Aktuality

Prvá krajina zavádza minimálne kvóty pre elektromobily! Automobilky budú musieť nasilu predávať autá, ktoré nevyhovujú každému

Ekosystém Škoda - Elektromobilita

Od roku 2024 sa bude od výrobcov predávajúcich autá v Británii vyžadovať, aby každoročne predávali väčší podiel vozidiel s nulovými emisiami. Už v roku 2030 totiž krajina plánuje zakázať predaj nových, nehybridných benzínových a naftových automobilov a dodávok.

Vláda plán oznámila v utorok ako súčasť svojej stratégie na vytvorenie zelenej ekonomiky. Zatiaľ však neuviedli podrobnosti o percentách, ktoré bude musieť automobilka splniť. Podrobnosti budú zverejnené až začiatkom budúceho roka.

Výrobcovia automobilov by podľa predbežného návrhu získavali kredity za predaj auta alebo dodávky s nulovými emisiami, pričom by museli každý rok vyzbierať určitý minimálny počet kreditov.

„Ak by bol napríklad cieľ stanovený na 20 percent a výrobca by v konkrétnom kalendárnom roku predal 200 000 vozidiel, na konci roka by museli mať 40 000 kreditov,“ uvádza sa v dokumente.

Dokument však navrhuje, aby sa čiastočné kredity udeľovali aj „za vozidlá, ktoré síce nemajú úplne nulové emisie, ale zato sú čistejšie ako benzínové a naftové autá a dodávky“, čo potenciálne znamená, že hybridy a plug-in hybridy by mohli časť kreditov získavať až do roku 2035, keď krajina zakáže predaj vozidiel so spaľovacím motorom.

Príspevok tiež naznačil, že „superkredity“ by mohli byť udelené vozidlám s dlhým elektrickým dojazdom alebo s dojazdom, ktorý je „výrazne účinnejší“ ako väčšina ostatných vozidiel.

Boris Johnosn

AUTOMOBILKY BUDÚ SPOLUPRACOVAŤ

Plán „poskytne prehľadnosť britskému automobilovému priemyslu a zvyšku ekosystému elektrických vozidiel“, uviedol generálny riaditeľ Vauxhall Paul Willcox.

„Tešíme sa na spoluprácu s vládou pri tvorbe podrobností s cieľom implementovať mandát ZEV, a pomôcť tak s rozvojom udržateľného trhu s vozidlami v Británii,“ uviedol Willcox vo vyhlásení.

Vauxhall a jeho sesterská značka Opel so sídlom v Nemecku prechádzajú od roku 2028 na predaj čisto elektrických vozidiel.

Spoločnosť Stellantis v júli uviedla, že jej továreň v Ellesmere Port v Anglicku bude prvou vo výrobnej sieti koncernu, ktorá bude produkovať iba elektrické vozidlá. Závod bude od konca roku 2022 vyrábať dodávky Opel/Vauxhall, Peugeot a Citroen, ktoré nahradia produkciu kompaktného hatchbacku Astra.

Britská vláda v novembri oznámila, že plánuje v roku 2030 zakázať predaj nových benzínových a naftových automobilov a dodávok, od roku 2035 tento zákaz rozšíri aj na hybridné vozidlá. Zaujímavé tiež je, že po Brexite skopírovalo Spojené kráľovstvo ciele Európskej únie v oblasti znižovanie emisií CO2

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?