Aktuality

Kia dosiahla rekordný podiel na európskom trhu a najvyšší predaj za 3. štvrťrok vo svojej histórii

  • Podľa údajov ACEA dosiahla značka Kia podiel na trhu 4,2 %.
  • Predaj vozidiel Kia stúpol v 3. štvrťroku o 24,5 % v segmente, ktorý vzrástol o 6,9 %.
  • Za pôsobivou úspešnosťou predaja stoja najmä modely Sportage, Niro a Ceed.

Podľa nových údajov, ktoré zverejnilo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA), dosiahla značka Kia v treťom štvrťroku 2021 najvyšší podiel na európskom trhu vo svojej histórii, a to 4,2 %. Tento podiel na trhu predstavuje zlepšenie oproti predošlej rekordnej hodnote 3,9 %, dosiahnutej v prvom polroku.

Segment osobných automobilov v EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve zaznamenal oproti rovnakému obdobiu v roku 2020 celkový rast 6,9 %. EFTA je tvorené krajinami Island, Lichtenštajnsko, Nórsko a Švajčiarsko.

Kia Proceed v redakčnom teste Autoviny.sk (2021, Erik Stríž)
Kia Proceed v redakčnom teste Autoviny.sk (2021, Erik Stríž)

Za toto obdobie narástol predaj vozidiel Kia o 24,5 %; tento rok sa k danému dátumu predalo 387 716 vozidiel, kým minulý rok to za rovnaké obdobie bolo 311 326 vozidiel. Vďaka takýmto hodnotám predaja a rastu získava značka Kia lepšie postavenie než mnohé porovnateľné mainstreamové automobilky.

Prečítajte si aj:


Sú elektromobily naozaj ekologické? Organizácia Carbon Trust zverejnila výsledky drobnohľadu Kie EV6

ERIK STRÍŽ


V Žiline vyrábané SUV Sportage je tento rok zatiaľ najpopulárnejší model Kia s 88 580 predanými kusmi v Európe. Druhým najpredávanejším modelom bol crossover Niro. K zákazníkom – ktorých oslovil pôsobivý sortiment elektrifikovaných a nízkoemisných pohonných systémov – putovalo 70 537 týchto vozidiel. Ďalej nasledoval v Európe navrhnutý, skonštruovaný a vyrábaný model Ceed, ktorého sa predalo celkovo 67 230 kusov (vo variantoch hatchback, Sportswagon, ProCeed a XCeed).

Prečítajte si aj:


Čakanie sa skončilo, toto je nová žilinská Kia Sportage! V čom sa líši od americkej verzie?

ERIK STRÍŽ


Jason Jeong, prezident spoločnosti Kia Europe, uviedol: „V období pokračujúceho zotavovania širšieho automobilového priemyslu z problémov spôsobených pandémiou Covid-19 a nedostatku polovodičových súčiastok naďalej dosahujeme mimoriadny rast, o čom svedčí náš doteraz najvyšší podiel na trhu. Je to dôkazom sily vynovenej značky Kia a nášho štýlového portfólia elektrifikovaných a nízkoemisných vozidiel.“

„Najvzrušujúcejšie však je, že toto je pre značku Kia len začiatok. Vzhľadom na príchod nášho nového, plne elektrického crossoveru EV6 a blížiace sa predstavenie nového modelu Sportage môžeme očakávať, že do rodiny Kia privítame ešte viac nových zákazníkov.“

Prečítajte si aj:


Predaje áut na Slovensku: Slováci kúpili viac hybridov ako dízlov, Škoda je lídrom trhu. Úplné štatistiky ale prezrádzajú ešte viac

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie