Aktuality

Hyundai prvýkrát oficiálne ukázal nový model „7“. Ekologickí aktivisti asi budú proti

Automobilka Hyundai zverejnila prvé informácie o pripravovanom modeli IONIQ 7. Pôjde o väčšieho súrodenca už aj na Slovensku predávaného modelu IONIQ 5, ktorý sme mali možnosť otestovať a podobne ako ďalší novinári, aj naše názory na tento elektromobil sú prevažne pozitívne. Dizajn je síce vec vkusu, takisto pohľad na elektromobilitu ako takú, samotný automobil je ale pôsobivý, k tomu praktický a nesporne luxusný. Pripravovaný model IONIQ 7, ktorý má spustenie predaja naplánované na rok 2024, by mal ponúkať ešte viac.

Nezvyčajné je, že automobilka avizuje skorý príchod modelu IONIQ 7 a môžeme ho tak považovať za fakticky potvrdenú záležitosť, no ešte predtým predstaví koncept s názvom SEVEN. Ten bude predskokanom očakávanej novinky, pričom by mal byť verným obrazom sedmičkového Ioniqu. Prečo výrobca zvolil takýto postup a neukáže nám rovno produkčnú verziu IONIQ 7, prípadne jeho prototyp, nevieme.

Koncept SEVEN bude pre verejnosť odhalený na veľtrhu AutoMobility LA 17. novembra 2021 a podľa slov slovenského zastúpenia značky sa máme na čo tešiť.

Vo svojej krátkej tlačovej správe avizuje „novú typológiu SUV optimalizovaná pre batériové elektrické vozidlá v kombinácii s novou architektúrou interiéru,“ ďalej „prémiový zážitok, funkčný dizajn, odklonenie sa od tradície, ktorá sa spája s érou spaľovacích motorov,“ ale aj „analógové a digitálne emócie.“ Nebude chýbať ani nová architektúra osvetlenia s názvom Parametric Pixels.

Sú to divoké marketingové frázy, ktoré zatiaľ veľa nevypovedajú. Predstavenie nového konceptu budeme sledovať a podrobnejšie informácie vám prinesieme naživo z premiéry.

Hyundai SEVEN 2021 (koncept budúceho modelu IONIQ 7)
Interiér Hyundai SEVEN 2021 (koncept budúceho modelu IONIQ 7)

Prečítajte si aj:


Hyundai predviedol prvý skladací volant bez mechanického spojenia s kolesami

ERIK STRÍŽ


Hyundai sa púšťa do projektu veľkého SUV, aby uspokojil neutíchajúci dopyt po tomto type automobilov. Aj keď sa zdá, že pre elektromobily by bolo z hľadiska efektivity výhodnejšie využívať menšie karosérie a vyhotovenie hatchback, prípadne sedan či nanajvýš kombi, všeobecná popularita SUV núti automobilky vyrábať aj väčšie a ťažšie modely. Tie sú, samozrejme, náročnejšie na energiu, ktorej pri elektromobiloch nikdy nie je dosť. Automobily značky IONIQ sú vyhradené pre batériové elektrické vozidlá (BEV), teda aj pripravovaný IONIQ 7 bude odkázaný výhradne na batérie uložené v podlahe.

Aj IONIQ 5 je pritom považovaný za SUV, hoci častejšie sa stretávame s označením crossover. S rázvorom až tri metre a mimoriadnym vnútorným priestorom a pomerne vysokou hmotnosťou je už dnes malým problémom v očiach ekologických aktivistov. Veď prečo robiť elektromobily ťažkými a veľkými, keď má byť ich cieľom zníženie ekologického dopadu autopriemyslu a dopravy na životné prostredie? Väčšia plocha karosérie znamená viac materiálov spotrebovaných pri výrobe, teoreticky horšiu aerodynamiku, viac spotrebovanej energie pri produkcii, vyššiu náročnosť na energetický manažment a kapacitu batérií. Aj tie je potrebné niekde vyrobiť a suroviny potrebné na ich zostavenie niekde vyťažiť. Riaditeľom výroby však nie je šéf spoločnosti, ale dopyt na trhu, ktorý je momentálne jednoznačne orientovaný na SUV.

Prečítajte si aj:


Hyundai opäť predbehol konkurenciu! Takúto technológiu nemá nikto iný:

Peter Orosz


Týmto autom mení Hyundai všetky pravidlá hry! Opäť dokázali, že vedia robiť veci veľkolepo

Juraj Hrivnák


Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie