Najvýkonnejšie motory môžu dostať výnimku zo zákazu predaja spaľovacích áut

Taliansko sa snaží chrániť superautá pred európskym zákazom spaľovacích motorov. Vláda žiada výnimku pre Ferrari a Lamborghini.
Vydané  Text: 

Taliansko sa snaží chrániť superautá pred európskym zákazom spaľovacích motorov. Vláda žiada výnimku pre Ferrari a Lamborghini. Taliansko rokuje s Európskou úniou o spôsoboch, ako chrániť výrobcov superšportov, ako sú Ferrari a Lamborghini, pred plánovaným vyradením vozidiel so spaľovacím motorom od roku 2035. Talianska vláda síce podporuje záväzok Európy znižovať emisie postupným vyraďovaním najviac znečisťujúcich motorov, ale „na trhu s obrovskými automobilmi je medzera a s Komisiou EÚ prebiehajú diskusie“ o tom, ako by sa nové pravidlá vzťahovali na automobilky, ktoré predávajú oveľa nižší počet vozidiel ako bežní výrobcovia, povedal **Roberto Cingolani, taliansky minister pre ekologickú transformáciu**, v rozhovore pre Bloomberg TV na Ambrosetti Forum v talianskom Cernobbio. „Tieto autá potrebujú veľmi špeciálnu technológiu a na prechod potrebujú batérie,“ povedal. „Jedným z dôležitých krokov je, aby sa Taliansko stalo autonómnym vo výrobe vysokovýkonných batérií, a preto teraz spúšťame ‚giga-factory program‘ na postavenie veľmi rozsiahleho výrobného závodu na batérie v Taliansku.“
Ferrari Roma (2020)
### Všetky nové autá musia byť emisne neškodné Európska komisia v júli oznámila plány na postupné ukončenie predaja nových automobilov so spaľovacím motorom do roku 2035 ako súčasť snahy regiónu znížiť emisie, ktoré prispievajú ku globálnemu otepľovaniu. Táto časová os je obzvlášť náročná pre výrobcov luxusných automobilov, ktorí vyrábajú vozidlá so silnými motormi, ktoré prirodzene vypúšťajú emisie oxidu uhličitého. Hovorca Európskej komisie bezprostredne neodpovedal na žiadosť o výnimku pre automobilky s menšou výrobou. Počet vozidiel, na ktoré sa vzťahuje výnimka, by predstavoval zlomok trhu, ktorý sa ráta na milióny, uviedol Cingolani, bývalý nevýkonný riaditeľ spoločnosti Ferrari. Ferrari predalo v roku 2020 okolo 9 100 vozidiel, zatiaľ čo predaj Lamborghini bol približne 7 400 kusov. „**Je to niečo, o čom diskutujeme s ostatnými partnermi v Európe a som presvedčený, že tu nebude problém**,“ povedal Cingolani.
Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae
### Neochota elektrifikovať Ferrari by tak mohlo patriť k výrobcom superšportov, ktorí by ťažili z možnej výnimky a celkovej transformácie automobilového priemyslu. Spoločnosť stále nevyrába plne elektrické vozidlo a elektrifikáciu prijíma pomaly. Taliansky výrobca predstaví svoje prvé vozidlo, ktoré bude úplne fungovať na batérie, v roku 2025, uviedol predseda spoločnosti John Elkann začiatkom tohto roka. Pritom konkurenčný plne elektrický Taycan od Porsche je na cestách od roku 2019. Viac podrobností o svojich plánoch oznámi Ferrari v budúcom roku. Začne tiež s predajom svojho vôbec prvého SUV Purosangue, to v roku 2022. Teda roky po tom, čo na trh prišli Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. Naplánovanie kurzu pre Ferrari v dobe obmedzovania spaľovacích motorov bude jednou z najväčších priorít **Benedetta Vigna**, ktorý začal pracovať ako generálny riaditeľ spoločnosti 1. septembra 2021. Kuriózne je, že je to bývalý výkonný riaditeľ STMicroelectronics, ktorý viedol divíziu výrobcov čipov. Tá dodáva kľúčové senzory používané v navigačných systémoch iPhone a automobilov Apple.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.