Volkswagen kvôli neustálemu dopytu oživuje jeden zo svojich obľúbených modelov

Zvyšujúci sa dopyt pravdepodobne napomohol návratu jedného obľúbeného auta.
Vydané  Text: 

V dnešnej dobe, keď sa automobilky postupne zbavujú svojich starých modelov kvôli ich nedostatočnej technike či prísnym emisným normám, ide Volkswagen proti prúdu. **Autom, ktoré by mal navrátiť do predaja, je pritom pomerne prekvapivo elektrický e-up!**. Výrobca sa pripravuje na tento krok kvôli neustále sa zvyšujúcemu dopytu po autách tejto kategórie. ### Ide proti prúdu Väčšina automobiliek na európskom trhu ponúka prevažne elektromobily väčších rozmerov. Až na zopár výnimiek v podobe [Renault ZOE](https://www.autoviny.sk/testy/121623/najvyssi-vykon-ma-pri-11-tisic-otackach-test-renault-zoe-intens-r135-ze-50) a [Dacia Spring](https://www.autoviny.sk/novinky/122316/mame-cennik-elektrickej-dacie-spring-pre-slovensko-doslova-sokuje-nizkou-cenou) na trhu nenájdeme elektromobil, ktorý by bol lákavý cenou a svojou konštrukciou a rozmermi by zapadal do mesta. Pritom práve v meste majú elektrické autá najlepšie vlastnosti a je po nich najväčší dopyt.
Volkswagen preto aktuálne zvažuje, či by bolo pre neho rentabilné, ak by elektrický e-up! vrátil do predaja. Malo by sa tak stať len dočasne, nakoľko automobilka aktuálne neponúka žiadny model menších rozmerov. Jej najmenším elektromobilom je ID.3, ktorý je však cielený na zákazníkov vyhľadávajúcich autá segmentu C. **Nástupcom malého elektromobilu do mesta pritom má byť auto vychádzajúce zo štúdie ID.LIFE**, ktoré príde na trh neskôr v tomto desaťročí. ### Rozhodnutie už padlo **Elektrický up! z ponuky Volkswagenu vypadol v roku 2020**, kedy vládne stimuly vo viacerých krajinách Európy spôsobili prudký nárast dopytu po aute tohto typu. Automobilka pritom už od začiatku vývoja modelu e-up! počítala len s obmedzenou produkciou, ktorá by dopĺňala ponuku klasického up!. Inými slovami, malý elektromobil nebol navrhnutý na taký objem produkcie, aký nastal po zavedení štátnych dotácií.
„*V roku 2020 sme dočasne stiahli e-up! z trhu, pretože dodacie lehoty sa vďaka vysokému dopytu dramaticky zvýšili. Teraz bolo rozhodnuté, že e-up! bude opätovne zaradený do programu objednávok.*“, uvádza sa v oficiálnom stanovisku nemeckej značky, ktoré bolo zaslané tamojšiemu [webu Golem](https://www.golem.de/news/elektroauto-vw-e-up-ab-mitte-februar-wieder-bestellbar-2201-162468.html). Magazín Automotive News Europe navyše uvádza, že vďaka informáciám od [Automobilwoche](https://www.automobilwoche.de/article/20220117/NACHRICHTEN/220119946/1276/nach-bestellstopp-fuer-e-kleinstwagen-vw-bringt-offenbar-den-e-up-zurueck) je zrejmé, že viacerí predajcovia už opätovne zaradili malý elektromobil do svojej ponuky. Na našom trhu mal elektrický e-up! pomerne veľký úspech aj vďaka už zmieneným dotáciám. Jeho cena sa pri uvedení na trh pohybovala na úrovni 22-tisíc eur.

VW ID. LIFE od Jozefa Kabaňa ukazuje, ako bude vyzerať segment malých elektrických áut do 20 tisíc euro za 4 roky

Štúdia Volkswagen ID. LIFE poodhaľuje akým smerom sa bude uberať segment malých mestských áut v najbližších rokoch. Stojí na novej podvozkovej platforme, ktorú bude v budúcnosti využívať aj nástupca Fabie.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé