Nový Mercedes-AMG SL je tu. Legenda sa vracia v plnej zbroji, so silným srdcom a modernou technikou

Pod kapotou vidlicový 8-valec, prvýkrát za 70-ročnú históriu pohon všetkých kolies či kompletne nový podvozok. Aj to je Mercedes-AMG SL pre rok 2022.
Vydané  Text: 

Mesiace špekulácií, dohadov a postupného odhaľovania sú preč. Mercedes-AMG predstavil úplne novú generáciu jedného zo svojich najstarších modelov. Legendárne SL sa spolieha na modernú techniku, stojí na vlastnej platforme a ponúka to najlepšie čo má automobilka aktuálne k dispozícii. Nezabudlo sa ani na odkaz na minulosť. Na novom Mercedes-AMG SL nezostal kameň na kameni. Otvárateľná plátená strecha síce zostala, no auto inak disponuje modernou technikou, vlastnou platformou či dokonca pohonom 4MATIC+, čo je za 70 rokov predaja tohto modelu premiéra. Začnime ale pekne od podlahy. ### Nový podvozok s pohonom 4MATIC+ **Nový Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ je prvým sériovo vyrábaným modelom vybaveným úplne nový oceľovým odpružením AMG RIDE CONTROL**. Tento systém je charakteristický predovšetkým ľahkými hliníkovými tlmičmi s novými vinutými pružinami. **Zároveň ide o prvé sériovo vyrábané auto od Mercedes-AMG, ktoré dostalo viacprvkové zavesenie prednej nápravy s piatimi článkami**. Vďaka tomuto riešeniu má mať Mercedes-AMG SL omnoho lepšie jazdné vlastnosti v spojení s ešte lepšou agilitou a prenosom informácií z volantu na kolesá.
**Novinku na podvozku prináša aj vyššia rada Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+. Ten sa môže popýšiť inovatívnym odpružením AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou hydraulickou stabilizáciou proti prevráteniu**. Aktívne prvky nachádzajúce sa v podvozku nahrádzajú tradičné stabilizátory a kompenzujú tak valivé pohyby nového „SLka“ v rádoch stotín sekundy. Tento systém zabezpečuje lepšie správanie sa vozidla a taktiež lepšiu spätnú väzbu od volantu. Okrem dynamických vlastností má nový podvozok dopomôcť k zvýšeniu komfortu pre cestujúcich a taktiež k lepšiemu filtrovaniu nerovností. ### Štandardom je riadenie zadnej nápravy Pri práci na lepšom podvozku sa samozrejme nezabudlo ani na brzdnú sústavu. Nový kompozitný brzdný systém zaručuje vynikajúce hodnoty spomalenia a presné ovládanie. Výhodou je skrátenie brzdnej dráhy, citlivá odozva a taktiež stabilita a to dokonca aj pri vysokej záťaži. Samotné brzdné kotúče sú menšie a zároveň ľahšie. Majú optimalizované obtekanie vzduchom čo dopomohlo k ich lepšiemu chladeniu. **Vôbec po prvýkrát v histórii modelu SL výrobca poskytuje štandardne dodávané riadenie zadnej nápravy**. V závislosti od aktuálnej rýchlosti sa zadné kolesa natáčajú v rovnakom alebo v opačnom smere, ako tie predné. Dopomohlo to k ešte lepšej ovládateľnosti a k lepšiemu držaniu auta na ceste pri vysokých rýchlostiach.
### Pod kapotou jedine V8, zatiaľ… Najdôležitejšou informáciou pre fanúšikov tohto modelu je, čo bude mať novinka pod kapotou. **Mercedes-AMG akosi pozabudol na striktné emisné nariadenia Európskej únie a preto nové SL dostane už pri uvedení na trh nový vidlicový 8-valec dopovaný dvoma turbodúchadlami**. Motory sú zostavované ručne v závode v nemeckom Affalterbachu podľa princípu „Jeden muž, jeden motor“. **Základný model SL 55 4MATIC+ bude mať agregát naladený na výkon 350 kW a maximálna krútiaci moment až 700 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h by tak mal zvládnuť za slušných 3,9 sekundy. No a maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 295 km/h**. **Silnejší agregát SL 63 4MATIC+ bude naladený na výkon 430 kW a krútiaci moment 800 Nm. Oproti základnej verzii sa však bude odlišovať vo viacerých veciach. Ide predovšetkým o vyšší plniaci tlak s vyšším prietokom vzduchu a upraveným softvérom. Maximálka je v tomto prípade až 315 km/h a zrýchlenie je lepšie o 0,3 sekundy**. Oba agregáty však dostanú upravenú olejovú vaňu, premiestnené medzichladiče a aktívne odvetrávanie kľukovej skrine. Nasávacie a výfukové potrubie bolo taktiež optimalizované pre ešte efektívnejšiu výmenu plynov pre katalyzátor a filter pevných častíc.
**Treťou motorizáciou, ktorá sa má na trh dostať neskôr bude hybrid**. Konkrétne pôjde o jednotku AMG E PERFORMANCE, ktorá bude postavená na hybridnom systéme elektrifikovaného hnacieho ústrojenstva. Takýto systém má dopomôcť k ešte lepšiemu prenosu výkonu na kolesá a zlepšiť jazdnú dynamiku. **SL 55 4MATIC+ a SL 63 4MATIC+ dostanú úplne novú 9-stupňovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, ktorá má špeciálne upravené časy radenia. Taktiež disponuje mokrou spojkou, ktorá slúži na rozbiehanie a nahrádza tak menič krútiaceho momentu**.
### Dizajn spájajúci minulosť a budúcnosť Dizajnové zmeny, ktoré sa na novom Mercedes-AMG SL udiali, nasmerovali auto do súčasných radov značky. Krátke previsy karosérie a dlhá kapota je niečo, čo SL proste muselo dostať. Nechýba ani ostro skosene čelné okno či mohutný zadok. **Odkazom na minulosť je 14 vertikálnych lamiel na prednej maske chladiča, ktoré pripomínajú pôvodný model SL z 50. rokov minulého storočia**. **Karoséria typu roadster prináša autu 2+2 miesta na sedenie. Celkovo je novinka koncipovaná s citom pre čo najmenší odpor vzduchu. Aj práve preto je koeficient odporu obtekajúceho vzduchu Cd na úrovni 0,31. Ide o skvelú hodnotu pri autách s otvorenou strechou**. Keď už hovoríme o streche. Látková pokrývka hláv cestujúcich medzigeneračne schudla slušných 21 kilogramov a je ju možné otvoriť za 15 sekúnd do rýchlosti až 60 km/h.
Interiér nového SL sa taktiež nesie v znamení moderny. Nájdeme tu podobnú koncepciu s akou prišli triedy S a C. Ide teda o vertikálne orientovaný stredový displej s uhlopriečkou s veľkosťou 11,9-palca. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít s veľkosťou až 12,3-palca. Nechýbajú prémiové materiály a vysoký dôraz na kvalitu spracovania. Záujemci o nové SL sa môžu tešiť na budúci rok. V prvej polovici roka 2022 by sa totiž prvé kúsky mohli dostať do showroomov predajcov.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.