Autoviny.sk

Nový Mercedes-AMG SL je tu. Legenda sa vracia v plnej zbroji, so silným srdcom a modernou technikou

Mercedes-AMG SL [2022]

Mesiace špekulácií, dohadov a postupného odhaľovania sú preč. Mercedes-AMG predstavil úplne novú generáciu jedného zo svojich najstarších modelov. Legendárne SL sa spolieha na modernú techniku, stojí na vlastnej platforme a ponúka to najlepšie čo má automobilka aktuálne k dispozícii. Nezabudlo sa ani na odkaz na minulosť.

Na novom Mercedes-AMG SL nezostal kameň na kameni. Otvárateľná plátená strecha síce zostala, no auto inak disponuje modernou technikou, vlastnou platformou či dokonca pohonom 4MATIC+, čo je za 70 rokov predaja tohto modelu premiéra. Začnime ale pekne od podlahy.

Nový podvozok s pohonom 4MATIC+

Nový Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ je prvým sériovo vyrábaným modelom vybaveným úplne nový oceľovým odpružením AMG RIDE CONTROL. Tento systém je charakteristický predovšetkým ľahkými hliníkovými tlmičmi s novými vinutými pružinami. Zároveň ide o prvé sériovo vyrábané auto od Mercedes-AMG, ktoré dostalo viacprvkové zavesenie prednej nápravy s piatimi článkami. Vďaka tomuto riešeniu má mať Mercedes-AMG SL omnoho lepšie jazdné vlastnosti v spojení s ešte lepšou agilitou a prenosom informácií z volantu na kolesá.

Mercedes-AMG SL [2022]

Novinku na podvozku prináša aj vyššia rada Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+. Ten sa môže popýšiť inovatívnym odpružením AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou hydraulickou stabilizáciou proti prevráteniu. Aktívne prvky nachádzajúce sa v podvozku nahrádzajú tradičné stabilizátory a kompenzujú tak valivé pohyby nového „SLka“ v rádoch stotín sekundy. Tento systém zabezpečuje lepšie správanie sa vozidla a taktiež lepšiu spätnú väzbu od volantu. Okrem dynamických vlastností má nový podvozok dopomôcť k zvýšeniu komfortu pre cestujúcich a taktiež k lepšiemu filtrovaniu nerovností.

Štandardom je riadenie zadnej nápravy

Pri práci na lepšom podvozku sa samozrejme nezabudlo ani na brzdnú sústavu. Nový kompozitný brzdný systém zaručuje vynikajúce hodnoty spomalenia a presné ovládanie. Výhodou je skrátenie brzdnej dráhy, citlivá odozva a taktiež stabilita a to dokonca aj pri vysokej záťaži. Samotné brzdné kotúče sú menšie a zároveň ľahšie. Majú optimalizované obtekanie vzduchom čo dopomohlo k ich lepšiemu chladeniu.

Vôbec po prvýkrát v histórii modelu SL výrobca poskytuje štandardne dodávané riadenie zadnej nápravy. V závislosti od aktuálnej rýchlosti sa zadné kolesa natáčajú v rovnakom alebo v opačnom smere, ako tie predné. Dopomohlo to k ešte lepšej ovládateľnosti a k lepšiemu držaniu auta na ceste pri vysokých rýchlostiach.

Mercedes-AMG SL [2022]

Pod kapotou jedine V8, zatiaľ...

Najdôležitejšou informáciou pre fanúšikov tohto modelu je, čo bude mať novinka pod kapotou. Mercedes-AMG akosi pozabudol na striktné emisné nariadenia Európskej únie a preto nové SL dostane už pri uvedení na trh nový vidlicový 8-valec dopovaný dvoma turbodúchadlami. Motory sú zostavované ručne v závode v nemeckom Affalterbachu podľa princípu „Jeden muž, jeden motor“. Základný model SL 55 4MATIC+ bude mať agregát naladený na výkon 350 kW a maximálna krútiaci moment až 700 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h by tak mal zvládnuť za slušných 3,9 sekundy. No a maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 295 km/h.

Silnejší agregát SL 63 4MATIC+ bude naladený na výkon 430 kW a krútiaci moment 800 Nm. Oproti základnej verzii sa však bude odlišovať vo viacerých veciach. Ide predovšetkým o vyšší plniaci tlak s vyšším prietokom vzduchu a upraveným softvérom. Maximálka je v tomto prípade až 315 km/h a zrýchlenie je lepšie o 0,3 sekundy. Oba agregáty však dostanú upravenú olejovú vaňu, premiestnené medzichladiče a aktívne odvetrávanie kľukovej skrine. Nasávacie a výfukové potrubie bolo taktiež optimalizované pre ešte efektívnejšiu výmenu plynov pre katalyzátor a filter pevných častíc.

Mercedes-AMG SL [2022]

Treťou motorizáciou, ktorá sa má na trh dostať neskôr bude hybrid. Konkrétne pôjde o jednotku AMG E PERFORMANCE, ktorá bude postavená na hybridnom systéme elektrifikovaného hnacieho ústrojenstva. Takýto systém má dopomôcť k ešte lepšiemu prenosu výkonu na kolesá a zlepšiť jazdnú dynamiku.

SL 55 4MATIC+ a SL 63 4MATIC+ dostanú úplne novú 9-stupňovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, ktorá má špeciálne upravené časy radenia. Taktiež disponuje mokrou spojkou, ktorá slúži na rozbiehanie a nahrádza tak menič krútiaceho momentu.

Mercedes-AMG SL [2022]

Dizajn spájajúci minulosť a budúcnosť

Dizajnové zmeny, ktoré sa na novom Mercedes-AMG SL udiali, nasmerovali auto do súčasných radov značky. Krátke previsy karosérie a dlhá kapota je niečo, čo SL proste muselo dostať. Nechýba ani ostro skosene čelné okno či mohutný zadok. Odkazom na minulosť je 14 vertikálnych lamiel na prednej maske chladiča, ktoré pripomínajú pôvodný model SL z 50. rokov minulého storočia.

Karoséria typu roadster prináša autu 2+2 miesta na sedenie. Celkovo je novinka koncipovaná s citom pre čo najmenší odpor vzduchu. Aj práve preto je koeficient odporu obtekajúceho vzduchu Cd na úrovni 0,31. Ide o skvelú hodnotu pri autách s otvorenou strechou. Keď už hovoríme o streche. Látková pokrývka hláv cestujúcich medzigeneračne schudla slušných 21 kilogramov a je ju možné otvoriť za 15 sekúnd do rýchlosti až 60 km/h.

Mercedes-AMG SL [2022]

Interiér nového SL sa taktiež nesie v znamení moderny. Nájdeme tu podobnú koncepciu s akou prišli triedy S a C. Ide teda o vertikálne orientovaný stredový displej s uhlopriečkou s veľkosťou 11,9-palca. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít s veľkosťou až 12,3-palca. Nechýbajú prémiové materiály a vysoký dôraz na kvalitu spracovania. Záujemci o nové SL sa môžu tešiť na budúci rok. V prvej polovici roka 2022 by sa totiž prvé kúsky mohli dostať do showroomov predajcov.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie