Hyundai prvýkrát oficiálne ukázal nový model „7“. Ekologickí aktivisti asi budú proti

Úplne nový automobil od značky Hyundai už bude náročným súperom pre drahé elektromobily z Nemecka.
Vydané  Text: 
Automobilka Hyundai zverejnila prvé informácie o pripravovanom modeli IONIQ 7. Pôjde o väčšieho súrodenca už aj na Slovensku predávaného modelu IONIQ 5, ktorý sme mali možnosť otestovať a podobne ako ďalší novinári, aj naše názory na tento elektromobil sú prevažne pozitívne. Dizajn je síce vec vkusu, takisto pohľad na elektromobilitu ako takú, samotný automobil je ale pôsobivý, k tomu praktický a nesporne luxusný. Pripravovaný model IONIQ 7, ktorý má spustenie predaja naplánované na rok 2024, by mal ponúkať ešte viac. Nezvyčajné je, že automobilka avizuje skorý príchod modelu IONIQ 7 a môžeme ho tak považovať za fakticky potvrdenú záležitosť, no ešte predtým predstaví koncept s názvom SEVEN. Ten bude predskokanom očakávanej novinky, pričom by mal byť verným obrazom sedmičkového Ioniqu. Prečo výrobca zvolil takýto postup a neukáže nám rovno produkčnú verziu IONIQ 7, prípadne jeho prototyp, nevieme. Koncept SEVEN bude pre verejnosť odhalený na veľtrhu AutoMobility LA 17. novembra 2021 a podľa slov slovenského zastúpenia značky sa máme na čo tešiť. Vo svojej krátkej tlačovej správe avizuje „novú typológiu SUV optimalizovaná pre batériové elektrické vozidlá v kombinácii s novou architektúrou interiéru,“ ďalej „prémiový zážitok, funkčný dizajn, odklonenie sa od tradície, ktorá sa spája s érou spaľovacích motorov,“ ale aj „analógové a digitálne emócie.“ Nebude chýbať ani nová architektúra osvetlenia s názvom Parametric Pixels. Sú to divoké marketingové frázy, ktoré zatiaľ veľa nevypovedajú. Predstavenie nového konceptu budeme sledovať a podrobnejšie informácie vám prinesieme naživo z premiéry.
Interiér Hyundai SEVEN 2021 (koncept budúceho modelu IONIQ 7)

Hyundai predviedol prvý skladací volant bez mechanického spojenia s kolesami

Hyundai chce, aby jeho patent používali aj ostatné automobilky.

Hyundai sa púšťa do projektu veľkého SUV, aby uspokojil neutíchajúci dopyt po tomto type automobilov. Aj keď sa zdá, že pre elektromobily by bolo z hľadiska efektivity výhodnejšie využívať menšie karosérie a vyhotovenie hatchback, prípadne sedan či nanajvýš kombi, všeobecná popularita SUV núti automobilky vyrábať aj väčšie a ťažšie modely. Tie sú, samozrejme, náročnejšie na energiu, ktorej pri elektromobiloch nikdy nie je dosť. Automobily značky IONIQ sú vyhradené pre batériové elektrické vozidlá (BEV), teda aj pripravovaný IONIQ 7 bude odkázaný výhradne na batérie uložené v podlahe. Aj IONIQ 5 je pritom považovaný za SUV, hoci častejšie sa stretávame s označením crossover. S rázvorom až tri metre a mimoriadnym vnútorným priestorom a pomerne vysokou hmotnosťou je už dnes malým problémom v očiach ekologických aktivistov. Veď prečo robiť elektromobily ťažkými a veľkými, keď má byť ich cieľom zníženie ekologického dopadu autopriemyslu a dopravy na životné prostredie? Väčšia plocha karosérie znamená viac materiálov spotrebovaných pri výrobe, teoreticky horšiu aerodynamiku, viac spotrebovanej energie pri produkcii, vyššiu náročnosť na energetický manažment a kapacitu batérií. Aj tie je potrebné niekde vyrobiť a suroviny potrebné na ich zostavenie niekde vyťažiť. Riaditeľom výroby však nie je šéf spoločnosti, ale dopyt na trhu, ktorý je momentálne jednoznačne orientovaný na SUV.

Hyundai opäť predbehol konkurenciu! Takúto technológiu nemá nikto iný:

Nový Hyundai IONIQ 5 nám ukazuje svoj technologický náskok v triede elektrických vozidiel. Niektoré vychytávky nenájdete ani v autách od prémiových výrobcov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »