Často informujeme o tom, ako sa automobilke Kia darí na medzinárodných trhoch. Napríklad augustové predaje poukázali na silu modelu Sportage a celkový globálny rast automobilky o 1,1 percenta. To, čo sa zdá byť na prvý pohľad málo, je v skutočnosti zásadný skok vpred - najmä s ohľadom na aktuálnu situáciu na medzinárodných trhoch s novými automobilmi.
Najnovšie čísla platné pre Slovensko sú ale podstatne pôsobivejšie. Trh s predajom nových automobilov u nás vzrástol o 25,2 7,4 percenta (v porovnaní s prvými ôsmimi mesiacmi 2020), no predaje značky Kia až o 32,4 percenta. Juhokórejská automobilak tak prekonala trhový priemer a momentálne jej patrí štvrtá trhová pozícia s trhovým podielom 9,2 percenta.
Tieto čísla robia z Kie najrýchlejšie rastúcu značku nových automobilov na Slovensku počas tohto roka.
Prečítajte si aj:
Prikladáme oficiálnu správu Kia Sales Slovakia:
- Údaje ZAP potvrdzujú, že Kia je na Slovensku najrýchlejšie rastúca značka za prvých 8 mesiacov roku 2021 spomedzi top 10 najpredávanejších značiek osobných automobilov na Slovensku
- Predaje značky Kia vzrástli o 32,4 %, kým trh vzrástol o 7,4
- Trhový podiel 9,2 % a stabilná 4. najpredávanejšia značka
Podľa oficiálnych údajov, ktoré zverejnilo Združenie automobilového priemyslu (ZAP), dosiahla Kia na Slovensku za prvých 8 mesiacov roku 2021 trhový podiel 9,2 %.
Trh osobných automobilov na Slovensku vzrástol celkovo o 7,4 % v porovnaní s prvými ôsmimi mesiacmi roku 2020, kedy pre pandémiu COVID-19 boli zatvorené showroomy na celom území. Nárast značky Kia v rovnakom období predstavoval 32,4 %, pričom od začiatku roka sa podarilo predať 4 866 kusov osobných vozidiel v porovnaní s 3 676 kusmi v prvých ôsmych mesiacoch minulého roka. Tieto predajné čísla a percentuálny nárast profilujú značku Kia ako najrýchlejšie rastúcu značku spomedzi top 10 najpredávanejších značiek na Slovensku, ktoré predávajú osobné vozidlá.
K rastu predaja prispel najmä model Ceed s predajom 1 751 kusov, ktorého predaje sa zvýšili medziročne o 21 %, nasledoval ďalší model zo slovenskej produkcie, obľúbená Kia Sportage, z ktorej sa predalo 1 101 kusov vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast 47 %. Trojicu najobľúbenejších modelov uzatvára kompaktný model Rio, ktorý si zakúpilo 659 zákazníkov a neuveriteľný medziročný nárast až 61 % zaznamenal zástupca B-SUV segmentu, model Stonic.
Marián Hoffer, generálny riaditeľ Kia Sales Slovakia, pri tejto príležitosti uviedol: „Som rád, že zákazníci zachovali značke Kia priazeň a že v čase, keď sa automobilový sektor začína zotavovať z pandémie môžeme poskytnúť našim zákazníkom širokú paletu modelov bez dlhej čakacej lehoty. Od transformácie značky, ktorou sme prešli začiatkom roka sme zaznamenali najrýchlejší nárast predaja. To svedčí o sile a pripravenosti novej značky Kia uspokojiť potreby svojich zákazníkov. S výhľadom na záver roka predpokladám, že vďaka uvedeniu elektromobilu EV6, modernizovanej rade Ceed a celkom novej generácii SUV, Kia Sportage, značka Kia ešte viac upevní svoju pozíciu na Slovensku.“