Aktuality

Až 70 % materiálov v Renaulte Megane E-Tech pochádza z miestnych zdrojov v Európe! Vieme, ako budú recyklovať staré batérie

PRVÁ JAZDA: Renault Mégane e-tech

Elektrický Megane pomáha Renaultu dosiahnuť svoj cieľ - byť do roku 2040 v Európe uhlíkovo neutrálny. Quentin, environmentálny pracovník v Material Engineering, rozpráva príbeh o „zelenom“ aute, ktoré pomohol vytvoriť.

Navrhovanie vozidiel je jeho práca. Quentin prichádza so svojimi odbornými znalosťami v oblasti materiálov, aby našiel spôsoby, ako sa vysporiadať so spoločenskými a environmentálnymi výzvami, ktoré formujú našu budúcnosť. Quentin bol vo svojom živle pri novom Mégane E-TECH Electric, modely, ktorý viac ako kedykoľvek predtým ukazuje, ako sa stratégia spoločnosti zameriava na otázky životného prostredia. Dodávateľské a výrobné ekosystémy sa navrhujú a prepracúvajú tak, aby boli súčasťou obehového hospodárstva. Tým sa znižuje uhlíková stopa vozidla ešte predtým, než sa dostane na cestu. Miestne zdroje, zodpovední dodávatelia, recyklované materiály: to všetko dláždi cestu k budúcnosti udržateľnej mobility.

PRVÁ JAZDA: Renault Mégane e-tech

„Úplne nový Megane bol od začiatku navrhnutý s ohľadom na obehové hospodárstvo. Tento elektrický model vyrobený vo Francúzsku, v továrni v Douai, odráža záväzok značky zachovať primárne zdroje prostredníctvom lokálnej výroby aj vďaka spolupráci s dodávateľmi a recyklačnými spoločnosťami,“ hovorí Quentin, Environmental Officer v Material Engineering.

Model, ktorý sa spolieha na lokálne dodávateľské reťazce a využíva čo najviac recyklovaného materiálu, stelesňuje základné hodnoty zodpovednej výroby. 70 % jeho celkovej hmotnosti pochádza z miestnych zdrojov v Európe.

Vozidlo bolo navrhnuté tak, aby sa optimalizovalo využitie zdrojov. Hliník sa používa na množstvo častí karosérie. Je ľahký, a tak pomáha znižovať celkovú hmotnosť, čím zvyšuje dojazd vozidla. Znamená to tiež, že dodávateľský reťazec možno ďalej optimalizovať; zvyšný materiál sa môže ďalej recyklovať do výrobného procesu. Ako? Pri lisovaní plechu, namiesto toho, aby sa odrezky vyhodili, sa posielajú späť pôvodnému dodávateľovi. Po vytriedení, rozdrvení a prerobení sa posielajú späť do továrne, aby sa zlisovali na viac častí. Proces tak pomáha znižovať uhlíkovú stopu výroby a zabezpečuje dostatočné zásoby materiálu.

Renault Megane E-Tech

Vo vnútri vozidla je mnoho dielov, ako palubná doska, stredová konzola, opierky hlavy či koberce, ktoré sú vyrobené z recyklovaných materiálov. Každé auto má najmenej 28 kilogramov recyklovaného plastu. To ďalej pomáha spoločnosti dosiahnuť jej ciele v oblasti znižovania uhlíkovej stopy. Do roku 2030 chce Skupina Renault používať vo svojich vozidlách 33 % recyklovaných materiálov.

„Mojou úlohou je určiť, ktoré materiály majú najmenšiu možnú stopu a rozšíriť škálu recyklovaných materiálov. V novom Mégane E-TECH Electric je o 20 % viac recyklovaných plastov v porovnaní s Renault ZOE," dodáva Quentin, Environmental Officer v Material Engineering

Celkovo je úplne nový Megane z 90 % recyklovateľný. Renault dnes pripravuje pôdu pre nové projekty súvisiace s recykláciou materiálov a kovov používaných na výrobu batérií. Tieto recyklované časti sa jedného dňa použijú na výrobu nových batérií v továrni Gigafactory, v Douai, ktorá otvorí svoje brány v roku 2024.

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie