Pri Azoroch sa potopila loď so 4000 autami koncernu VW

Splnil sa najhorší scenár. Nákladná loď spočiatku utrpela škody kvôli požiaru a včera ráno sa potopila.
Vydané  Text: 

Pred viac ako týždňom sme priniesli [správu o tom, že nákladná loď Felicity Ace so 4 000 osobnými automobilmi na palube prestáva horieť](https://www.autoviny.sk/novinky/123411/nakladna-lod-so-4000-autami-uz-prestava-horiet-skody-su-stamilionove-sposobili-poziar-elektromobily) a je šanca na záchranu veľkej časti jej nákladu. Včera ráno o deviatej hodine miestneho času sa však loď potopila v rozbúrenom Atlantickom oceáne, informuje denník Automotive News Europe ([zdroj](https://europe.autonews.com/automakers/burnt-out-ship-carrying-4000-vws-porsches-audis-bentleys-and-lamborghinis-sinks-rough)). Po tom, čo do lode zboku udreli vlny, sa naklonila o 45 stupňov na pravobok a následne sa potopila, čo malo byť prekvapujúce aj podľa hovorcu spoločnosti MOL Ship Management. Koncern Volkswagen Group mal na lodi prevážať takmer štyritisíc automobilov, prevažne luxusných. Loď vyplávala z nemeckého prístavu a mierila na Rhode Island, keď 16, februára 2022 vypukol požiar. Hasenie mala komplikovať nielen skutočnosť, že išlo o požiar na mori, ale aj to, že vozidlá s trakčnými akumulátormi sa nedajú uhasiť konvenčnou technikou. Napriek tomu ešte 21. februára vládli skôr optimistické vyhliadky na ďalšie dni. Odhad potopených automobilov podľa značiek (zdroj: Reporting Automotive News): * **Audi**: cca1 900 ks * **Porsche**: cca 1 100 ks * **Volkswagen**: cca 500 ks * **Bentley**: 189 ks * **Lamborghini**: 85 ks Podľa dostupných správ zatiaľ nedošlo k úniku toxických látok ani oleja do oceánu. Volkswagen Group údaje odmietol situáciu komentovať, ale predtým podľa Automotive News potvrdil, že autá boli poistené a škody teda budú kryté poisťovňou. Spoločnosť Russel Group, ktorá sa venuje modelovaniu rizík, minulý týždeň odhadla, že **incident by mohol stáť automobilku najmenej 155 miliónov dolárov**. Na palube lode bol **tovar v hodnote asi 438 miliónov dolárov**, z čoho 401 miliónov boli autá. Nie je to prvýkrát, čo výrobca stratil tovar na mori. Keď nákladnú loď Grande America v roku 2019 zachvátil požiar a potopila sa, spolu s ňou kleslo ku dnu aj 2 000 luxusných áut vrátane modelov značiek Audi a Porsche.

Nákladná loď so 4000 autami už prestáva horieť, škody sú stámiliónové. Spôsobili požiar elektromobily?

Ako zásadný problém sa ukázali batérie v elektrických autách, ktoré sa hasia iba veľmi ťažko.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.