Hľadáte 4×4 do 5-tisíc eur? Vybrali sme 8 off-roadov, ktoré stále nájdete na trhu s jazdenkami

Vybrali sme niekoľko off-roadov, ktoré na trhu s jazdenkami kúpite do 5 000 eur.
Vydané  Text: 

Mnohí si povedia, na čo by si ešte dnes niekto kupoval starý off-road? Veď sa bude stretávať so servisnými problémami a na svoje si príde aj na stanici technickej a emisnej kontroly. Hovorí sa, že keď si kupujete Ladu Niva, mali by ste si rovno kúpiť aj druhú na náhradné diely. Dôvodov kúpy je ale hneď niekoľko. Odhliadnuc od všemožných osobných preferencií môže ísť o zberateľov či o ľudí, ktorí potrebujú terénne vozidlá ako pracovné stroje na svoje pozemky (vtedy nepotrebujú ani technickú a emisnú kontrolu) a nevadia im bežné servisné problémy. Nech sú už dôvody akékoľvek, isté je, že kde je ponuka, tam sa napokon nájde aj dopyt – a ponuka s jazdenými off-roadmi u nás stále existuje. Vybrali sme niekoľko vozidiel typu off-road, ktoré dnes majú svoje zastúpenie na slovenskom trhu s jazdenými vozidlami. Netvrdíme, že sú to tie najlepšie terénne mašinky, ale budete na ne pri prehľadávaní autobazárov narážať asi najčastejšie, pretože patria k tým najdostupnejším. ### Suzuki Jimny (1999-2007): orientačne 1800-4500 EUR Suzuki Jimny patrí medzi legendy. Malý off-road s potenciálom plniť aj náročnejšie práce, ako ťahať príves po lesných a poľných cestách, vyniká robustnosťou v kompaktnom vyhotovení. Maximálny výkon pohonu bol v čase výroby 60 kW a menšie kilometrové nájazdy starších modelov do 200 000 kilometrov napovedajú, že revírom tohto vozidla neboli diaľnice, ale skôr krátke trasy.
Suzuki Jimny (1999-2007): orientačne 1800-4500 EUR
### Land Rover Freelander (1999-2006): orientačne 2200-5000 EUR Land Rover Freelander v troj a päťdverovom vyhotovení s pohonom 4×4 na trhu s jazdenkami nájdete ako v benzíne, tak v nafte, a tiež v konfigurácii benzín+LPG. Aj staršie verzie si udržiavajú veľmi slušnú estetickú hodnotu, avšak interiéry sú stále sparťanské a nezodpovedajúce súčasným zákazníckym požiadavkám – hoci niektoré modely ponúkajú aj kožené čalúnenie. Freelander môže byť riešením v prípade, že si niekto potrebuje kúpiť auto na necesty alebo na vlastné rozľahlé pozemky.
Land Rover Freelander (1999-2006): orientačne 2200-5000 EUR
### Lada Niva (1987-2011): orientačne 2500-5000 EUR Lada Niva je ikona off-roadu nielen v našom regióne. Univerzálne auto do akéhokoľvek prostredia síce nevyniká spoľahlivosťou, ale jej terénne schopnosti sa medzičasom stali legendárnymi práve tak, ako jej nadčasový dizajn. Benzínový motor s pôvodným výkonom do 60 kW so zdvihovým objemom valcov 1 690 cm³ poháňa všetky štyri kolesá cez 5-stupňový manuál a zaujímavosťou je, že ani takto lacné off-roady nemajú najazdené (údajne) viac ako 90 000 km.
Lada Niva (1987-2011): orientačne 2500-5000 EUR
### Mitsubishi Pajero (1991-2003): orientačne 3000-5000 EUR Každý off-road nemusí mať karosériu ako džíp alebo pick-up, viaceré solídne tereniaky sú kombi. Ale Mitsubishi Pajero patrí predsa len k tomu stereotypu. Za ceny do 5000 eur si na trhu s jazdenými vozidlami môžete nájsť viacero verzií tohto vozidla, niekedy pôsobí ako staršie SUV, inokedy ako brutálny terénny stroj do lesov. Obyčajne ho je dostať s manuálnou 4- a 5-stupňovou prevodovkou, v benzíne aj nafte, v troj aj päťdverovom vyhotovení a dokonca v 7-miestnom prevedení.
Mitsubishi Pajero (1991-2003): orientačne 3000-5000 EUR
### Hyundai Tucson a KIA Sportage (2004-2008): orientačne 1500-5000 EUR Ešte predtým, ako sa Tucson stal najpredávanejším slovenským SUV, patril spoločne s KIA Sportage k tým menej vzhľadným automobilom na trhu. Staršie modely vyrobené okolo roku 2006 ešte stále vídaváme na našich cestách, hoci aj tie sa postupne stanú raritou. Tucsony a Sportage boli v predaji s benzínovými motormi (prerábali sa na +LPG) aj naftovými CRDi, poháňali obe nápravy a predstavovali solídny kompromis medzi civilným autom a off-roadom. Hoci off-roadový potenciál už nebol prvoradý, takéto využitie Tucsonov a Sportage môže byť pre mnohých zaujímavé aj dodnes. Mnohí už isto zabudli je, že **KIA Sportage sa kedysi predávala aj v trojdverovej verzii**.
Hyundai Tucson a KIA Sportage (2004-2008): orientačne 1500-5000 EUR
### Hyundai Santa Fe a KIA Sorento (~2005): orientačne 1500-5000 EUR Ak sme vyššie napísali, že Hyundai a Kia nemali okolo roku 2005 vzhľadovo veľmi príťažlivé autá, pre Santa Fe to platilo dvojnásobne, ale pre Sorento vôbec. Kia Sorento zo začiatku 21. storočia patrí dodnes k tomu krajšiemu, čo vtedajší autopriemysel ponúkal a Santa Fe sa pridalo až v roku 2006, keď bola výrobcom na trhy uvedená druhá generácia s vtedy pokročilou technikou na palube. Na rozdiel od modelov Tucson a Sportage sú Santa Fe a Sorento rozmernejšie, ťažšie a vnútorne priestrannejšie, väčšina predávaných jazdeniek je s naftovým motorom CRDi, ale v ponuke nájdete aj benzínové verzie s LPG.
Hyundai Santa Fe a KIA Sorento (~2004): orientačne 1500-5000 EUR








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.