### Éra crossoverov neznamená, že hachbacky a kombi nie sú Spomíname si na to veľmi dobre. Ešte pred niekoľkými rokmi aj motoristickí novinári tvrdili, že esúvečka nie sú stavané na to, aby z nich boli športové autá. Prekážku videli hneď v niekoľkých faktoroch, predovšetkým v robustnej vysokej karosérii s veľkou svetlou výškou podvozka, zodpovedajúco vyššie uloženému ťažisku, ďalej s tým… Prečítať celé
### Éra crossoverov neznamená, že hachbacky a kombi nie sú
Spomíname si na to veľmi dobre. Ešte pred niekoľkými rokmi aj motoristickí novinári tvrdili, že esúvečka nie sú stavané na to, aby z nich boli športové autá. Prekážku videli hneď v niekoľkých faktoroch, predovšetkým v robustnej vysokej karosérii s veľkou svetlou výškou podvozka, zodpovedajúco vyššie uloženému ťažisku, ďalej s tým priamo súvisiacemu vysokému posedu, napokon im vadila samotná koncepcia vozidla. Prešlo niekoľko rokov a dnes tu máme hneď niekoľko zaujímavých kúskov, o ktorých kvalitách už asi nepochybuje nikto: [CUPRA Formentor](https://autoviny.sk/obsah/znacka/cupra-formentor), [Alfa Romeo Stelvio](https://autoviny.sk/obsah/znacka/alfa-romeo-stelvio), [Porsche Macan](https://autoviny.sk/obsah/znacka/porsche-macan) a [Cayenne](https://autoviny.sk/obsah/znacka/porsche-cayenne), [Audi RS Q8](https://autoviny.sk/obsah/znacka/audi-q8), [Lamborghini Urus](https://autoviny.sk/obsah/znacka/lamborghini-urus), ale aj také [Bentley Bentayga Speed](https://autoviny.sk/obsah/znacka/bentley-bentayga), [BMW X7 M50i](https://autoviny.sk/obsah/znacka/bmw-x7) či [Mercedes AMG GLE 63 S Coupe](https://autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes-benz-gle) a mnohé ďalšie.
Lenže ešte vždy sa nájdu ľudia, ktorí právom preferujú nižšie karosárske vyhotovenia športových vozidiel. [Hothatch](https://autoviny.sk/obsah/znacka/hothatch) je naďalej atraktívnou kategóriou a [športové kombi](https://autoviny.sk/obsah/znacka/sportove-kombi) zasa ponúkajú aj pridanú hodnotu, ktorú ocenia všetci plnohodnotne žijúci motoristi. Jednou zo značiek, ktoré v modelovom portfóliu úspešne držia športovo ladené hatchbacky aj kombi, je španielska CUPRA.
### CUPRA Leon VZ CUP
Slovenský importér značky včera spustil predpredaj modelov **CUPRA Leon VZ CUP** pre verzie hatchback aj kombi (Sportstourer). V cenníku majú vyhradené zvláštne miesto. Zatiaľ čo CUPRA Leon sa predáva s motormi 1,4 TSI 204 eHybrid, 1,4 TSI 245 eHybrid, 2,0 TSI 245, 2,0 TSI 300 a 2,0 TSI 310 4Drive (všetko s automatmi DSG), nová výbava VZ CUP je v cenníku k dispozícii s dvomi najvýkonnejšími konfiguráciami, aj keď v zahraničí bude VZ Cup možné dostať aj ako plug-in hybrid. Ceny sú vyššie asi o 5-tisíc eur v porovnaní s východiskovou výbavou CUPRA. Prečo? Dôvody nachádzame v spoločenskej exkluzivite, ale aj výbave.
CUPRA Leon VZ CUP odkazuje na pretekársky model CUPRA Leon Competición (340 k, 4,5 s, 265 km/h) a chce si z neho prisvojiť aspoň kúsok jeho charakteru:
**EXTERIÉR**: CUPRA Leon VZ CUP s 5-dverovou karosériou hatchback má zväčšený spojler na zadnej hrane strechy medenej farby, ktorý má nielen estetickú funkciu ale aj redukuje turbulencie a tým optimalizuje prúdenie vzduchu okolo karosérie. Aerodynamickú funkciu majú aj nadstavce prahov karosérie vo farbe Dark Aluminium. Na želanie môžu byť kryty vonkajších spätných zrkadiel vyrobené z karbónu. Na pohľad najnápadnejším detailom verzie CUPRA Leon VZ CUP sú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s povrchovou úpravou v kombinácii čiernej a medenej farby. Na želanie výrobca na tieto disky montuje vysoko výkonné pneumatiky Bridgestone, vhodné na jazdu po pretekovom okruhu.
**INTERIÉR**: V Interiéri má CUPRA Leon VZ CUP športové škrupinové sedadlá CUPBucket s koženým poťahom, ktorý je na výber v čiernej farbe Genuine Black alebo modrom odtieni Petrol Blue. Tieto sedadlá, ktoré mali premiéru v športovom SUV CUPRA Formentor VZ5, poskytujú lepšie bočné vedenie tela. Zadnú stranu operadla sedadla CUPBucket tvorí škrupina z karbónu.
Okrem toho sú **sedadlá CUPBucket** namontované nižšie ako bežné športové sedadlá, čím sa dosahuje ergonomicky výhodnejšia poloha vodiča pri zvlášť dynamickej jazde a bezprostrednejší kontakt s vozidlom. Súčasne sa tým zväčšuje priestor na nohy spolujazdcov v zadnej časti kabíny.
Atraktivitu interiéru ďalej zvyšuje prešívanie prístrojového panelu stehmi medenej farby. **Prístrojový panel** je na výber v čiernej farbe alebo v modrom odtieni Petrol Blue, rovnako ako poťahy sedadiel. Štandardným prvkom vybavenia je ergonomicky tvarovaný športový multifunkčný **volant CUPRA Supersport** s prídavnými tlačidlami (satelitmi) na štartovanie motora a priamu voľbu režimu CUPRA.
### Ceny a dostupnosť
Slovenský konfigurátor CUPRA Leon Sportstourer VZ CUP s dvomi motorizáciami
Slovenský cenník CUPRA Leon VZ CUP rozdeľuje verzie hachback 5-dverový a kombi Sportstourer nasledovne:
* CUPRA Leon VZ CUP **2,0 TSI 300** (221 kW/300 k) 7-DSG: **46 625 eur**
* CUPRA Leon Sportstourer VZ CUP **2,0 TSI 300** (221 kW/300 k) 7-DSG: **46 730 eur**
* CUPRA Leon Sportstourer VZ CUP **2,0 TSI 310 4Drive** (228 kW/310 k) 7-DSG: **48 920 eur**
Prvé vozidlá CUPRA Leon VZ CUP budú dodané zákazníkom v marci 2022.
AUTOVINY.SK » Aktuality » CUPRA odhalila špičkový Leon VZ CUP, rozdiel v cene kombi a hatchbacku je len zopár eur
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.