Aktuality

Nové Polo a Tiguan Allspace sú už na Slovensku: zverejňujeme ceny, motorizácie a výbavy

Modernizované modely Volkswagen Polo a Tiguan Allspace sú už na Slovensku. Slovenské zastúpenie značky Volkwagen dnes v Bratislave predstavilo obe novinky a spoločne s nimi aj cenníky platné od novembra.

Vylepšené Polo

Najslabšie verzie z ponuky nového Pola vypadávajú, ide o verziu 1.0 EVO s max. výkonom 59 kW (80 k). V cenníku však figuruje naďalej v rámci ponuky zvyšných skladových vozidiel. V slovenskej ponuke sú ďalej v predaji nasledovné motorizácie:

  • 1.0 EVO (len skladové vozidlá), 59 kW, 5° manuál;
  • 1.0 TSI (len skladové vozidlá), 70 kW, 5° manuál;
  • 1.0 TSI, 70 kW, 5° manuál alebo 7° automat DSG;
  • 1.0 TSI, 81 kW, 7° automat DSG;
  • 1.0 TGI (CNG+benzín), 66 kW, 6° manuál;
  • Polo GTI 2.0 TSI DSG, 152 kW, 7° automat DSG.

Nové Polo štartuje na cene 15 890 eur za verziu 1.0 TSI s manuálom, čo je suma už po odpočítaní tzv. Maxi Bonusu vo výške tisíc eur. Najvyšší model Polo GTI v cenníku figuruje za 23 990 eur, taktiež po odpočítaní bonusu.

Oproti pôvodnej verzii, ktorá prišla na trh v roku 2017 sa rozmery Pola príliš nezmenili. Na dĺžku meria 4 053 mm, na šírku je to 1 751 mm a na výšku 1 446 mm. Stále stojí na modulárnej podvozkovej platforme MQB A0, ktorá mu vďaka priečne uloženému motoru vpredu dodáva bohatú ponuku priestoru v kabíne. Svedčí o tom aj kapacita kufra, ktorá je 351 litrov.

Drvivá väčšina viditeľných zmien sa odohrala navonok. Nové Polo má prepracované predné aj zadné svetlomety spolu s novými nárazníkmi. Predné svetlomety je dokonca možné zakúpiť aj vo vyhotovení IQ.LIGHT LED-Matrix. Ide o technológiu, ktorá je dnes už používaná napríklad v Touaregu, ktorý ju pred časom premiérovo poodhalil. V malom Pole je vytvorená pomocou dvoch samostatných modulov v každom prednom svetlomete, ktoré sa dokopy skladajú z ôsmych LED. Vďaka tomu je možné vytvárať rôzne funkcie osvetlenia, ako napríklad vyrezávať protiidúce autá bez ich oslnenia.

Nové Polo a Tiguan Allspace sú už na Slovensku (zverejňujeme ceny a výbavy)

Polo zasiahla modernizácia aj zvnútra. Už sériovo je dostupné s digitálnym prístrojovým štítom s uhlopriečkou 8 palcov. Vo vyšších výbavách potom nechýba tradičný 10,25-palcový displej. Digitalizácia sa dotkla aj ovládania klimatizácie. Základné tlačidlá sú síce vyvedené pod centrálny displej infotainmentu, no v najvyššej výbave Climatronic ich je možné ovládať len cez špeciálny digitálny panel. Ten je lesklý a má podsvietené tlačidlá vďaka čomu nebude problém ani s ovládaním v noci.

Nové Polo a Tiguan Allspace sú už na Slovensku (zverejňujeme ceny a výbavy)

Samotný infotainment je v novom Pole dostupný až v troch verziách. Základné vyhotovenie má označenie ako Composition Media a disponuje displejom s uhlopriečkou 16,5 cm. Sériovo bude dodávané do výbav Polo a Life. Ako jediné z ponúkaných prevedení obsahuje ešte staršiu softvérovú stavebnicu MIB2. Nad ním sa nachádza systém Ready2Discover s 20,3 cm displejom. Toto prevedenie je sériovo dostupné pre výbavu Style a R-Line. Na želanie však dostanete aj Discover Media s rovnakým displejom alebo najvyššie prevedenie Discover Pro. To má displej s uhlopriečkou až 23,4 palca.

Najzaujímavejšou novinkou je ale možnosť čiastočne automatizovanej jazdy. Vôbec po prvýkrát v aute tejto kategórie nájdeme systém ID.DRIVE Travel Assist. Ten kombinuje funkciu prediktívneho adaptívneho tempomatu ACC a asistenta na udržiavanie v jazdných pruhoch Lane Assist do rýchlosti 210 km/h. Pomocou kapacitného volantu je možné s autom jazdiť čiastočne automatizovane. Podľa predpisov EÚ ide o automatizovanú jazdu úrovne Level 2.

Nechýbajú ale aj iné systémy. Sériovo dodávaný je Front Assist, City Brake, Pedestrian Recognition, systém na rozpoznávanie únavy vodiča či základný systém Lane Assist. Už v základe dostanete aj stredový airbag pre cestujúcich vpredu a mnoho ďalších prvkov výbavy.

Cenník Volkswagen Polo

Nový Tiguan Allspace

Keď na jeseň minulého roka značka Volkswagen prišla s faceliftom svojho najpredávanejšieho SUV Tiguan, automaticky sme počítali, že veľmi skoro sa modernizácie dočká aj verzia Allspace. Napokon to trvalo niekoľko mesiacov, čakanie sa skončilo v máji tohto roka. Trvalo však až do novembra, kým model prišiel aj na Slovensko.

Volkswagen Tiguan v predĺženej verzii sa od toho tradičného líši už na prvý pohľad. Celková dĺžka dosahuje 4 723 mm, predĺžený rázvor (+110 mm) sa už pomaly doťahuje na Touareg, avšak s podstatne nižšou cenou. Stredné SUV tak opäť dospelo, vyspelo a stalo sa reálnou alternatívou k veľkým SUV.

Batožinový priestor disponuje kapacitou 700 litrov v päťmiestnej konfigurácii, v sedemmiestnej je to menej ako 300 litrov. Keď sa sklopia sedadlá v druhom aj treťom rade, sprístupní sa nákladný priestor s kapacitou 1 755 litrov. Pre porovnanie, verzia s predĺženým rázvorom bez dodatočných dvoch sedadiel ponúka až 1 920 litrov.

Nový Tiguan Allspace je od novembra dostupný predovšetkým s ponukou automatických prevodoviek DSG, jedinou možnosťou so 6-stupňovým manuálom je konfigurácia 1.5 TSI EVO s max. výkonom 110 kW (150 k). Ponuka motorizácii je nasledovná:

  • benzínový 1.5 TSI EVO, 110 kW, 6-st. manuál alebo 7-st. automatika DSG;
  • benzínový 2.0 TSI, 140 kW, 7-st. automat DSG, možnosť pohonu 4MOTION;
  • benzínový 2.0 TSI, 180 kW, 7-st. automat DSG, pohon 4MOTION
  • naftový 2.0 TDI, 110 kW, 7-st. automat DSG, možnosť pohonu 4MOTION,
  • naftový 2.0 TDI, 147 kW, 7-st. automat DSG, pohon 4MOTION,

Nový Tiguan Allspace začína na cene 32 490 eur (po odpočítaní bonusu vo výške tisíc eur), za najvýkonnejší variant 2.0 TSI 4MOTION DSG 180 kW zákazník zaplatí akciových 43 590 eur. Najlacnejší naftový model s 2.0 TDI s automatikou a pohonom predných kolies stojí 37 090 eur.

Cenník Volkswagen Tiguan Allspace

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?