Najlepší bezpečnostný systém má podľa EuroNCAP nový Subaru Outback

Za ochranu detí získal Outback skóre 89 %, čo je najvyššia hodnota dosiahnutá počas testu v triede veľkých rodinných vozidiel.
Vydané  Text: 

V japonskom Subaru práve praská šampanské. Nová generácia modelu Outback absolvovala doteraz najprísnejšie bezpečnostné testy EURO NCAP s mimoriadne dobrými výsledkami, čo by sa malo postarať o pozitívne prijatie novinky medzi zákazníkmi. Euro NCAP často svoje testy bezpečnosti automobilov sprísňuje, kvôli čomu dnes nemusí byť vôbec ojedinelé, ak má aj špičkové auto hodnotenie iba štyri hviezdičky. Euro NCAP totiž okrem bezpečnosti posádky pri nárazoch hodnotí aj preventívne opatrenia, teda asistenčné systémy. Ak v tomto ohľade automobil nedosiahne dostatočne vysoké hodnotenie, môže ľahko prísť o jednu hviezdičku v celkovom hodnotení.
Subaru Outback 2021 v nárazových skúškach Euro NCAP
Nebol to však prípad Outbacku od Subaru, ktoré dosiahlo azda vo všetkých hodnotených oblastiach nadpriemerné výsledky: Za **ochranu detí** získal Outback skóre 89 %, čo je najvyššia hodnota dosiahnutá počas testu v triede veľkých rodinných vozidiel. V kategórii zraniteľných účastníkov cestnej premávky získal skóre 84 %,čo je najviac vo všetkých kategóriách vozidiel, ako aj historicky najlepší výsledok spomedzi všetkých vozidiel značky Subaru. Najnovšia asistenčná technológia vodiča Eyesight dosiahla v kategórii bezpečnostných asistenčných systémov skóre 95 %, vďaka čomu získal Outback ako vôbec prvé vozidlo **najvyšší výsledok vo všetkých triedach vozidiel** a tiež historicky najvyššiu známku spomedzi všetkých vozidiel značky Subaru Subaru tak získalo už 9-krát po sebe najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek od organizácie Euro NCAP. [GALLERY id=31749] ### Prečo je systém EyeSight tak mimoriadny? Nový Outback má vo výbave najnovšiu generáciu asistenčnej technológie vodiča EyeSight od spoločnosti Subaru. Tento systém na báze stereo kamier ponúka takmer dvojnásobne rozšírený zorný uhol a nový softvér na rozpoznávanie obrazu. Vodič má štandardne k dispozícii 11 bezpečnostných funkcií, ako napríklad pokročilý adaptívny tempomat s funkciou udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu, núdzového asistenta pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek s inteligentným obmedzovačom rýchlosti, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu pomocou vibrovania volantu, systém prevencie opustenia jazdného pruhu (schopný rozpoznať aj zatrávnené predely či okraje vozovky ako hranice jazdného pruhu) a protikolízny brzdový systém s rozšírenou podporou pri predchádzaní nehodám na križovatkách. Bezpečnostná výbava modelu Outback ďalej zahŕňa systém automatického brzdenia pri cúvaní, systém detekcie vozidiel jazdiacich vzadu, systém upozornenia na objekt v priestore zadných sedadiel a viac smerový monitor využívajúci prednú kameru, zadnú kameru a bočné kamery na eliminovanie mŕtvych uhlov a zvýšenie bezpečnosti jazdy. Okrem toho Outback ponúka tiež systém monitorovania vodiča, t. j. technológiu na rozpoznávanie tváre od spoločnosti Subaru, ktorá upozorní vodiča v prípade, že zistí únavu alebo nepozornosť počas jazdy.

VIDEOTEST: Subaru Outback chce konkurovať prémiovým výrobcom! Pozreli sme sa na to, čo ponúka nová generácia:

Automobilka chce s modelom Outback vstúpiť do kategórie, v ktorej dlhodobo vládnu značky ako Mercedes-Benz, BMW či Lexus. Má Subaru šancu preraziť?








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.