Aktuality

KIA NIRO sa zmenila na nepoznanie, malý plug-in hybrid má interiér ako Sportage a EV6

NOVÁ KIA NIRO: Juhokórejská automobilka Kia predstavila novú generáciu mestských crossoverov Niro. Výrazná inšpirácia koncepčným automobilom Habaniro je evidentná, na rozdiel od neho si však produkčná verzia modelu zachovala tradičné dvere aj B-stĺpik karosérie. O koncepte Kia Habaniro sme písali pred viac ako dvomi rokmi.

POHONY: Kia svoju horúcu novinku predstavila pri príležitosti veľtrhu mobility 2021 Seoul Mobility Show, ale model sa bude predávať aj u nás. Súčasná generácia sa na Slovensku predáva s tromi druhmi pohonu: ako NIRO HYBRID (od 23 890 eur), ako plug in hybrid NIRO PHEV (od 32 090 eur) a tiež ako elektromobil E-NIRO (od 35 590 eur).

Nová generácia sa hlási ako zatiaľ hybrid HEV a plug-in hybrid PHEV, ale prináša novinku v podobe funkcie „Greenzone Drive Mode“. Ide o funkciu, ktorá sleduje jazdný profil vodiča a na základe toho, kde a ako jazdí, vytvára zóny s predvoleným jazdným režimom. Napríklad plug-in hybrid má na trase medzi domovom a prácou predvolene využívať elektrický pohon, aby sa zabezpečila čo najnižšia emisná stopa počas bežného každodenného používania vozidla.

Detaily o motorizáciách zatiaľ Kia neavizuje, očakávame však, že sa ich dozvieme v priebehu nasledujúcich týždňov a mesiacov.

Nová KIA NIRO (2022)

EXTERIÉR: Z estetického hľadiska sa toho zmenilo dosť - nový je celý exteriér, ako aj interiér. Vonkajší vzhľad vozidla je v značnej miere inšpirovaný nielen modelom Habaniro, ale aj už vyrábaným väčším modelom Sportage, ktorý sme už aj my videli a staticky vyskúšali naživo v Bratislave. Ide však skôr o prístup k štylizácii prednej masky, pretože to kľúčové - predné svetlomety - je ostáva pre Niro špecifické. Doteraz používané elegantné a priestorovo veľkorysé svetlomety sú po novom vizuálne potlačené do úzadia, počas dňa tak má do popredia vystupovať svetelný podpis z LED pásov a lemy členitej prednej masky.

Nová KIA NIRO (2022)

Významným dizajnovým prvkom je čierny vertikálny pás, ktorý zvýrazňuje tretí stĺpik karosérie a blatník zadného kolesa.

Prečítajte si aj:


Nová KIA SPORTAGE prvýkrát naživo: Toto sú praktické detaily, ktoré ste zatiaľ nevideli

ERIK STRÍŽ


Nová KIA NIRO (2022)

INTERIÉR: Interiér Kie Niro prešiel významnou premenou. Často zvykneme čítať o revolúciách a obrovských evolučných skokoch, v tomto prípade však o veľkej evolúcii môžeme hovoriť aj naozaj. Interiér sa vo veľkej miere podobá na nové modely značky Sportage a EV6. To znamená multifunkčný volant s pomerne veľkou a plochou prednou stenou, združený obrazový panel spájajúci prístrojovú dosku s centrálnym dotykovým displejom, typicky neónovú grafiku infotainmentu s internetovými službami, digitálno-analógový panel ovládania klimatizácie s možnosťou prepnutia do režimu ovládania infotainmentu (navigácia, rádio, médiá, mapa, obľúbené a nastavenia).

Stredová konzola s vysokou lakťovou opierkou obsahuje volič automatickej prevodovky zapracovaný do podoby kruhového ovládača, na tejto časti sú vyvedené aj jednoúčelové tlačidlá pre ovládanie komfortných funkcií a tlačidlo štartovania. Rovnako ako KIA EV6, aj Niro má volič jazdných režimov DRIVE MODE priamo na volante, priamo pod jeho ľavým ramenom. Na rozdiel od EV6 je však táto konzola dotiahnutá až celkom dopredu, kde sú dátové a nabíjacie konektory a plocha pre uloženie smartfónu.

Kia zatiaľ neodhaľuje ani podrobnosti o tom, či sa zväčšoval vnútorný priestor a aké nové benefity budú mať pasažieri na zadných sedadlách. Zmieňuje iba to, že sedadlá sú tenké, čo pomáha väčšovať vnútorný priestor.

DOSTUPNOSŤ A CENY: Súčasná generácia KIA NIRO sa na Slovensku predáva s tromi druhmi pohonu: ako NIRO HYBRID (od 23 890 eur), ako plug in hybrid NIRO PHEV (od 32 090 eur) a tiež ako elektromobil E-NIRO (od 35 590 eur), každý z nich v niekoľkých stupňoch výbav.

Príchod novej generácie KIA NIRO očakávame v počas prvej polovice 2022, pričom ceny zatiaľ výrobca nespomína. Je isté, že novinka bude v porovnaní s aktuálnou generáciou drahšia približne o 3- až 5-tisíc eur, zároveň očakávame bohatšiu základnú výbavu.

Kia Niro patrí medzi naše najobľúbenejšie hybridy a plug-in hybridy, pretože napriek relatívne slabšej mediálnej publicite má vynikajúci energetický manažment a skutočne jazdí s mimoriadne nízkou spotrebou paliva. Má vskutku priestranný interiér a kufor, primerané jazdné vlastnosti a konzervatívny vzhľad, ktorý na seba zbytočne nepúta pozornosť upozorňovaním na sekundárny elektrický pohon.

Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie