. Ďalej uvádza, že rozhodnutie muselo prísť už teraz, pretože ak by sa oneskorilo, znamenalo by to, že ďalších 10 rokov by tu priestor na vstup nebol.

Jedným z hlavných hnacích motorov Volkswagenu pri rozhodovaní sa či bude súčasťou Formula 1 alebo nie, bola aj situácia na trhu. Séria F1 by sa totiž v najbližších rokoch mohla viac rozrásť v USA a v Číne, teda v dvoch najdôležitejších trhoch z pohľadu Audi a Porsche. Tým pádom by na seba obe automobilky strhli viac pozornosti a mohli by sa zvýšiť aj ich predaje. Prípadné dobré umiestnenia v F1 by boli už len pomyselnou čerešničkou na torte. Ako to však v skutočnosti bude zatiaľ nevieme. Musíme si počkať minimálne do okamihu, kedy FIA a kompetentní ľudia skompletizujú všetky špecifikácie pohonných jednotiek pre novú éru F1.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?