Mercedes EQS SUV: Nová vlajková loď Nemcov ponúka luxus pre 5, 6 až 7 ľudí

Doteraz bol vrcholovým modelom značky Mercedes-EQ liftback EQS, odteraz je to jeho SUV verzia. Zaujme najmä 7-miestnou konfiguráciou a vysokými výkonmi už v najnižšej konfigurácii.
Vydané  Text: 
**[Mercedes-EQ odhaľuje jeden elektromobil za druhým](https://autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes)** a vôbec sa netají tým, že chce vyrábať najžiadanejšie elektrické automobily na svete – aspoň tak to tvrdí vo svojom príhovore k novému modelu EQS SUV **[Ola Kallenius](https://autoviny.sk/obsah/znacka/Ola-Kallenius)**, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
### Luxusné 5, 6 a 7-miestne elektrické SUV Model EQS SUV prevzal azda všetky kľúčové dizajnové prvky zo svojho pôvodcu, napriek tomu umožňuje pridanie až dvoch dodatočných sedadiel v treťom rade – môže tak ponúknuť **luxusných šesť miest**, prípadne **praktických sedem** vo verzii s tromi sedadlami v druhom rade. **Tretí rad sedadiel** však bude príplatkový, takže základná verzia EQS SUV bude konvenčne 5-miestna. Ide o plnohodnotnú alternatívu k modelu GLS so spaľovacími motormi? Záleží na uhle pohľadu, pretože priestoro a veľkostne si môžu byť vozidlá príbuzné, ale odlišnosť pohonu a teda aj celkového prístupu k dizajnu a charakteru zrejme odlišujú typického zákazníka týchto vozidiel.
Má zapustené kľučky dverí, najvyspelejšie projekčné svetlomety na svete, v prednej časti interiéru má obrazový panel po celej šírke palubnej dosky. Zákazníci si ho budú môcť kúpiť **s výhradne elektrickými pohonmi** a **natáčaním zadných kolies** a hoci je EQS SUV veľké SUV, celkové proporcie s relatívne malou svetlou výškou podvozka vzbudzujú dojem, že ide len o decentné zväčšenie východiskového liftbacku EQS. Nosnými piliermi modelu sa pritom stávajú pojmy ako **udržateľnosť** či **digitalizácia**.
**Mercedes-Benz EQS SUV má rozmery 5 125×1 959×1 718 mm**, rázvor až 3 210 mm a 625 litrov objemu v batožinovom priestore v 5-miestnej konfigurácii. Aj s tretím radom sedadiel je kufor stále nadmieru priestranný, 565 litrov, respektíve 2 020 litrov po sklopení sedadiel v druhom a treťom rade. V porovnaní s druhým sedemmiestnym SUV v ponuke Mercedesu-EQ, modelom EQB, tak bude oveľa vhodnejší pre náročnejšieho zákazníka.
Keďže novinka nestojí na kompaktnej platforme, ako modely EQA či EQB, ale na **plnohodnotnom modulárnom podvozku pre veľké elektromobily**, výlety na dlhé vzdialenosti by mali byť bezproblémové. Má tomu zodpovedať aj **dojazd na jedno plné nabitie**, ktorý je podľa metodiky WLTP **507 až 660 kilometrov** v závislosti od verzie a štýlu jazdy. Teoreticky by tak z veľkého elektrického SUV mohlo stať **vhodné vozidlo aj na cesty po Európe s vyspelou nabíjacou infraštruktúrou**. Keďže k novému Mercedesu zákazník dostane aj nabíjaciu službu **Mercedes me Charge** s 300-tisíc nabíjacími bodmi v Európe, malo by byť takéto cestovanie komfortnejšie. Navyše, **vstavaná navigácia v systéme MBUX s umelou inteligenciou** má byť schopná plánovať trasy práve tak, aby sa zohľadnili polohy a dostupnosti nabíjacích bodov – rovnako ako v ostatných modeloch rodiny EQ. Poteší aj **funkcia Plug & Charge**, ktorá na kompatibilných nabíjacích staniciach umožňuje **čerpanie elektriny bez použitia členských kariet** – automobil sa identifikuje a autorizuje sám hneď po pripojení konektora. Kto by sa vydal mimo spevnených ciest, pre toho má Mercedes EQS SUV pripravený **jazdný režim OFFROAD**, ktorý v liftbacku EQS chýba. Spoločne s pohonom všetkých kolies by malo byť SUV podľa slov výrobcu vhodné aj do terénu.
### Motorizácie, dostupnosť a ceny V základnej verzii EQS 450+ bude mať SUV pohon zadných kolies pomocou elektrického synchrónneho motora, vo vyšších motorizáciách 450 4MATIC a 580 4MATIC už ponúkne motor aj na prednej náprave a preto pohon všetkých kolies. Zaujímavosťou je štandardne dodávané natáčanie zadných kolies, východiskovo 4,5 stupňa, na želanie až 10 stupňov a výkon pohonu minimálne 265 kW. Najvýkonnejšia verzia 580 4MATIC ponúkne už 400 kW a masívnych 858 Nm krútiaceho momentu. Podrobnejšie údaje o pohonoch jednotlivých verzií uvádzame v priloženej tabuľke. Nový Mercedes-Benz EQS SUV bude v predaji od druhej polovice tohto roka za zatiaľ nezverejnené ceny.
### Mercedes-Benz EQS SUV – Technické údaje:

 

 

EQS 450+

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

EQS 450 4MATIC

EQS 580 4MATIC

Pohon

Zadný pohon

Pohon všetkých kolies

Pohon všetkých kolies

Elektrický/é motor/y

Type

Permanentný synchrónny motor (PSM)

Max. výkon

kW

265

265

400

Max. krútaci moment

Nm

568

800

858

Napätie

Volts

396

396

396

Palubná nabíjačka

kW

11/22 (USA: 9,6)

 

Nabíjanie striedavým prúdom, 3 fázy (11/22 kW)

h

5/10 (USA: 11,5)

 

Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom DC

kW

200

 

Čas nabíjania jednosmerným prúdom max. výkonom[7]

min

31

 

Dojazd po 15 min. nabíjania

km

250

n/a

n/a

VOZIDLO

Dĺžka, šírka, výška

mm

5125/1959/1718 

Dĺžka, šírka, výška (USA)

mm

5125/1959/1718 

Rázvor

mm

3210

Priemer otáčania (so zadným natáčaním kolies 4.5°/10°)

m

11.9/11.0

Batožinový priestor
5/7 miestna verzia

l

645-2.100/565-2.020

SPOTREBA A DOJAZD

Elektrická spotreba (WLTP)

kWh/100 km

23,0 – 18,6

24,0 – 20,0

24,0 – 20,0

CO2 emisie (WLTP)

g/km

0

0

0

Dojazd (WLTP)

km

536 – 660

507 – 613

507 – 613

           




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!